Nakomelingen Olivi (Jazz x Aktion)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

Nakomelingen Olivi (Jazz x Aktion)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 16:37

Beste bokters,

Ik heb een mooi veulen gefokt van Olivi (helaas nog geen foto beschikbaar).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Olivi nakomelingen; karakter/exterieur/hoe doen ze het in de sport?

Weten jullie of er al zaken zijn (buiten de gegevens van het KWPN) wat de hengst sterk vererft.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en input. Foto's zijn top!!

Maartje78

Re: Nakomelingen Olivi (Jazz x Aktion)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:18

Afbeelding
Hoi Sandra
dit is onze Olivi x Tolbert in juni wordt ze 3 en gaan we er aan beginnen in de omgang is ze wel heel koel in de kop
Ze is alleen helaas nog niet zo groot 1.60 maar ik hoop en denk dat ze nog wel wat groeit

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 19:12

Hoi Maartje,

Bedankt voor je reactie. Mooi dier. Ze groeit vast nog wel door. Tolbert geeft toch ook wel een goede maat door. Succes met het berijden!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:19

Ik heb vorig jaar een Olivi x Argus gehad. Noemde Top Gun. Was een gitzwarte hengst.
Heel leuk in de omgang. Soms in het rijden had hij wel kuren, maar dat waren dan meer hengstenstreken.
M'n pa heeft hem spijtig genoeg verkocht. Staat nu in Italië.

Afbeelding

Afbeelding

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 19:30

Hoi Jan,

Wat een mooi dier. Ongelooflijk hoe Olivi die mooie koppies doorgeeft. Mijn veulen heeft ook zo'n mooi hoofd. Alhoewel, d'r moeder (Junior STV) heeft overigens ook een mooi hoofd.
Zeg, ik lees/hoor de laatste tijd weinig over Olivi zelf, weet jij daar meer van? Hoor ook over de karakters verschillende dingen. Het is natuurlijk wel Jazz en Pion bloed..

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:19

mijn lerares heeft een olivi 1,74 super lekker ding en heel koel in zijn kop, olivi geeft zeker mooie koppies door!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:33

Ik kende een Olivi merrie van 3 jaar..die had een heel drammerig karakter{maar was ook niet opgevoed} Ze kon wel extra draven het was echt een paard met potentie..zat ook rond de 1.60..

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:48

Afbeelding
hier een foto van haar hoofd iets groter!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:53

Afbeelding

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:01

Toch twee 'kleine' Olivi's. Een kennis van mij kocht kortgeleden een Olivi x Nooitgedacht. Dier meet toch 1.75m. Wellicht hangt het af van de merrie die je gebruikt. De mijne meet 1.80m. Zou dus een grote Olivi moeten worden. Deze merrie heeft ooit een Havel veulen gebracht wat maar 1.62m bleef, dus bijna 20 cm kleiner als mams.... ben van mening dat de stokmaat genetisch bepaald is. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:07

De Olivi x Nooitgedacht komt ook uit een moeder die grote paarden fokt! (géweldig dier overigens!!!) Ik ken een paar olivi's uit hele bloederige moeders (ook klein) die toch allemaal rond de 1m60 blijven hangen.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:12

Heb foto's van mijn Olivi x Junior. Wie kan mij vertellen hoe ik de foto's op Bokt krijg? Vingers aflikken Pling

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:37

dan moet je een url{internet adres} aanmaken..kun je bijvoorbeeld bij msn groups doen..dan zet je ze online..
en doe je [ img ] en dan de url en dan [ / img ] alleen dan allemaal aan elkaar..

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 22:07

Elisa bedankt. Ik snap het er niets van. Wees gerust, dit ligt aan mij. Ik weet niets van MSN enzo. Is er geen simpele manier via dit Forum zelf. Gewoon via browse een foto aan een bericht 'plakken". Ik hoor het nog wel. Wil toch graag Olivi's Allure met jullie delen!

