wie heeft er hier een morgan horse of een saddelbread

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

wie heeft er hier een morgan horse of een saddelbread

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 01:32

weet niet hoe je saddelbread schrijft, jah sorry ben blond bezig nu Clown Vork

ik rij tegenwoordig bij ons op stal 2 morgan horses bij. mijn ervaringen ermee zijn super rij nu een merrie die verschillende shows heeft gelopen alleen jammer dat ze zo klein zijn, nu mijn vraag hebben jullie ervaring met dit soort paarden (of moet ik ponys zeggen). zo ja wat voorn ervaringen.

Dat paardje van mij zitten alle knoppen op, passage, piaf, strekken, buigens, en alles met pure ontspanning, nou moet ik zeggen dat ze wel ontzettend heet is om te rijden, ze heeft ook een goud eerlijk karakter kan er een kind van drie mee weg laten lopen.

Navidad

Re: wie heeft er hier een morgan horse of een saddelbread

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 01:35

even om aan toe te voegen, als je ipv een paardje van 176 (die ontzettend stug, moeilijk, en met veel problemen rijd) is dit echt een heel verschil, wat mij opvalt is dat ze vrij nuchter onder alles zijn!! btw dit paardje heeft verschillende jaren geleden ook in het bit gestaan.

om even aan toe te voegen, elk paard wat ik rij heeft wel problemen of ze zijn verkeerd gereden met een harde hand, of ze zitten ontzettend vast, en die morgan is gewoon ontzettend soepel in alles. met weinig aanleuning en een nette houding, valt ze te rijden, zo zouden alle paarden moeten lopen Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:38

Ik heb een Saddlebred (Immigrant) x Tuigpaard (Droomwals). Rijd er alleen recreatief mee en hij is geen 5 ganger dus geen andere gangen dan stap, draf, galop Clown Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:41

ik heb helaas geen eigen paard, maar als ik ooit het geld (en tijd) ervoor heb wordt het zeker een Tennessee Walker of een American Saddlebred.
Wat ik om me heen hoor is inderdaad ook dat deze paarden heel koel in hun hoofd zijn... Vooral de Tennessee's Ik heb ooit een ritje op een pas ingereden merrie gemaakt, was nog heel kort onder zadel, maar ze had nergens schrik van! Echt heel mens gerichte-paarden..

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:47

Ik zou na Miro wel een raszuivere Saddlebred willen hebben Tong uitsteken Helaas zijn ze in Nederland niet te vinden maar kun je alleen maar kruisingen krijgen. De saddlebreds die hier ter dekking staan zijn allemaal gekruist met tuigpaarden, een prachtige combinatie maar 100% saddlebred is een heel ander verhaal Cool

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:11

Hoi Wesley, Nou ja, ik zal ook maar even melden dat ik een kwart Saddlebred heb, maar je kent Roosje toch al? Fortissimo x Holland's Golden Boy. Staat bij jouw Morgans op stal....Groetjes, Carmen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:32

Tuurlijk ken ik roosje, er stond me wel iets van bij ja dat roosje ook iets van saddlebreed in zich had alleen maar beter Haha!

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:21

Er is iemand in duitsland die Saddlebreds fokt, zij heet Lisa Heres Rosenberger, heer site is www.creeksidefarm.de. Zij heeft ook Holland's Golden Boy ( Echte naam: Denmark's Golden Playboy) naar het kampioenschap onder het zadel gereden, zij fokt Saddlebreds en is erg aardig, je mag er volgens mij zo gaan kijken!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 18:15

nou zullen we een keer samen gaan kijken dan, lijkt me wel gezellig natuurlijk wel op afspraak