Afstammings-vraag WolfgangxZeoliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margotvliet

Afstammings-vraag WolfgangxZeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 12:05

Hallo bokt-ers,

Heb op dit moment een merrie gezien, die ik wellicht zou willen kopen. Heeft iemand wat informatie voor mij over de afstammelingen van Wolfgang en Zeoliet?

Groetjes Margot

Climax

Re: Afstammings-vraag WolfgangxZeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:53

Het kan zijn dat ik net de slechten uit het rijtje heb gehad, maar van Wolfgang heb ik drie rotbeesten gehad Haha!
Konden wel allemaal goed sjouwen en een goede sprong maken.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:33

Wij hebben een Wolfgang merrie! Een pracht merrie, door pech nooit in de sport uitgebracht. Ze is wel nogal eenkennig. Verder een heel mooi paard. Stond als driejarige op kop van haar groep en zou ook ster verklaard zijn (en ik denk ook wel keur) als ze geen gescheurde pees had gekregen. Ze doet nu dienst als fokmerrie en alle veulen tot nu toe waren goed.

Heb ooit zelf een Zeoliet mogen rijden, maar dat vond ik absoluut geen plezierig paard. Ze had wel goede gangen en kon ook een sprongetje maken. Maar de combinatie klikte gewoon niet.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:48

Mijn moeder (55 jaar) rijdt nog steeds en heeft een SUPER brave merrie Wolfgang x Purioso, het is het grootste knuffelpaard ooit, je kan de merrie een half jaar in de wei laten lopen en dan zo een zadel er weer op gooien en mee gaan rijden, de merrie zal nooit een stap verkeerd doen! Wat mij betreft is Wolfgang een brave hengst, want Purioso staat ook niet positief bekend om zijn karakter.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:02

Ik heb een Pion x Wolfgang gereden.
Schat van een dier. Wel eenkennig, maar als ze je eenmaal kon en accepteerde ging ze voor je door het vuur.
Toonde goed onder het zadel. Super spring vermogen, maar ook goede bewegingen!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:43

Ik heb zelf een Zuidhorn x Zeoliet.. Heel fijn paard, goed karakter (ontzettend braaf, knuffelbeest).. Zou niet anders meer willen!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:11

Ik heb een Wolfgang. Een inmiddels 18-jarige ruin. Niet altijd even makkelijk, maar wel een mooi paard met een heel fijn karakter.
Twee jaar geleden ben ik bij Wolfgang zelf wezen kijken, en ik moet zeggen dat ik erg inder de indruk van hem was. Een heel lieve hengst, mooi paard ook.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:03

Ga asjeblieft op je gevoel af, of het klikt met rijden of niet, rijdt desnoods nog een keer proef. Afstamming zegt niet alles, er is immers ook een moeder in het spel die karakter doorgeeft....heb ik al zo vaak geroepen hier.

Of wil je ermee fokken tzt, dat je graag meer wilt weten?

Zelf hebben wij een merrie die van beide kanten veel besproken bloed heeft, wat karakter betreft, nou.....ik kan er niks negatiefs van terugvinden in ons paard.

Dus....staat het paard je aan, is ze braaf, luistert ze goed naar je, ook als je iets moeilijker oefeneningen van haar vraagt, hoe is het stalgedrag, hoe reageert ze als haar voer in de bak ligt.....OBSERVEER en neem dan pas een beslissing, maar laat je oordeel niet afhangen van dezelfde afstammelingen van anderen mensen met een moeilijker/rot karakter

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:54

Van Zeoliet heb ik nooit een nakomeling gereden.

Ik heb zelf een Glenridge x Wolfgang merrie, braaf dier in de omgang en met rijden, allround ingesteld.

Van Wolfgang is bekend dat hij vaak E pony's fokt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:34

horselover23 schreef:
Van Zeoliet heb ik nooit een nakomeling gereden.

Ik heb zelf een Glenridge x Wolfgang merrie, braaf dier in de omgang en met rijden, allround ingesteld.

Van Wolfgang is bekend dat hij vaak E pony's fokt.

Pion ook.
En wat kwam er uit die combi??
Een pard van 1.72. Dat zegt dus niet alles Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:37

de wolfgang van mijn moeder is ook ongeveer 1.72 hoog net zo braaf als dat ze groot is!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:57

Ik ken een Wolfgang merrie, is idd ook een e-pony, maar wel een schat van een paard!!! Wel veel pit, maar wel eerlijk!!

Maar zoals lienet al zegt, laat je oordeel niet afhangen van andere paarden met deze afstamming, kijk goed naar het paard zelf of deze je aanspreekt