katrienh schreef:ik vind dit het mooiste en chique-ste veulen dat ik al gezien heb.
Moest ik er ooit zo eentje kunnen fokken, zou ik meer dan tevreden zijn !!
Bedankt katrienh voor je compliment. We zijn ook heel trots op Akigi en blij dat de combinatie van KIGALI en onze stermerrie GIBINE dit resultaat heeft opgeleverd !!!!!!
Akigi krijgt nu hij zijn veulenvacht aan het kwijtraken is ook een mooie diep donkerbruine kleur. Als het vachtje er wat egaler af is zal ik nog een keer foto's plaatsen
katrienh schreef:Misschien wordt mijn merrie dit jaar of volgend jaar gedekt.
Calipso 3 x G Ramiro Z
volle broer is goedgekeurd en heeft internationaal onder John Whitaker gelopen.
www.suls.be : Querelle = volle broer, Varnese = goedgekeurde zoon v Querelle dus neef
Lijkt me een hele mooie merrie in ieder geval is haar broer Querelle een zeer goede hengst
katrienh schreef:Ik ben weg van dit veulen, zou Wolfgang op mijn merrie passen gebaseerd op Querelle ( zelfde papieren ) en Varnese ?
Ik ken je merrie niet natuurlijk, maar onze stermerrie Gibine is best een "bloederig" type, ondanks dat ze redelijk klassiek is gefokt en ze geeft dit ook door aan haar kinderen. We kennen een aantal veulens die zij reeds heeft gebracht en het zijn stuk voor stuk MOOIE types. Heeft de merrie al eens een veulen gehad, dan kun je kijken wat ZIJ doorfokt. Dat is zeker zo belangrijk. Weet je dat niet dan moet je wel in de gaten houden, dat wolfgang zelf KLEIN kan doorfokken. Er zijn best veel KLEINE nakomelingen bekend van Wolfgang. Dat moet je wel in gedachte houden. Wij zijn daarom voor een zoon van Wolfgang gegaan. Onze merrie (1.68 M.) geeft zelf veel maat door aan haar veulens, zo ook aan dit hengstveulen AKIGI. Ze heeft ook een dochter van Wolfgang en ondanks dat onze merrie maat fokt was deze dus toch ook klein (1.59 M.).
De combinatie van onze stermerrie GIBINE en de hengst KIGALI, heeft dit jaar een prachtig hengstveulen gegeven met een geweldig karakter, een mooi type EN met genoeg maat. Opa Wolfgang heeft zijn stempel wel gedrukt wat betreft het doorgeven van zijn hals en daar zijn we heel blij mee.