op het allerlaatste moment andere hengst kiezen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

op het allerlaatste moment andere hengst kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 11:28

Das dus de nachtmerrie van elke merriehoudster he Haha!

We waren er eindelijk uit na heel wat weken alle boekjes doorbladeren informeren enz,ging t feest niet door.

gister was Jv in 1e hengstig dus vanochtend,na een uur bezig geweest te zijn haar op de trailer te krijgen Clown ),richting de veearts peter bleeker te midden beemster.

Het ei bleek er precies nu! klaar voor,dus moest vanmiddag nog geinsemineerd worden,dus buitenlandse hengsten kon al niet,terwijl ik juist graag duits bloed wou,maar goed.
florencio was 1e keuze maar daar kon hij ook niet op tijd aan komen en raadde het af vanwege dat virus,was geen tijd meer om haar bloed te controleren of ze er immuun voor was.

Dus of je event er plekke gelijk nu een andere hengst wil opnoemen Tong uitsteken
Nou snel gebeld met ouders,we hadden nog houston,maar waren beetje bang voor karakter,en dachten nog aan special d maar had hij al meerdere wat minder sjieke veulens van gezien(fokt zelf veel enz).

dus het is krack c geworden,hij even gebeld en dat kon nog net op tijd,dus vanmiddag word ze geinsemineerd en morgen kan ik haar weer ophalen,t was me het ochtendje wel iig Pling

Het was niet helemaal 1e keuze mar goed toch dik te vreden er mee,nu duis afwachten of het pakken gaat Knipoog

mymymy

Re: op het allerlaatste moment andere hengst kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:35

Gefeliciteerd
Ik vind de veulen van Krack C altijd heeeel erg mooi

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:52

tje wat een stress, gelukkig wel gered....succes ermee

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:21

Ik heb ook zoiets gehad mijn merrie had 8 dagen geleden een veulen gehad en je kon eigenlijk nog niet zien dat ze hengstig was dus ik dacht ik ga haar even laten scannen om te zien hoever ze er mee is. Kom ik bij de hengstenhouder blijkt inderdaad dat ze een mooi ei heeft zitten en dat er diezelfde dag nog geinsimineerd moest worden. Dus ook een lichte vorm van paniek. Toen snel samen met de hengstenhouder overlegd wat er op dat moment mogelijk was en direct besloten wel ke hengst het zou worden. Dus ik weet precies wat je bedoelt.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:45

Spannend !
Hoop dat het pakt !
Lachen

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 18:44

bedankt voor de reacties Knipoog

ja dat was even stressen zeg ppfff Tong uitsteken ben er wel blij mee hoor,was niet 1e keuze(of 2e of 3e of 4 haha Haha! )maar ja duitse hengsten konden niet of had moeten wachten tot volgende hengstigheid,maar ze was er nu helemaal klaar voor.

Nou ja gewoon rekening meehouden het extra goed in de gaten te houden en hopen dat floris het virus dan niet meer heeft of bloedje trekken van jvtje. Pling

hopelijk morgen braver trailer in,we nemen jopie(shetje) maar weer mee voor de geestelijke ondersteunig Cool

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:31

nu maar hopen dat Krack C altijd wel beschikbaar is.... Ik snap dat best wel dat overhaaste besluit, je wordt overdondert.
Maar soms denk ik ook wel eens, had het 3 weken later ook niet gekund? Je zit nog vroeg.... Had je gelijk bloed kunnen laten testen op EVA.
Welgemeende advies: als ze na 3 x niet dragend is van Krack C, kap er dan maar mee en denk goed na over welke hengst je dan kiest.
Soms heb ik wel het gevoel dat een hengstenhouder er teveel druk op legt...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:14

Ah Jv heeft ook een heel knap veulen van Flemmingh gehad, dus dit zal ook vast wel goedkomen!
Ben heel benieuwd!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 11:37

Suzan1 schreef:
nu maar hopen dat Krack C altijd wel beschikbaar is.... Ik snap dat best wel dat overhaaste besluit, je wordt overdondert.
Maar soms denk ik ook wel eens, had het 3 weken later ook niet gekund? Je zit nog vroeg.... Had je gelijk bloed kunnen laten testen op EVA.
Welgemeende advies: als ze na 3 x niet dragend is van Krack C, kap er dan maar mee en denk goed na over welke hengst je dan kiest.
Soms heb ik wel het gevoel dat een hengstenhouder er teveel druk op legt...

tsja is wat voor te zeggen hoor,maar denk deze combi ook goed zal uit pakken,en het was een perfect ei nu,kon niet beter...
En krack c zal normaal gesproken wel gewoon beschikbaar zijn ga ik vanuit,die staat niet in het buitenland.
nou we zullen wel zien,misschien gewoon ment to be Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:54

Goh dan gaat het bij ons toch een stukje makkelijker!