Hier ben ik, [naam]! Inmiddels ben ik bijna 7 weken oud, maar ik wil jullie even een kijkje gunnen in de eerste 5 weken van mijn leven...(met dank aan het bazinnetje van twee andere paarden, Nanda heet ze geloof ik!
Ik heb al zóóóóóóóó veel meegemaakt! Ik ben zelfs al bij de hoefsmid geweest en toen waren mama en mijn bazinnetje apetrots op mij!
T is wel heel veel hoor!!!
Hier hadden mama en papa een date...(ik heb mijn papa nooit in t echt gezien, maar mn bazinnetje denkt dat ik dezelfde kleur ga krijgen als hij...goudachtig...
)op 2 maart ben ik geboren, toen zag ik er zo uit...
de volgende dag ben ik al even gaan wandelen buiten...wat een raar spul zeg, dat witte...en koud aan mn voetjes! Hier was ik ook nog erg dun!
Op 4 maart mocht ik met mama los in een groot wit veld...was best spannend, ik bleef eerst even dicht bij mama: mama lopen, ikke lopen; mama staan kijken, ikke staan kijken
Na een tijdje durfde ik wel zelf er op uit te gaan, lekker die lange dingen onder mijn lichaam uitproberen...kijken wat ik er allemaal mee kan...
rennen
bokje
In de week van 8 t/m 15 maart heb ik veel nieuwe dingen meegemaakt
...mama werd gepoetst in de gang voor ons huis...en buiten ook...bazinnetje kwam veel bij ons thuis om mij te knuffelen en voetjes te leren geven enz. Ik werd ook al eigenwijzer hoor!
Het is niet gevaarlijk of eng rondom ons huis, dus ik kan rustig overal gaan
en soms als die rare lui op twee stelten weer wat van me moesten en ik had er geen zin in, legde ik gewoon mn oren in mn nek of dreigde met een trapje...alleen kreeg ik dán vaak een tik tegen mijn billetjes...
8 maart: bazinnetje op bezoek bij ons thuis
9 maart: dat poetsen duurt zó lang...
13 maart: ook buiten duurt t poetsen van mama lang...
15 maart: ik ben helemaaaaaal niet eigenwijs!
ik ben juist lief!
17 maart gingen we in een hele grote zandbak lopen...ik was er al eens geweest, dus ik durfde er ook wel een stuk alleen te lopen...alleen wilde ik niet dat mama te ver weg ging!
Dit zijn mama en ik! Mijn mama is heel lief!
lekker groen spul langs de zandbak
Later wordt ik fotomodel...
hier was mama te ver weg, toen moest ik haar heel hard roepen!
rennen vind ik erg leuk! Dat kan ik heel goed!
24 maart ging ik even oefenen voor later...ik wil een grote stoere hengst worden en dan moet ik ook goed op de foto kunnen staan!
Maar tussendoor moet ik wel kunnen drinken hoor! En ook even kunnen krabben op een kriebeltje...
En dit is wat ik verder zoal doe:
Nog een keer heel hard rennen
hooi eten
En helemaal niet nieuwsgierig zijn naar wat er in dat gekke kastje zit...
En verder hou ik heel erg van kriebeltjes en borstelen aan de binnenkant van mijn achterbenen, mijn oksel, mijn hals en mijn billetjes en verder hou ik gewoon erg veel van mama plagen en knuffelen met mijn bazinnetje!
...
. haha
!