wie heeft een Havidoff en....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucas03

wie heeft een Havidoff en....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 12:32

wat voor type karakter en exterieur + en - punten hebben deze paarden?

Ben alvast aan het kijken als het veulentje geboren is, welke hengst ik nu ga kiezen.
Aangezien ik met Havidoff terug zou fokken op Statuar lijkt het me wel interessant, maar ... ja... zoals gezegd ben me aan het orienteren.

Suusje1986

Re: wie heeft een Havidoff en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:45

Ik ken wel een aantal Havidoffs. Zijn mooie paarden, goed gebouwd en kunnen super bewegen. Mooi hoofd, mooi oog ook. Zijn hele lieve, werklustige paarden. Maar Havidoffs staan er wel om bekend dat ze erg vaak wat mankeren...

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 13:48

mankeren? benen, luchtwegen, rug?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:52

lucas03 schreef:
mankeren? benen, luchtwegen, rug?

benen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:21

Ik heb een Havidoff die niets op de benen mankeert, behalve dan dat ze frans staat voor. Dat vererft Havidoff ook sterk.
Buitengewoon vriendelijk paard, altijd rustig.
Goede gangen en vooral heel krachtig paard dat zeer goed draagt.
Met rijden prettig voorwaarts en maar één nadeel, ze kan bokken op een manier dat je er gegarandeerd af gaat }> . Gelukkig is dat met de jaren zowat helemaal verdwenen.
Heb er nu 3 nakomelingen van, de 4e op komst. Ben bijzonder tevreden over de veulens die ze tot nu toe heeft gegeven. Ze hebben allemaal het zeer coole en vriendelijke karakter van moeder, verder fokt ze erg naar de vader.

messy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 06:21

ik ken zelf ook een havidoff die inderdaad vaak wat mankeert aan de benen, maar die is zeker geen gemakkelijke met rijden!
is wel een heel mooi beest om te zien.
zelf heb ik een clavecimbel (vader van havidoff) en ben daar heel tevreden mee, mankeert weinig en is een fijn paard om te rijden.

dus misschien zou je eens verder kunnen kijken naar zonen van havidoff ofsow als je twijfelt over havidoff zelf.

marielle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:51

lucas03 schreef:
wat voor type karakter en exterieur + en - punten hebben deze paarden?

Ben alvast aan het kijken als het veulentje geboren is, welke hengst ik nu ga kiezen.
Aangezien ik met Havidoff terug zou fokken op Statuar lijkt het me wel interessant, maar ... ja... zoals gezegd ben me aan het orienteren.

Hoi,

Ik heb zelf ook een merrie van Havidoff gehad, mooi paard, lekker compact, sterke achterhand, heet met rijden, maar geen nare streken.

Ze was wel iets frans van voren, en ik hoor dat nakomelingen van Havidoff dat wel vaker hebben. Verder is ze ook op de foto's gezet, en ze allemaal 1tjes. Dus over het beenwerk kan ik verder niets zeggen.

Het zijn vaak paarden die blijven lopen, als ik een uur had gereden, kon ze vaak nog wel een uur door gaan.
Volgens mij hebben ze vaak wel een eerlijk karakter..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:39

Ik heb een Havidoff merrie gehad, mooi en lief dier, helaas niet helemaal goed (OCD). Verder op de benen prima, allemaal 1 en 2tjes. Kon goed lopen, groot (1.75 m.) en hoge knuffelfactor. Had wel ongelijke voeten voor.

angellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:48

Havidoff merrie

Havidoff x Goodtimes

Afbeelding