Ik word nerveus Help me!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TequilaRos

Ik word nerveus Help me!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 19:01

Mijn paard is 4 juni uitgerekend, ze krijgt al een mooi dik buikje enzo. Niks om je over ongerust te maken.
Alleen ze heeft een uier....als dat nog moet doorgroeien tot 4 juni dan wordt het net een melk koe!!! Zijn er meer merries die dit hebben... Ik wordt er nerveus van.

Dit is een foto van 15 april, uier is nu al weer veel dikker. Veel meer gedaald en voller.

Afbeelding

Chely

Re: Ik word nerveus Help me!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:03

zolang de uier nog niet veel groter wordt zou ik me niet ongerust maken!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 19:14

Uier is dus nu al wel groter. (voel me net zo'n Penny meisje Haha!) Vandaar dat ik me ook nerveus maak. Een half zusje van mijn paard is 6 juni uitgerekend en heeft nog helemaal niks.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:50

En haar uier zullen nog groter worden! Waarom ... omdat de tepels nog niet zijn 'gevuld'. Tegen het einde vullen deze ook en 'steken' in plaats van hangen.

Ik heb merries gekend die niets hadden voor het veulenen en dan in eens rond liepen als een melk koe !
Mijn oude merrie moet 15 mei veulenen en zij loopt met haar achterbenen uitelkaar vanwege haar uier (sorry maar weet anders niet hoe te beschrijving), mijn jonge merrie is uitgerekend op 3 mei voor haar 2e veulen en die heeft meer dan de merrie op de foto.
Allemaal vrij normaal.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 21:55

Oke bedankt. Dan ga ik proberen weer rustig te slapen Knipoog Ik werd ongerust, omdat ik vergeleek met onze andere merries en die hebben nog niks. Terwijl er toch al een uitgerekent is op 4 mei. Dus ik heb straks een melkkoe waarschijnlijk Haha!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:37

nou, de mijne heft ook echt al wel zo'n uier, die is 15 mei uitgerekend, das natuurlijk wel iets vroeger maar dat scheelt niet veel he?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:26

Dat komt wel vaker voor Norine Lachen
Het kan ook zijn dat het zo weer wat afzakt en dat het tegen de tijd dat ze uitgerekend is het heel snel vol loopt...

Het uier is nu ook nog niet strak en het kan altijd nog voller Knipoog
Je kan ook eens voelen boven op dr achterhand of ze daar zacht word... en tegen de tijd dat het veulen er aan staat te komen laten ze hun staart ook los... dan kan je die zo over hun rug heen leggen...
Ik denk niet dat dat nu het geval is Knipoog Lachen