Casco-afstammelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Casco-afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 16:54

Ik ben bezig met een nieuw paard te kopen, als ze dinsdag goedgekeurd wordt is ze van mij. Het is een driejarige merrie. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen hier een Casco-afstammeling hebben en meer informatie over karakter enzovoort kunnen geven. Ook alle info over Casco zelf is welkom. Foto's ook.

gabrycha

Re: Casco-afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:30

Ik ben hier ook benieuwd naar hij had een goede afstammelingen rapport maar tis een beetje stil Knipoog

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 13:20

gabrycha schreef:
Ik ben hier ook benieuwd naar hij had een goede afstammelingen rapport maar tis een beetje stil Knipoog

Ik geloof inderdaad niet dat er veel reactie gaat komen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:31

Komt ie dan Haha!

Casco (Cascavelle x Landlord x Lagos)
Geb. datum: 8 juli 1997
Kleur: schimmel
Stokmaat: 168

Verrichting Ermelo 2000 (07-09 t/m 15-11, naam: Pascavelle)
Pascavelle is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is zuiver.
De stap heeft net voldoende ruimte en is stug. In draf heeft hij voldoende ruimte en voldoende houding. Hij heeft veel afdruk, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. In galop heeft hij een goede ruimte. Hij heeft veel afdruk en voldoende souplesse. Hij galoppeert goed gedragen. Als dressuurpaard heeft hij voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Als springpaard heeft hij voldoende tot ruim voldoende afdruk. Hij heeft een goede voorbeentechniek en basculeert ruim voldoende. Hij zou de sprong achter beter af moeten maken. Hij lijkt voldoende voorzichtig en heeft ruim voldoende vermogen. Als springpaard heeft hij ruim voldoende aanleg. Hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Gedurende de laatste weken van het onderzoek is de sesamschede van het linker achterbeen overprikkeld. Medicatie ter bevordering van het functioneren heeft plaatsgevonden.

Na verrichtingsonderzoek, waaraan hij deelnam onder de naam Pascavelle, niet ingeschreven in het stamboek.

Stap 6.5
Draf 6.5
Galop 8.5
Aanleg dressuur 6.5
Subtotaal dressuur 28.0
Plaatsing dressuur 2e
Afdruk 6.5
Techniek 7
Vermogen 7
Aanleg springen 7
Subtotaal springen 27.5
Plaatsing springen 5e
Puntentotaal 55.50
Plaatsing 6e van 6 (6)
Jaar verrichting 2000
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 2001 (veulens)
Casco toonde een uniforme collectie, voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en veel uitstraling hebben.
Het hoofd is sprekend en soms iets bol tussen de ogen. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed van lengte, zeer goed van vorm en goed bespierd. De schoft is goed van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en goed bespierd. De lendenen zijn soms iets lang, maar zijn voldoende aangesloten en doorgaans ruim voldoende bespierd. De croupe heeft voldoende lengte en is goed gevormd. De broekspier is goed van lengte. Het voorbeen is correct. Enkele malen is er sprake van een weke kootstand. Het achterbeen is meermalen iets lang. Het fundament is goed ontwikkeld en heeft kwaliteit. De hoeven zijn goed ontwikkeld en gevormd.
De stap is zuiver en voldoende tot goed van ruimte. De draf heeft een zeer goede ruimte, een goede houding, veel souplesse en een zeer goed gebruik van het voorbeen. Het achterbeengebruik is krachtig. Het achterbeen wordt goed gebogen, maar zou meer ondergebracht moeten worden. De veulens springen gemakkelijk in galop aan. De galop heeft een goede ruimte, veel afdruk en een goede balans. De veulens kunnen goed schakelen.
Geen bijzonderheden.
De kwaliteit van de moeders was matig.
Getoond: 15 veulens uit 40 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Casco wordt één jaar uitgesteld vanwege onvoldoende (minder dan 10) nakomelingen op de keuringen.

HK Holst Neumünster(BRD) 1999 (30-10)
Niet goedgekeurd voor Holstein (cat nr 26).

HK KWPN Ermelo 1998 (18-12)
Bij nakeuring aangewezen voor 2e bezichtiging.

HK KWPN Den Bosch 2000 (05-02)
Aangewezen voor verrichtingonderzoek.

