Na meerdere en verschillende berichten en pb-tjes had ik besloten om er van af te zien.
Maar.... het gevoel bleef!
(De meeste van jullie zullen dat gevoel zeker wel kennen!
)Ik wist, van het begin af aan al, dat ik mijn merrie wilde laten insemineren met het sperma van de hengst Damiro.
Ik heb geld voor de dekking, ook mocht er iets mis gaan of mochten er extra kosten komen én ik heb de ruimte. Ook geld voor het onderhoudt van het veulen is er.
Na gisteren contact te hebben gehad met Ilze Schotanus- van Dam kwam ik er achter dat het insemineren van een merrie altijd daar gebeurt. Door haar VA.
Dat vond ik minder.
Ten eerste kan en wil ik mijn merrie niet een reis van (volgens mij) ruim 300 km aandoen. Heen én terug.
Ten tweede wil ik dat mijn eigen VA dit regelt, de controle voert en zicht houdt erop.
Dat kon volgens Ilze niet. Het werd alleen bij haar gedaan.
Nou had ik na het open van mijn vorige topic een pb gehad van iemand die mij het e-mail adres gaf van een kennis die, naar zijn weten, nog diepvriessperma van Damiro had.
Die heb ik gisteren een mailtje gestuurt met de mededeling dat ik geïnteresseert was in "zijn" sperma en of hij bereidt was om dat aan mij te verkopen.
Ook had ik gisteren gelijk de VA gebeld dat ik wilde dat Ezariose helemaal nagekeken zou worden om zeker te weten dat het geen problemen op zou leveren en ik niet haar gezondheid op het spel zou zetten. Ze is natuurlijk niet één van de jongste meer.
En de VA geeft groen licht!!!
Ze hebben verschillende (inwendige) onderzoeken gedaan en ze zegt dat ze helemaal gezond is, ze geen enkel probleem verwacht én dat Eza elk moment hengstig kan worden!
De man die ik een mailtje had gestuurt belde vanochtend.
Hij had nog sperma van Damiro liggen maar zou het voor de zekerheid even nakijken.
Ik zei dat de VA vanochtend langs zou komen dus wanneer hij mij vanmiddag terug zou bellen ik meer wist.
Nu is het wachten tot deze man mij terug belt!!!
Spannend!!!
, of is het daar ook alleen maar diepvries
Maar ga je nu verkondigen dat je op deze manier je man op stang jaagt én dat hij je nu dus gewoon het huis uit laat gaan?????