neostan nakomelingen -> rotbokken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannum

neostan nakomelingen -> rotbokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 18:01

ik zou graag jullie ervaringen willen weten met neostan nakomelingen. zelf heb ik er 1, en ik heb er geen problemen mee, maar ik krijg veel reacties van mensen dat neostan nakomelingen vervelend zijn. zodra ze aan het werk moeten, gaan ze staken.(zegt men)

ik zou zeggen...

Vertel!

jimmy

Re: neostan nakomelingen -> rotbokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:55

Er staat bij ons op stal iemand die een neostan heeft gehad en die deed inderdaad staken,er zijn heel wat mensen die het bij dat dier hebben geprobeerd,maar uit eindelijk heeft ze hem toch weggedaan.(vanwege het staken).dit zegt natuurlijk niet iets over alle neostan's.
het is te hopen dat die van jou dat niet gaat doen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:42

Tyrza heeft een hele lieve Neostan genaamd Tjungske Tong uitsteken .

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:01

Ik heb ook een Neostan merrie, en tot nu toe nog geen enorme problemen ermee gehad. Ze heeft vorig jaar wel een periode gehad dat ze staakte, steigerde en bokte, maar dat was ook gauw weer over. Het is een lief paard, dat wel een tikkie lui is en soms wel eens protesteert als ze aan het werk moet ja, maar om het nou gelijk een rotbok te noemen? Nee, die van mij niet in ieder geval Knipoog Zo is ze buiten bijvoorbeeld weer een voorbeeldig paard, lekker cool in het hoofd. Maar idd, ook ik krijg vaker te horen dat Neostan nakomelingen geen gemakkelijke paarden zijn.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:40

K heb ook een poosje een neostan merrie gereden. Een (neostan x rubinstein x purioso x nimmerdor x acer xx) om precies te zijn. Die kon er ook wat van hoor!, opzich wel een brave merrie in de omgang, maar zodra ze echt aan het werk moest begon het staken direct. Heb er zelfs een keer af moeten springen omdat ze dreigde achterover te vallen terwijl ze steigerde.
Ik heb altijd gedacht dat het kwam door de moederlijn waar deze merrie uitkomt, want die zijn allemaal nogal snel beledigd, maar volgens mij heeft neostan er nog een schepje bovenop gedaan.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:32

Sannum schreef:
ik zou graag jullie ervaringen willen weten met neostan nakomelingen. zelf heb ik er 1, en ik heb er geen problemen mee, maar ik krijg veel reacties van mensen dat neostan nakomelingen vervelend zijn. zodra ze aan het werk moeten, gaan ze staken.(zegt men)

ik zou zeggen...

Vertel!

Ik heb ook een Neostan x Burggraaf stermerrie. Echt geen rotbok! Ze heeft een werklust voor 10. Blijft lopen ook al is ze moe. Ontzettend brutaal en niet bang aangelegd. Kan er zo alleen mee buiten rijden en gaat overal langs en over. Ik ken ook meerdere stakende paarden, niet specifieke nakomelingen, maar vaak is er een medisch probleem of de ruiter heeft iets te veel doorgevraagd. Vind het jammer dat men dit weer aan een hengst koppelt.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:41

ik ken 1 neostan die nog te braaf is om te drijgen met boken o.i.d. dit zegt dan niets over alee neostan's maar met deze heb ik wel goede ervaringen. maar over het algemeen denk ik niet dat de afstamming van een paard niet zozeer probleempaarden geeft, elke hengst geeft wel een paar rotte appels en op bokt lijkt het daardoor of elke hengst een slecht karakter vererft

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:49

Hey hallo

`k heb ook een Neostan (X Gregor), super makkelijk te rijden wil graag werken.

Ontzettend leergierig.........wel een brutaaltje!

Neostan zelf is geen lievertje aldus Sjaak Maree (dierenarts).

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:55

Een kennis van mij heeft ook een neostan gehad.........

Geen lieverdje, steigerde tegen de bakrand op en zette je zo klem met je been tegen het schot, wel een plaatje om te zien.

Wanneer hij een goede bui had reden ze de sterren van de hemel, maar wanneer hij geen zin had......... Uiteindelijk heeft ze hem hierom ook verkocht, het moet immers wel leuk blijven Knipoog

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:57

Maar bij iedere hengst zullen eenmaal mindere karkaters uitkomen, maar dit kan ook van de moederlijn meegegeven worden en de hele opvoeding ed eromheen.
Mijn huidige paard blijkt qua afstammeling ook geen lieverdje te zijn, maar die is werkelijk schaapmak Haha!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 19:24

ik beweer ook niet dat het alleen van de vader komt, maar wij wilden destijds een neostan laten africhten, maar niemand wou hem hebben vanwege zijn vader.
Neostan zelf is ook vrij onhandelbaar, hij is naar duitsland vertrokken..

maar jullie berichten bevestigen het toch wel een beetje...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:49

Sannum schreef:

Ach wat een onzin, Neostan was echt niet onhandelbaar! Ik heb hem van dichtbij meegemaakt.

Bovendien is hij niet naar Duitsland maar naar Amerika geëxporteerd. Zie http://www.pinelandfarms.org/horses/warmbloods/Neostan.htm. Inmiddels ook goedgekeurd bij het NaWPN.
Hij staat in training bij Jim Koford, die oa. ook de Florestan-zoon Freestyle trainde.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:03

Target schreef:
Hey hallo

`k heb ook een Neostan (X Gregor), super makkelijk te rijden wil graag werken.

Ontzettend leergierig.........wel een brutaaltje!

Neostan zelf is geen lievertje aldus Sjaak Maree (dierenarts).

gelukkig hijzelf ook nie...

(sorry kon t niet laten)

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:11

MissHIS schreef:
Sannum schreef:

Ach wat een onzin, Neostan was echt niet onhandelbaar! Ik heb hem van dichtbij meegemaakt.

Bovendien is hij niet naar Duitsland maar naar Amerika geëxporteerd. Zie http://www.pinelandfarms.org/horses/warmbloods/Neostan.htm. Inmiddels ook goedgekeurd bij het NaWPN.
Hij staat in training bij Jim Koford, die oa. ook de Florestan-zoon Freestyle trainde.

Amerika dat klopt... ik zag het staan, en had meteen door dat het niet klopte wat ik gezegd had. Maar ik weet van de hengstenhouder waar hij heeft gestaan dat hij echt niet tè makkelijk was.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:14

Sannum schreef:

Amerika dat klopt... ik zag het staan, en had meteen door dat het niet klopte wat ik gezegd had. Maar ik weet van de hengstenhouder waar hij heeft gestaan dat hij echt niet tè makkelijk was.

Dat klopt ook...maar té makkelijk is ook wel héél wat anders als onhandelbaar. En daar gaat het mij om. Zo krijg je weer heel makkelijk negatieve verhalen in de wereld en zó´n rotbok is het nou ook weer niet. Lachen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:22

ok... het verschil is te groot.. laat ik het zo zeggen.. Zijn gedrag was ver bovengemiddeld mbt hengstengedrag.. als je me snapt. en ik denk dat je heel goed moet weten hoe je daar mee om moet gaan.