Afstammingsinformatie
Uit de Holsteiner stam 5382 komt deze goed ontwikkelde Cascavelle-zoon die in zijn krachtige galoppade veel afdruk en balans liet zien. Cascavelle zelf sprong met macht en manieren en deze hengst beantwoordt aan dezelfde beschrijving, waarbij gezegd moet worden dat zijn vermogen een zeer sterk punt vormt. De overgrootmoeder bracht de internationale springpaarden Laconda en Chanell (Laconda geb 1987 v Latus II, m Gotin, ruiter Michael Rüping; Chanell moet zijn Chanel, geb 1978, v Cor de la Bryère, m Gotin, ruiter Jörg Münzner, red).

Exterieur
Casco is een royaal ontwikkelde, voldoende rijtypische, hengst. Hij staat goed in het rechthoeksmodel. De hals is goed gevormd en staat er goed op. De schoft zou iets langer moeten zijn. De lendenen zijn voldoende aangesloten. De croupe heeft voldoende lengte, maar ligt iets plat.

HK Holst Elmshorn(BRD) 2000 (06-12)
Bij nakeuring goedgekeurd voor Holstein.

HK KWPN Weert 2000 (19-12)
Bij extra herkeuring alsnog in het stamboek ingeschreven, onder de naam Casco.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 13:39

Geweldig, dank je wel.

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:25

Twinklebel schreef:
Ik ben bezig met een nieuw paard te kopen, als ze dinsdag goedgekeurd wordt is ze van mij. Het is een driejarige merrie. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen hier een Casco-afstammeling hebben en meer informatie over karakter enzovoort kunnen geven. Ook alle info over Casco zelf is welkom. Foto's ook.

is het een driejarige schimmel merrie ? uit twente (ergens bij enschede ofzo?)
Mijn vader is laatst ook naar een 3 jarige casco merrie wezen kijken.
Een heel mooi paard, en stond op marktplaats.
Alleen het paard paste ons niet...
Mijn vader wou toch liever een paard die al zadelmak was.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:11

Klopt, dat is hetzelfde paard. Maar jullie wisten toch voor dat je ging kijken dat het paard nog nauwelijks zadelmak was?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 17:56

Ik ken nog geen nakomelingen van hem maar ik vind het wel een heel goed paard. Ik zit er aan te denken hem volgend jaar te gebruiken voor een van mijn meries.
Ik hou dit topic wel even in de gate.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:31

Helaas is het paard afgelopen dinsdag miet goedgekeurd. Op de buigproef linksvoor kwam ze niet helemaal lekker weg. De veearts vermoedde en verrekking of verstuiking. Op de foto was ze wel helemaal goed. Dinsdag 10 mei laat ik haar nog een keer klinisch keuren. Als ze goed is koop ik haar alsnog, als ze nog niet goed is laat ik haar staan.

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:43

Twinklebel schreef:
Klopt, dat is hetzelfde paard. Maar jullie wisten toch voor dat je ging kijken dat het paard nog nauwelijks zadelmak was?

ja.. we wouden een 3 en een 5 jarige...
Maar toen vond hij het toch beter (achteraf) om eerst een 5 jarige te kopen, zodat hij weer kon rijden..
Ik volg hem ook niet altijd:)..

Jammer dat het paard niet is goed gekeurd,
hopelijk komt ze over een aantal weken wel goed door de klinische keuring!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:25

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 20:14

Wat een leuk paard zeg, die zou ik ook niet laten staan.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:55

Ik heb zowel casco als afstammelingen meegemaakt bij geesink op stal. vind het superfijne paarden om mee te werken al moet ik zeggen dat de afstammelingen niet zulke lieverdjes waren daar, hoor ook veel verschillen over zijn afstammelingen. maar leergierig waren ze allemaal.

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:28

Van karakter weet ik niets, maar heb wel een heel stel Casco-nakomelingen op de KWPN-hengstenkeuring gezien en die vielen me NIET mee. Vrij beknopte paarden met een gezonken rug, die wat met ' de kop erop' springen. Wiepke van de Lageweg had wel een hele aparte Casco x Landgraf , die in de najaarstest komt. Een Casco x Julio Mariner xx is NRPS-goedgekeurd en naar het buitenland verkocht.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:36

gabrycha schreef:

Afstammelingen zijn wisselvallig klein /groot heb zelf ook een cascoxnimmerdorxborisxx grootramig veulen.Degelijk gebouwd met een scheut bloed erin precies hoe de papieren het aangeven.
....antwoordt: hij fokt wisselvallig!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 21:26

Sinds dinsdag 10 mei is de Casco-merrie van mij. Ze is nu twee weken bij me en een geweldig vriendelijk en eerlijk dier. Volgens Jan Greve, die haar heeft gekeurd een heel goed sportpaard met een elektrisch achterbeen.
Zijn er verder geen mensen meer met Casco-afsammelingen?