gedrag nakomelingen flemmingh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Up2Date

gedrag nakomelingen flemmingh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 20:07

Ik heb sinds kort een Flemmingh x Clavecimbel, waar ik errug trots op ben Haha!

Het is een vrij brutale ruin en hij gaat graag de confrontatie aan. Extreme duivel
Zijn er meer mensen, met nakomelingen van Flemmingh die ook dit gedrag vertonen?

Het stoort me overigens niet zo erg, want ik heb 'm gekocht voor de sport, maar heerlijk een uurtje poetsen en knuffelen doe ik 'm echt geen plezier mee.

Sjappie

Re: gedrag nakomelingen flemmingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:09

Ik rij zelf een Flemmingh en ik heb nog nooit zo'n lief paard meegemaakt. Zeer knuffelig en aanhankelijk! En dat zijn er wel meer, Flemmingh's hebben vaak een heel vriendelijk karakter. Bekende Flemmingh's als Krack C en Lingh staan ook bekend om hun vriendelijke karakter.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:17

*Jolanda* heeft ook een Flemmingh E-pony waar ze mee bij de paarden start. Een heel leuk beest met een fijn karakter zo ver ik hem mee gemaakt heb.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:19

Ik rij een 4-jarige Flemmingh x Goodtimes merrie. Ze is heel eenkennig. Het duurde zeker 2 maanden voordat ik met haar overweg kon. Heel slim, je moet een oefening onder het zadel niet 3x proberen uit te voeren, dan gaat ze meedenken. Eerlijk en houdt van veel aandacht.

Mijn 3-jarige Flemmingh x Goodtimes ruin houdt ook van veel aandacht. Meer is beter, nog meer is fantastisch. Heel zachtaardig karakter, eerlijk maar ook erg eenkennig. Vreemde mensen kunnen er niet bij komen. Nieuwschierig naar vreemde dingen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:33

Rodalover hier op bokt heeft ook een Flemming merrie, deze heeft ook nogal streken (gehad)! Pb haar maar eens, ze kan je er vast nog een hoop over vertellen!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:39

Wij hebben thuis 2 flemminghs, en ze zijn allebei super makkelijk!! koele kikkers. en aandacht vinden ze heerlijk.. bijna alle flemmingh's die ik ken zijn makkelijk en eerlijk... Veel mensen dekken ook bij flemmingh om zijn rustige karakter. en dit geeft hij ook door aan zijn nakomelingen..

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:42

Heyhey,

Ik heb inderdaad ook een Flemmingh, echt een toppertje Haha!
Hij heeft zo'n leuk karakter, op wedstrijd gaat hij er voor 200% voor en thuis ziet hij het nut er niet echt van in om meer te doen dan nodig is Bloos
Tis een echte knuffel, hij stopt gewoon z'n neus tussen je arm voordat je ga rijden, eerst knuffelen en dan opstappen Lovers

Dan heb ik nog een Flemmingh maar die heeft niet zo'n erg best verleden, is een beetje raar mee gedaan. Die komt er nu na twee jaar achter dat ie mensen toch wel lief vind en is dan ook gek op aandacht maar met rijden is hij heel erg lui. Slapen

Up2Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 20:51

Haha, thanx voor al jullie berichten, ben benieuwd waar mijn driftkikker dan z'n gedrag vandaan heeft... Hem 'm nog niet zo lang, dus misschien moet 'ie even aan me wennen, en hij is dit jaar 4 geworden en pas sinds enkele maanden onder het zadel... jong en fris, daar hou ik het voorlopig op... haha

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:21

ik heb een 3 jarige flemmingh,en een liever paard vind je echt niet,heerlijk aanhankelijk,maar ook niet een dooie,vind poetsen en aandacht werelds,kan hij uren doen.
wel een viespeuk op stal haha.

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:27

Hoi, ik heb een flemmingh x havidoff. een heerlijke knuffelkont. vind werken leuk, hoe meer hoe beter. leert erg snel. ze wordt bijna 7 en is net ingereden (heb haar pas net en groen gekocht). maar af en toe is ze wel nerveus, veel nieuwe dingen. moet haar wel aan het werk houden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:37

Ik heb een Flemmingh x Calimero.. En het is een ongelovelijk lief paard!! Wel opdringerig, maar hij is nu 2 en nog hengst dus ja. Maar verder is hij zo enorm zoet!! Lovers

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:33

Bij ons op de pension stal staan er twee, 1 heel erg brave en 1 verschikkelijk heethoofd.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:34

Ik rij ook een flemmingh en dat is echt het liefste paard ooit. Een heel aanhankelijke knuffelkont, haar dochters hebben dat ook allebei

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 18:22

Ik heb ook een Flemmingh. Ze heeft een heel lief en aanhankelijk en is 100 procent betrouwbaar. Maar je moet haar wel op de juiste manier behandelen, want ze kan snel beledigd zijn. Verder is ze super werkwillig. Ideaal karakter dus.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:17

Ik heb een 8 jarige Flemmingh, knuffelen enzo is niet zijn ding, maar hij wil graag voor me werken. Soms staat zn kop verkeerd en moet je hem gewoon weg zetten, en de dag er na weer pakken.

