''geef je mening over sandro hit''

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

omaxje

''geef je mening over sandro hit''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:45

Halloow! Pling
Zoals je hierboven ziet: ''Jullie mening over SANDRO HIT''
Zelf vind ik dit een super hengst!!
Wij hebben namelijk een merrie (AQUILINO (= v. Argentinus) x ARMSTRONG, en aan moeders kant zit er ook nog Ramiro en Voltaire in) en wij willen haar misschien laten dekken, door SANDRO HIT.
En ik zou dus graag willen weten wat jullie van deze hengst vinden?
en is dit een goede keuze? een goede hengst?
plaatjes SANDRO HIT:
http://www.pintofields.ndirect.co.uk/im ... %20Hit.jpg
http://www.eurodressage.com/images/2004 ... t_6603.jpg
http://www.equi-pro.se/bilder/sandro%20hit2.jpg
http://phelpsphotos.com/photos/dd_19990730.jpg
http://www.muehlbach-hof.de/sandro_hit.jpg
http://www.westbrookhanoverians.com/SandroHit.jpg

groetjes omaxje Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

hananya

Re: ''geef je mening over sandro hit''

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:09

Ik vind Sandro Hit een super hengst. Mensen waar ik voor rijd hebben er nu drie staan. Een jaarling en twee veulens van dit jaar. Twee merries van Sandro Hit x Donnerhall x Akzent II en een hengstveulen van Sandro Hit x Alabaster x Sumure. Ze zijn allemaal bloedmooi. Ook het karakter is heel goed. Het zijn schatten van veulens, misschien een tikkeltje ondeugend. Clown

Sperma van Sandro Hit is wel moeilijk te krijgen in Nederland... En als je er nog bij wilt dekken moet je het nu doen, want als mensen er nu 2500 euro voor betalen ( met maar 2 porties sperma per hengstigheid ) zal de prijs volgend jaar nog wel weer verder stijgen. Geld, geld! Schokemoller doet ook niet aan kortingen...
Heb je een merrie met een goed achterbeen? Dit is wel iets dat de nakomelingen van Sandro Hit nog wel eens missen... Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:41

Ik vindt Sando Hit een mooie hengst..die echt een "modellenmaker" is,maar qua beweging ben ik er niet kapot van.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:06

Ik ben helemaal geen Sanrdo hit fan, ik vind het meer een soort "mode-item". Ik heb er nog weinig leuks van gezien.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:08

ooh wat een lekker ding:o

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 20:09

Elisa2 schreef:
Ik vindt Sando Hit een mooie hengst..die echt een "modellenmaker" is,maar qua beweging ben ik er niet kapot van.

hoe zijn zijn bewegingen dan?
onze merrie heeft namelijk een heel mooi en lang zweef-moment, dus zou dit het dan verbeteren?

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 20:10

miisshOrse schreef:
ooh wat een lekker ding:o

jaaaaa lekker issie wel jaaa!!! hahhaa!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 20:13

jubeltje schreef:
Ik ben helemaal geen Sanrdo hit fan, ik vind het meer een soort "mode-item". Ik heb er nog weinig leuks van gezien.

toch staat volgens mij SANDRO HIT al wel een hele tijd aan de dressuur top van hengsten! *LOL* er zijn best wel veel nakomelingen die grand prix lopen heb ik gehoord. Knipoog
''maar ieder zoow zijn smaak'' Pling

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 20:14

hananya schreef:
Ik vind Sandro Hit een super hengst. Mensen waar ik voor rijd hebben er nu drie staan. Een jaarling en twee veulens van dit jaar. Twee merries van Sandro Hit x Donnerhall x Akzent II en een hengstveulen van Sandro Hit x Alabaster x Sumure. Ze zijn allemaal bloedmooi. Ook het karakter is heel goed. Het zijn schatten van veulens, misschien een tikkeltje ondeugend. Clown

Sperma van Sandro Hit is wel moeilijk te krijgen in Nederland... En als je er nog bij wilt dekken moet je het nu doen, want als mensen er nu 2500 euro voor betalen ( met maar 2 porties sperma per hengstigheid ) zal de prijs volgend jaar nog wel weer verder stijgen. Geld, geld! Schokemoller doet ook niet aan kortingen...
Heb je een merrie met een goed achterbeen? Dit is wel iets dat de nakomelingen van Sandro Hit nog wel eens missen... Knipoog

en hoe lopen deze paarden?
en wij willen dan inderdaad ook bij schokemoller sperma kopen denk ik, want daar hebben we al een beetje info vandaan gehaald. Tong uitsteken

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:28

omaxje schreef:
jubeltje schreef:

toch staat volgens mij SANDRO HIT al wel een hele tijd aan de dressuur top van hengsten! *LOL* er zijn best wel veel nakomelingen die grand prix lopen heb ik gehoord. Knipoog
''maar ieder zoow zijn smaak'' Pling

In de top staat hij nog niet van verervers. hij is wel redelijk op weg. En echt hoog lopen zij nakomelingen nog niet. Ik vind ook dat hij zelf nog te weinig gepresteerd heeft, op jongere leeftijd wel, maar nu nee. Maar eigenlijk is het meer mijn persoonlijke smaak niet hoor. Ik sanp best dat mensen het een mooie hengst vinden, maar het is niet mijn type Knipoog .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:38

Vind het een hele gave hengst en zijn nakomelingen vind ik ook gaaf maar hij fokt redelijk vaak een wat raag nakomend achterbeen door.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 20:49

z'n verervingspercentage is wel 88 %!!!!!!
maar ik dacht toch echt wel dat'ie hoog bij de dressuurhengsten stond? en zijn nakomelingen ook. sandreo, san remo, sir donnerhall, poetin, etc.... Pling
zelf vind ik hem echt super gaaf! *LOL*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:57

omaxje schreef:
en zijn nakomelingen ook. san remo,

San Remo is een Wolkentanz x Volturno x Azur.... Rolleyes

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:58

geeft leuke paarden maar niet voor sport, die ik gezien heb weinig echt functioneel, zijn meer keuringspaarden naar mijn idee

