Modern x ?? (welke hengst voor deze merrie?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Modern x ?? (welke hengst voor deze merrie?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 16:01

Op advies van verschillende mensen denk ik erover om mijn nieuwe merrie ook dit jaar nog te laten dekken.
Nu heb ik even wat rond gekeken, ben totaal niet thuis in kwpn hengsten Knipoog Maar ik wil dus een meer rijtypisch paard proberen te fokken. Feline is tuiger afstamming, maar ook redelijk rijtypisch gefokt.
Verder wil ik een voshengst, met ook lichtere kleuren in de achterliggende lijn. Ik kwam zelf uit bij Tango en Jazz. Verder staat bij dezelfde stal als waar de hengst vandaan komt die ik voor Goldy heb gekozen ook nog een mooie Trakhener hengst, Lowelas (www.ferienhof-stuecker.nl) Leek me ook wel wat.
Wat ik precies wil bereiken is dus.. ja hoe zou t ook anders, palomino, meer rijtypisch, wat ik wil behouden is vooral het fijne hoofdje en het koele karakter. Verder vind ik haar redelijk in verhoudingen staan, heeft ze natuurlijk de typische knieactie in de gangen die tuigers meestal hebben. Knie-actie is voor een tuiger overigens vrij matig. De knieactie is niet echt storend maar qua gangen zou het veulen wel een klein beetje dressuurbloed mee mogen krijgen. Ik wil ook een beetje een fijn beenwerk behouden. Feline zit een beetje tussen grof en fijn in.
Verder staat nog niks vast qua keuze die ik heb gemaakt uit een aantal hengsten, dus andere suggesties/hulp zijn ook zeer welkom!
Voor foto's van Feline check:
viewtopic.php?f=53&t=396124&hilit=
viewtopic.php?f=53&t=396861&hilit=

ibikus

Re: Modern x ?? (welke hengst voor deze merrie?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:08

Ik zou gezien haar hals absoluut uit de buurt blijven van Jazz bloed, jouw merrie heeft nogal snel de neiging om 'eng' te worden en dat zal Jazz alleen maar verergeren.
Ook is de kans groot dat je het fijne karakter niet zult behouden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 18:57

Andere aanraders?
Ben wat door de (ids) hengstenspecial aan t bladeren geweest, wat ik verder nog ben tegen gekomen is o.a.; UB40 (maar das weer Jazz), Amsterdam en Scandic.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 21:03

Ben ondertussen ook Farrington al tegen gekomen. Dat lijkt me ook een goeie hengst voor mijn merrie.
Heb ook een aantal nakomelingen van hem gezien die me ook wel aanstaan. Ja

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 08:33

Kom op bokkers! Ik kan nog wel wat advies gebruiken! Ja

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:35