Wie kent de hengst Philip v. Lord Z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Wie kent de hengst Philip v. Lord Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 13:15

PHILIP
KWPN
hengst 1997
ggk: A.E.S.

Deze hengst wordt gereden door Eric van der Vleuten.
dit is de afstammeling http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=33740

Wie weet iets meer over deze hengst bijv. zijn gedrag, prestaties enz. Mijn paard is namelijk drachtig bij de fokker van Philip gekocht en krijgt in Juni hier een veulen van.

En wat is Lord Z voor hengst? misschien ook foto's?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.. ik weet namelijk niet eens hoe de hengst er uit ziet! :S

silloouuhh

Re: Wie kent de hengst Philip v. Lord Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:39

Ik ken Philip wel. Als jong paard tot ongeveer 5 jaar reed de dochter van de fokker hem. (En dat is een kennisje van mij). Haha!
Daarna is hij naar van de Vleuten gegaan. Volgens mij hebben ze hem voor de helft aan hem verkocht.
Vond Philip als jong paard een fijn beest. Karakter was volgens mijn goed. Heb er nooit iets slechts over gehoord. Met springen had hij veel vermogen en was zeer voorzichtig soms oversprong hij zich zelf echter nog. Verder had hij een mooie kop en was voor een hengst braaf.
Ik heb er toen der tijd een paar veulens van gezien die leken goed. Ik denk als je de fokker belt dat je altijd kunt komen kijken naar enkele nakomelingen van Philip ze hebben er meerdere.
Vervolgens is hij naar van der Vleuten gegaan om verder opgeleidt te worden. Volgens mij springt hij nu nationaal ofzo. Hij liep nog mee in de hengstenshow bij Team Nijhof. Daar sprong hij goed en met veel gemak. Zat alleen een gelegenheids ruiter op die hem er kort hield. Dit was een beetje jammer. Verder heeft hij zich goed ontwikkeld.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:06

Hier staat ook een merrie die drachtig is van Philip. Ik ben ook benieuwd naar foto's van hem Ja

Deze merrie is van Holland. Ik zie nu in de stamboom op paardenfokken dat de oma van Philip een volle zus van Concorde is!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:29

silloouuhh schreef:
Ik ken Philip wel. Als jong paard tot ongeveer 5 jaar reed de dochter van de fokker hem. (En dat is een kennisje van mij).

Lijkt me stug.. dat zou ik dan moeten zijn! Heb er nooit opgezeten!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:02

Citaat:
Lijkt me stug.. dat zou ik dan moeten zijn! Heb er nooit opgezeten!

Hmmmm... Hier gaat iets mis. Ik weet niet zeker of ze Philip zelf gefokt hebben of aangekocht op jonge leeftijd (ik dacht dat ze hem zelf gefokt hadden sorry Bloos ) Maar de gene die ik bedoel reed hem in ieder geval op 4/5 jarige leeftijd.

Nogmaals sorry voor de foute informatie. Bloos Bloos Bloos
Als je de dochter van de fokker bent kun je misschien een beetje opheldering geven. Ben nu helemaal in de war Verward

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:29

Wij hebben Philip gefokt maar hij is al heel vroeg verkocht! Dus ze kunnen hem wel al als jong paard gehad hebben. De moeder van Philip hebben we nog hier staan, wordt nog steeds mee gefokt en ze loopt wat manegelessen mee. Ze wordt dit jaar gedekt door Indorado. Verder weet ik zelf niet zo veel van Philip omdat we hem niet zo lang gehad hebben. Als je nog dingen wil weten kan ik het misschien wel voor je navragen!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:32

Haha! Haha! ik snap het weer helemaal! thanks!

Zullen ze hem wel op jonge leeftijd aangekocht hebben. Degene die ik bedoel heeft hem in ieder geval in het B.L en volgens mij het M gestart.

Heeft z`n mams verder nog goede nakomelingen gebracht?

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:15

Ik heb geen idee.. Ik zal van de week eens opzoeken welke paarden ook van die merrie zijn. Als veulen is Philip trouwens verkocht aan Cees vd Oetelaar.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:19

Afbeelding

Dit is de moeder van Philip. Jende S

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 11:33

ja klopt ik heb mijn paard ook bij Oetelaar gekocht en toen was ze dus al drachtig van Philip.
thx voor de foto trouwens! Leuk Lachen

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:20

En de gene die Philip als jong paard hadden (staan/rijden Bloos ),waar ik hem van ken. Die doen/deden veel samen met van Oetelaar. Dus het gaat allemaal weer kloppen.
Mooie sterke merrie trouwens!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 22:56

heeft iemand hier het telefoonnr. van Oetelaar? ik ben het kwijt en ik krijg nog steeds (na 8 maanden) het papier van mijn paard nog!