tweejarige merrie van Quasimodo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

tweejarige merrie van Quasimodo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 09:47

Hoi, ik ga binnenkort kijken bij een tweejarige merrie met NRPS-papier, mits de vraagprijs netjes is (daarover moet ik nog even over bellen vanavond). Helaas heb in nog geen foto maar dit is haar afstamming:

Donkerbruine merrie uit 2003

vader: Quasimodo
vader vader: Quidam de Revel
moeder vader: Caloma Z (van Carthago uit Loma-stam)

vader moeder: Ufarno (van Farn)
vader moeder's moeder: Garant

Extra info: ik weet dat het een hobbyfokker betreft; zijn paarden schijnen op een wat schalere weide te staan dus ze blijven er lang veulenachtig uitzien; Ze zal wat aan de kleine kant blijven, denk niet veel groter dan 1,60. Op het moment rij ik haar halfbroer regelmatig. Hij is uit de zelfde merrie maar dan van de hengst Falko. Dit paard is een mooi stoer paard dat vrij grof/breed gebouwd is en hij is met gemak naar de Z gereden. Deze merrie zou een stuk ranker gebouwd moeten zijn, maar Quasimodo is ook een heel andere hengst dan Falko.

Wat vinden jullie van deze afstamming? En wat zouden jullie een reeële vraagprijs vinden voor een tweejarige merrie met deze afstamming? Voor zover jullie dat kunnen beoordelen zonder foto...

besita

Re: tweejarige merrie van Quasimodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:59

misscien is er iemand hier op bokt die verleden week naar hun hengste show is geweest want daar gingen ze jonge producten laten zien en vrijspringen dan heb je toch een beeld hoe de producten het doen en eruit zien .Quasimodo is natuurlijk heel goed gefokt maar hij is wel iets traag en dat vult de moederlijn met 2 x farn niet op ,maar ja je moet het paard op zich beoordelen ,en eens vrij laten spingen en bewegen .Een prijs is moeilijk hoor als we het paard niet te zien krijgen .Jonge knollen gaan zowieso niet veel geld of er moet een aparte moederlijn aan zitten (met verhaaltje zeg maar ) in combi met een goede vererver ,die kan je nog verkopen Haha! .
Ga toch een gokje wagen2500€(nrps papier is ook alweer minder)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 10:18

Bedankt voor het gokje [komt aardig overeen met mijn gokje; nou ja, wat deze merrie mij max waard lijkt] Als ik een foto heb probeer ik die alsnog wel op bokt te zetten, maar ik weet niet of ik dat op korte termijn heb.

Wat bedoel je met "Quasimodo is wel iets traag"?

Heeft iemand afstammelingen van Quasimodo zien lopen? En zo ja: wat vond je d'r van.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:20

op de sprong bedoel ik dan ,hij heeft veel vermogen maar mocht iets flitsender zijn

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 10:29

OK, ja dat zal inderdaad met de moederlijn niet opgevuld worden.

Dat is gezien mijn ambities niet zo erg: ik vind het leuk als ik in de toekomst aardig mee kan komen bij het springen, maar van mij hoeven die wedstrijden niet zo regelmatig.

Maar mocht ze me bevallen: dan wil ik natuurlijk niet de hoofdprijs betalen!! Ik heb nu interesse omdat haar halfbroer zo leuk is en zij is net wat ranker gebouwd wat mij wel aanspreekt, maar dat haar halfbroer leuk is zegt niet zoveel: ik moet haar toch nog als individu bekijken.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 16:44

Durft iemand anders nog een gokje te wagen omtrent een reeële prijs voor deze tweejarige merrie?

Of heeft iemand al veulens van Quasimodo zien lopen?

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:40

Om iets over de prijs te zeggen zonder foto of dergelijke is een beetje moeilijk.

Wel weet ik dat je op het moment erg voordelig aan leuke jonge (1 en 2 jarige) paarden kunt komen. Alleen als er inderdaad niet iets heel aparts of bijzonders aan zit, maar gewoon een leuk fijn paard.

Ik denk dat je rond de 2000 euro een leuke 2 jarig kunt kopen. Helemaal als ze niet teveel maat hebben.