Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Barcelano schreef:Het begint eigelijk allemaal bij de hengst Amurath OX

Citaat:Zijn bloed vloeit in bijna alle topsportpaarden over het ganse Europese continent.
Sterker nog, ik denk dat de invloed van Amurath op dravers en renpaarden kleiner is dan die van the Darley Arabian op rijpaarden.Citaat:STERKE MERRIE GENEN

Ik denk ook dat dit verhaal van zijn hand komt. Als je wat in bokt kunt rondzoeken zal je ook veel verhalen over Amurath vinden.
Dus of ie ook actief is.
joostvangestel schreef:Er zullen hier ook veel zijn die wel een mening hebben over het verhaal, maar feitelijk een beetje moe zijn om de argumentatie nog eens te brengen. Ik geloof in ieder geval wel dat Amurath een faktor is in de warmbloed sportpaarden van vandaag.
Himyar schreef:Dichtbij of ver weg? Op L invasion (en gambo/domburg enzo) is het nl. eerder regel dan uitzondering om ingeteeld te zijn als het paard uit een gelderse/groningse stam komt. Houston 8x l invasion, Ferro 6x l invasion enz...Dus ik was verbaast uit te vinden dat hij is ingeteeld op Epigoon/Linvasion.