Iemand een Lisco merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

broertje

Iemand een Lisco merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:45

Zijn er hier mensen die een merrie hebben met vader Lisco (van Jalisco B)? Ik heb een Lisco x Amethist merrie en was benieuwd hoe de karakters zijn. Mijn paard is zo'n ontzettende "merrie" Verward zo dwars af en toe en zo'n eigen karakter....

Venetia

Re: Iemand een Lisco merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:42

Wij hebben een Lisco merrie gefokt uit een super moeder ( die reeds prestatie is). Deze Palisse is groot (minstens 1.72m) en kon goed lopen. Als driejarige is ze vlot ster geworden met een 8 voor de draf. Ze is door Doreen Proos in de Z2 gereden. Zij heeft haar nu verkocht naar een leerling van Martin Schaudt. Ze was erg lief volgens haar, echt het paard waar mensen als eerste naar toe gingen en bleven staan om te aaien. Onder het zadel leek ze ook niet vervelend. Over merrie-achtig had zij het helemaal niet, en tijdens de opfok (we hebben haar als driejarige verkocht) was ze dat ook totaal niet.

En hoe zit het met de dressuuraanleg van jouw paard? Ik ben wel benieuwd, want de moeder Palisse was echt springgefokt en de overige veulens waren met name excellente springpaarden. De moeder had zelf overigens een niet te makkelijk karakter , dus het goede karakter heeft ze toch echt van Lisco!

broertje

Re: Iemand een Lisco merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:47

Dressuuraanleg, tja ze kan super lopen, maar ik ben niet echt een dressuurruiter dus.

Afbeelding