Verder is hij supercool en braaf. Hij komt uit een turijn*willowcratic xx moeder.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 22:36

wij hebben een 2 en 1 jarige Felmmingh uit de zelfde moeder. Dus twee volle zusters. En zo lijken in alle opzichten niet opelkaar. De een is zeer opstandig en krijg je handen vol aan. Is zeer vurig en streskikkertje. En de ander is mooi rustig en vind alles wel goed. Ja en waar dat weg komt??

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:57

Ik heb ook een flemmingh gehad en dat was een draak. Ze was wel van de amorka stam dus ik denk dat het van de moeder kant komt want haar moeder was ook een draak. Er staat nou een enter bij ons in de wei en dat is ook een flemmingh en die is ontzettend lief.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:50

Clavecimbel geeft soms een wat pittig karakter door.
Je paard heeft een mooie bloedlijn, qua bewegen belooft dit wel wat.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:31

Ik heb een Flemmingh x Uniform x Doruto. 5 jaar.

Hij is heel erg lief en houdt heel erg van knuffelen, maar alleen als hij dat wil, soms is ie ook echt een stoere hengst (denkt ie.....)

Qua rijden is ie best moeilijk te peilen, de ene dag heeft ie niet zo'n zin en is het allemaal wel goed, de andere dag gaat ie kei hard voor me aan het werk, en soms komt ie hengst weer naar boven en zit ik op een stuiterballetje...... Maar wat wel top is, is dat ik hem altijd kan blijven RIJDEN, hij laat zich hoe zijn pet ook staat (bijna) altijd bewerken.....

Voor mij zou ik echt geen beter paard kunnen wensen... Ik houdt wel van grappemakers !!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:33

Ik ken een flemminghXnimmerdor; zeer lief karakter, wil uren knuffelen, een echte aandachttrekker. Onder het zadel wel vrij moeilijk en heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:51

Ik heb ook een Flemmingh ruin,van 4,5(officieel 5 dus)
Hij is tamelijk stresserig,maar lief en eerlijk.
Als ik hem beledig wordt ie pissig en opstandig.
Andere momenten werkt hij graag voor me,mits ik hem goed aan het werk zet.

Kelly1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:14

Ik heb een Krack C ruin maar daar zit dus ook Flemmingh achter!

Mijn Krack C is nu net 5 jaar en het is een echte schat! Je kunt er echt mee knuffelen en spelen, hij is erg naar mensen toegericht! Hij zal niet uit zichzelf werken maar als je hem aan het werk zet en consequent bent zal die echt veel voor je doen!

Het is een geweldig paard.. Knipoog

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:36

ik heb zelf ook een flemmingh merrie was in het begin niet zo'n schatje maar in de omgang super braaf, sinds een tijdje werkt ze meer mee als tegen Tong uitsteken

Up2Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 09:37

Even leuk voor de update: ik heb na al jullie reacties van super lieve en aanhankelijke flemmingh's maar even de fokker gebeld... en ja hoor: Moeder is ook zo'n kikker en alle broers en zusjes ook! In ieder geval bedankt voor al jullie reacties!En Issy; je had dus gelijk, karakter komt van Clavecimbel, en bewegingen zijn inderdaad om te kwijlen Vingers aflikken , binnenkort eerste wedstrijd... spannend!

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:39

Hoi hoi
Ik heb een zevenjarige Flemmingh x Wolfgang-merrie. Ze is ontzettend lief, om eerlijk te zijn ken ik er niet veel die liever zijn. Wel kan ze soms wat lomp zijn....Knipoog
Ik rij haar in het M1, maar momenteel heeft ze een blessure, die haar al drie maanden in d'r stalletje houd....Ondanks de verplichte boxrust (eerst volledig twee weken, daarna twee keer daags stappen op 't harde) blijft ze lief! Ik was altijd heel zenuwachtig op concours, maar zij heeft me er helemaal overheen geholpen. Is nergens bang voor en weet niet wat bokken of steigeren is..