Jazz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 21:31

ik heb vandaag een pony gekocht. ze is een nakomeling van jazz. zijn er hier meer mensen met paarden/pony's van jazz en hoe doen ze het?

Sammie

Re: Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:41

Een pony?? Welke Jazz is dat?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:42

een te klein gebleven? Jazzen doen het prima in de handen van "prof" ruiters..maar er zitten soms weleens rotte appels tussen..als je er mee om kan gaan heb je een goed paard/pony..

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:30

op mijn stal staat ook een merrie van Jazz... die heeft t tot Z1 dressuur en B springen gebracht... toen had dr baasje geen zin meer in wedstrijden... Hamer Tong uitsteken
Afbeelding
k hoor wel vaak dat ze een nogal moeilijk karakter hebben, dat is bij deze merrie trouwens ook wel zo

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 23:22

Viennanova hier op bokt heeft ook een Jazzmerrie, nu 3 jaar. Braaf beestje wel wat rillerig. Ze hebben er ook nog een volle broer van staan met een minder fijn karakter, moet er wel bijvertellen dat die met de fles is groot gebracht.
De 3 jarige is goed aan de maat, ruim 1.70, goede gangen.
Mischien leest ze dit wel, wordt wel na het weekend en anders moet je haar even een pb'tje sturen. Dan wil ze er alles wel over vertellen.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 09:08

Ik heb een 4 jarige, super beest kan goed lopen, maar t karakter moet je wel passen, t is idd niet de makkelijkste, maar absoluut niet gemeen!!! Je moet t leuk voor ze houden en niet elke dag t zelfde gaan doen (tip?)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:58

Oowjah en Masja @ bokt heeft ook een Jazz merrie...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:24

Ik heb dus een 3 jarige merrie van Jazz. Een schat van een beest, heel braaf. Ze is inderdaad groot, ongeveer 1.72, kan heeeeel goed lopen. Ze is een beetje rillerig, en heeft liever een vrouw om zich heen dan een man. Longeren en zadelmak maken heb ik allemaal alleen gedaan. En dat ging zonder rare fratsen. Ik zou haar voor geen goud willen verkopen....
Haar tweejarige broertje (flesseveulen) is een ander verhaal. Dat is af en toe gewoon een rotzak, maar of dit komt doordat hij een Jazz is of doordat hij een flesseveulen is...geen idee.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:16

Er zijn op bokt waarschijnlijk wel veel mensen die een Jazz hebben, er wordt namelijk niet al te zuinig mee gefokt Clown

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:30

Ik heb een 8-jarige jazz merrie, drachtig van Royal Dance. Ze is ook idd niet de makkelijkste maar ze wil wel graag werken en nieuwe dingen leren loopt Z1 ze is vooral met binnen wedstrijden heel schijterig en moeilijk te rijden. Ze heeft wel problemen met haar hormonen zo gauw ze hengstig is kun je soms niet meer inde stal komen, maar nu ze drachtig is is ze super nog wel af en toe kuren maar dat is niet erg. maar ik zou haar ook nooit aan een "leek"verkopen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:59

Zazoo schreef:
ik heb vandaag een pony gekocht. ze is een nakomeling van jazz. zijn er hier meer mensen met paarden/pony's van jazz en hoe doen ze het?

Een Jazz bij de ponies kon wel eens héél veel gaan winnen..... Ja

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:20

Ik heb zelf al meerdere jazzen gereden. Zowel voor de wedstrijden als om zadelmak te maken. Ik heb op het moment zelf ook nog een jaarling van Jazz staan. De karakters vind ik heel verschillend. Ik ken er bij die heel makkelijk zijn. Helemaal niet moeilijk of rillerig. Maar ik heb er ook eentje gereden tot het M2 die echt heel moeilijk was. Ik kon hem amper in een vreemde binnenbak rondkrijgen en starte hem dus bijna alleen maar buiten. Hij liet me gewoon zitten wanneer hij iets eng vond en was dan zo snel dat er bijna geen houden aan was. Dit paard was op stal trouwens wel heel braaf en lief, maar onder het zadel was het een mietje. Knipoog Hij was dan het vertrouwen kwijt en kon zich daar dan niet meer overheen zetten.
Degene die hem na mij is gaan rijden, is er op een gegeven moment ook mee gestopt. Nu loopt hij geen wedstrijden meer, wat heel erg zonde is, aangezien het echt een heel erg goed paard betreft...
Mijn ervaring met Jazz afstamelingen is dat het niet de makkelijkste kunnen zijn, maar wanner je ze dan eenmaal aan het lopen hebt... Vingers aflikken

Zoals hierboven ook al wordt genoemd denk ik dat een goede Jazz het bij de pony's heel goed kan gaan doen. Ik raad je alleen wel aan om begeleiding te vragen. ( maar je zult wel les hebben, neem ik aan.. Knipoog )
In ieder geval heel veel succes en plezier ermee.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 22:47

ik ben 19 dus dan zou ik bij de paarden moeten starten toch? maar ik hou veel meer van buitenrijden dan van dressuur Lachen. ze is wel kijkerig maar ik vind haar zeker niet moeilijk. ik heb haar nog maar net en na hetzelfde ding al 5 keer gezien te hebben is het nog eng, maar ze ging ook al braaf onder een viaduct door, over een spoorlijn en over een brug, terwijl ze die eigenlijk eng vond. ben trots op haar Lachen. ze springt wel vaak weg maar doet verder niet raar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:54

Zazoo schreef:
ik ben 19 dus dan zou ik bij de paarden moeten starten toch? maar ik hou veel meer van buitenrijden dan van dressuur Lachen

Dat is beide erg jammer! Als je 14 was geweest en gek was geweest van dressuur dan had er wat voor je ingezeten denk ik. Knipoog

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:00

zazoo waar staat ze precies misschien fietsen mariel (lowietje) en ik er deze week nog wel ff langs om te kijke Tong uitsteken of kun je dr niet zien vanaf de weg?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:24

Zazoo schreef:
ik ben 19 dus dan zou ik bij de paarden moeten starten toch? maar ik hou veel meer van buitenrijden dan van dressuur Lachen. ..........

Nu wordt het een héél ander verhaal.............. Cool

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:25

Ik heb ook een Jazz. Een heel fijn beest!

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:00

Ik ben ook in het bezit van een Jazz x Meridiaan, tevens mijn "grote" trots.
Dat grote tussen aanhalingstekens aangezien ze ongeveer 1.63 meet.
Het is ontzettend aanhankelijk paardje, maar wel een kikkertje.
Als je eenmaal haar vertrouwen hebt gewonnen, doet ze alles voor je.
Op dit moment loopt zij Lichte Tour met mijn instructrice Jiska van den Akker.

Sabine_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:35