Alles staat zo ongeveer op knappen, maar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Alles staat zo ongeveer op knappen, maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 09:38

nog steeds geen veulen!!!!!!! Het uier is zo vol als het maar zijn kan, alle banden zijn slap en de kling ook!!! Dat schiet toch niet op zo. Ze is nu 9 a 10 dagen over tijd!!!

Inmiddels 2 nachten gewaakt, maar op 2 valse alarmen na nog helemaal niets.

En we zijn ZOOOO benieuwd hoe dit veulen (Tangelo vd Zuuthoeve x Notaris x Nimmerdor) er uit ziet en of het een hengst of een merrie is.....

Waarom is het bij paarden zo moeilijk te voorspellen wanneer het veulen geboren wordt?!

Sjen

Re: Alles staat zo ongeveer op knappen, maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:01

Hier een merrie die 13 dagen overtijd is! Die merries van tegenwoordig Knipoog Ook het hele scenario al gehad, zelfs al twee nachten plat gegaan met weeen, maar geen veulen Boos!
Tip: probeer overdag andere dingen te doen en laat anderen er even langs rijden om te checken, en denk verder alleen bij het waken aan het veulen. Scheelt echt kopzorgen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:04

bij een kennis van mij die woonde ook onderhand in de stal, Haha! die ging weg om te douchen, ze kwam terug en daar lag een veulentje, en ze was nog geen 20 min weg. Clown Denk zo das wel heel snel, maar ze had wel wat weeen enzo, maar zette niet echt door. De merrie heeft volgens mij echt gewacht tot ze alleen was hihhi, daar lig je dan bijna 2 weken in stal hihih

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:35

Pfff ik hoop toch niet dat mij dat allemaal te wachten staat, het mooist zou zijn dat ze zondag (haar uitgerekende dag) gaat kegelen en de nacht van zondag/maandag gaat bevallen en dat ik daarbij ben Knipoog Hihi, we wachten het rustig af...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 01:06

hier nog 1.
merrie is 15 dagen overtijd, en is al 2 dagen aan het kegelen.
rot he? dat we niet gewoon precies weten wanneer het komt.
elke merrie is weer anders...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 08:16

Mijn zus waakt 's nachts en gaat overdag gewoon naar haar werk, dan houden de pensionhouders een oogje in het zeil, mijn pa gaat rond 15.00 uur kijken en mijn zus zelf tijdens de lunch. Maar probeer het maar eens los te laten!!!!

We zijn zo benieuwd naar het veulen en het is natuurlijk altijd maar de vraag of het wel goed gaat!!!

Inmiddels trouwens nog steeds geen veulen...... (natuurlijk anders had ik dat wel gemeld!!! Haha! )

Jullie ook heel veel succes met wachten!!!!!!!!!!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:31

nou, gelukkig is de mijne nog niet overtijd, maar wordt wel zenuwachtig kijk steeds naar dr (staat naast huis), maar ik moet nog ongeveer 2 weken en 5 dagen!

pffff.... ik vind het nu al zo erg, laat staan jullie!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:07

He heeft gwendolyn nog geen veulen! Jammer zeg. Ik heb nog steeds bij viv lopen informeren. Hier ook nog geen veulen hoor! Bren is nu 7 dagen overtijd.
Zeg succes vanavond/ vanacht.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 15:58

Je heb er toch wel al 10 dagen bij de officiele uitrekendatum bijgeteld hè?
Meestal komt dan ongeveer het veulentje.

Met die 10 dagen erbij is mijn verzorgpaard vandaag uitgerekend. Ze is nu al 2 dagen aan het kegelen maar er komt nog niks

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:09

Nog steeds helemaal niets...... We hebben al gedreigd met runderrookvlees en kroketten, gelokt met worteltjes en lekkere slobber, maar niets hoor.... Is toch om stapel van te worden!!! Misschien wacht ze wel tot ik er weer ben, dat zou leuk zijn Haha!

En Hannelore, heeft Bren al wat??

Ik ben zo benieuwd of het veulen net als het eerste veulen onwijs veel wit heeft (beetje te veel naar mijn mening) of dat hij of zij net zo mooi is als het veulen van vorig jaar!!!!!!! Nog even afwachten...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 07:08

JAAAAAH!!!!!!!!!! We hebben een merrieveulen!!! Vrijdagnacht geboren!! Echt super mooi en super lief! Mooie aftekeningen en heel hoog en stoer op de benen!!!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 07:21

Gefeliciteerd!!!!!!!

Foto's graag!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fijn hoor kunnen jullie weer gewoon in je bed blijven s nachts.
Ben zo benieuwd! Lijkt ze op het veulen van vorig jaar?

Bren heeft nog niets hoor! Die denkt er nog niet eens aan. Ze laat het veulen volgens mij nog even zitten. Ik zou vrij zijn deze week. Maar ben nu toch maar gaan werken. Neem liever vrij als veulen er is.