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:02

De enige redlijk succesvolle hengst tot nu toe is stedinger, en zeker geen sandreo.sir Donnerhall is pas vier dus succesvol? Poetin wie heeft er de laatste tijd nog wat van gehoord? Oja, de Samba hits zijn in opkomst, maar ook magertjes.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:06

De klinieken zijn trouwens wel enthousiast over de Hitjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:09

Sandro hit veredeld als een volbloed. De voorkanten zijn mooi, vaak zijn ze een rib te kort en achter schaatsen ze. Of te wel, goede Pavocuppaarden en keuringspaarden. Voor de hogere dressuursport zie ik het nog niet zo zitten. Misschien dat mijn mening wijzigt als ik er ooit eentje zie die het gaat lopen. Qua maat strooit Sandro hit nogal.

Als je echter een paard wil met een bloedmooie voorkant, dan kan je gerust naar Sandro hit gaan!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:34

Pipo schreef:
Qua maat strooit Sandro hit nogal.

Wat wil je met een E-pony als moeder Knipoog Schijnheilig

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:46

Strooigoed of niet zijn kinderen blijven toppers op de veilingen vreemd he Haha!

Ik heb laatst een sandro hit gezien met heel sterk achterbeengebruik kwam uit een donnerhall moeder, had ene heel mooi model maar een beetje lomp hoofd, om nou te zeggen dat ze allen slecht lopen nee.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:22

gabrycha schreef:
Strooigoed of niet zijn kinderen blijven toppers op de veilingen vreemd he Haha!

Ik heb laatst een sandro hit gezien met heel sterk achterbeengebruik kwam uit een donnerhall moeder, had ene heel mooi model maar een beetje lomp hoofd, om nou te zeggen dat ze allen slecht lopen nee.

Ja, maar DONNERHALL is wel een topdressuurverever, voert op dit moment zelfs de lijst aan. Dus misschien liep het paard goed door moederskant?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:38

omaxje schreef:
hananya schreef:

en hoe lopen deze paarden?
en wij willen dan inderdaad ook bij schokemoller sperma kopen denk ik, want daar hebben we al een beetje info vandaan gehaald. Tong uitsteken

Ze lopen allemaal super, maar ze hebben dan wel een moeder die een heel snel, goed achterbeen heeft. Met name de twee uit de Donnerhall moeder. Die merrie heeft een super achterbeen en mocht nog een wat mooier voorbeen hebben. Het veulen van vorig jaar beviel zo goed dat we het direct nog een keer gedaan hebben. Het veulen van dit jaar is nog beter. Ze zijn allebei mooi van type en goed aan de maat. De jaarling blijft ook heel mooi in proporties. Het veulen uit de Alabaster lijkt ook wel goed, maar is nog te jong om daar echt wat van te zeggen...
Maar je ziet nog wel eens dat de Sandro Hits een traag achterbeen hebben die niet makkelijk onder komt... ( kijk naar Stedinger en Sandreo in mindere mate )

Maar Sandro Hit zelf blijft een bloedmooi paard Pling

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:43

Ik vind het jammer dat hij niet meer wordt uitgebracht in de sport. Dat had een wat beter beeld gegeven van zijn kwaliteiten als sportpaard. Tuurlijk was ie (een geweldige!) jonge paardenkampioen, maar persoonlijk zou ik graag bevestiging zien in een verdere sportcarriére.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 07:16

bij Sandro hit heb je volgens mij een kwaliteitsmerrie met veel kracht in beweging nodig
als je geluk hebt krijgt het veulen de bewegingen van z'n moeder en het mooie type (met name de voorhand) van sandro hit
verder vindt ik dat sandro hit's op jonge leeftijd hoge vewachtingen scheppen maar laten blijken ze toch wat tegen te vallen
neem b.v. Samba hit I is een super mooie hengst
op de hengstenshow van de Ijzeren man liet de hengst niets bijzonders zien.. geen zijgangen of verzameling helemaal niets
het was gewoon rechtuit en lopen
hij is toch al 7 jaar
hij werd wel heel netjes voorgesteld door een ruiter van de staatsstoeterij
samba hit I kan wel zeer goed lopen
supermooi voorbeen heel veel souplesse
Sandro hit fokt paarden die commercieel gezien zeer interessant kunnen zijn
het zijn mooie aparte bloedbeestjes die op jonge leeftijd op veilingen voor hoge prijzen verkocht worden

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:21

[quote="jubeltje
Ja, maar DONNERHALL is wel een topdressuurverever, voert op dit moment zelfs de lijst aan. Dus misschien liep het paard goed door moederskant?[/quote]

Welke lijst dan, want volgens mij staat Don Schufro nr 1 in de Zuchtwertschätzung? Overigens natuurlijk ook een Donnerhall zoon....
Daarnaast staat in deze zelfde lijst de Sandro Hit zoon Sunny Boy hoger op de lijst dan zijn vader!
Sandro Hit is naar mijn idee ook een geweldige vererver, wel met de juiste merries natuurlijk (heeft merries met maat en massa nodig). Mooie modellen, bijzonder sterke galop.
Nadeel: formaat kan nog wel eens te wensen overlaten en hij vererft over het algemeen een slechte stap.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:23

Overigens wordt Sandro Hit nauwelijks gereden en volledig vrij gemaakt voor de dekdienst, vandaar dat zijn sportprestaties niet echt tot de verbeelding spreken.