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:06

Hoi, ik heb een 5-jarige OlivixItens. Een ontzettend fijn paard. Het is een ruin en volgens mij is hij nu 1.70 m., ik moet hem nog eens opmeten. Ga komend weekend L2 met hem starten. Z'n karakter is super, het is een ontzettende knuffel en wil erg graag werken. Hij is alleen erg éénkennig en met rijden is hij erg bang voor andere paarden. Verder heeft hij behoorlijk last van zadeldwang. Dat heeft Olivi zelf ook, vooral op vreemd terrein, hoorde ik van Bart Bax en dat hebben ze van de moeder van Olivi, Halla Utopia. Verder schijnt Olivi ook te hebben dat hij bang is voor andere paarden met rijden. Ik was pas nog wezen kijken in Ermelo bij Olivi. Hij loopt nu ZZ-licht met Bart Bax. Helaas heb ik alleen de tweede proef gezien, en die ging niet echt geweldig. Ze moeten komend weekend weer in Kootwijk. Ik ga binnenkort met Tivoli naar Bart Bax toe, heb ik onwijs veel zin in. Ik zal vanavond wel wat foto's erop zetten, nu geen tijd meer voor...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:19

Olivi word idd bereden door Bart bax, geloof dat ze laatst nog 2e waren geworden in de zz licht

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:35

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 09:06

Hier is ze dan Olivi x Junior STV (1 week oud).
Afbeelding

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:14

sandradeboer schreef:
Hier is ze dan Olivi x Junior STV (1 week oud).

Afbeelding

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 12:18

Beste TequilaRos,

Hoe kan het dat mijn foto in eens bij jouw 'post' verschijnt? Mij lukte het niet om het zichtbaar te krijgen. Hoe kreeg je dit voor elkaar?Laat het me even weten aub. Ik kan dan ook zelf meer foto's plaatsen op bokt. THXS.

En ja deze zwarte is Allure (Olivi x Junior STV)

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:55

ik heb zelf een olivi x caritas x rivaal x nocturn. een twentermerrie genaamd winea nu al1.64m hoop dat ze nog behoorlijk groeit. winea heeft wel een lastig karakter was niet zomaar handmak als veulen. nu is ze wel braaf maar met streken.

als je meer wilt weten hoor ik het wel

Afbeelding
dit is ze als als enter met een beetje te groot halster.

Afbeelding

dit is ze deze winter. foto's zijn wat onduidelijk maar zo heb ze toch een beeld.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 13:03

Hallo Trowing,

Jouw merrie zal nog wel even doorgroeien lijkt me. Jammergenoeg zijn de foto's niet heel scherp. Kan je merrie dus niet heel goed bekijken.
Mijn veulen is ook een dametje. Ze is nu 2 weken oud maar kan haar gewoon bij moeders vandaan halen. Absoluut onbevreeds. Heeft al een halster om/voetjes geven/beentjes afspuiten. Verder vind ik haar dominant en ben haar dus met consequente hand aan het opvoeden en al veel dingen aan het leren.
Verder is ze enorm speels en nieuwsgierig. Ze heeft al veel houding en afdruk in het lopen. We zien wel wat het wordt over 3 jaar. Bedankt voor je reactie en de foto's!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 17:16

Hierbij de 2e foto van Allure. Knipoog

[img]E:\Mijn documenten\Prive\Allure260405Bkleiner3.JPG[/img]

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:37

Tivoli:
Afbeelding

Afbeelding

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:59

Ik heb vorig jaar een Olivi zadelmak gemaakt, die daarna verkocht is. Super paard (Olivi x Actueel), geweldig in de omgang, superbraaf en een heel fijn maatje! Alles voor je willen doen en het beleren is heel snel en makkelijk verlopen. De huidige eigenaresse is er super super super blij mee en heeft aan hem een echte vriend. Hij is groot en slungelig, maar dat kan de pret niet drukken. Hij heeft er altijd zin aan! De winter heeft hij een aantal maanden stil gestaan en hij pakt het zo weer op!

Binnenkort ga ik weer langs! Hij is IMO het beste maatje wat je kunt hebben!