Daarom ben ik wel benieuwd naar jullie mening.
Rhea is een NRPS merrie van 1.47,5 hoog, vos van kleur met een bles en vier witte benen (zie foto's). Opzich heeft ze wel een mooie bouw vind ik, alleen haar beenstand zou wel beter kunnen. Een hengst met een correcte beenstand lijkt mij dus geen overbodige luxe.
Rhea is een zeer Arabisch getint paardje, ik zelf vindt Arabieren (bijv. Juravel
) prachtig en erg leuk maar kwa karakter lijkt mij een Arabieren hengst gewoon geen optie aangezien ik wel graag een geschikt veulen wil dat later goed mee kan in de sport (Rhea is van zichzelf al erg zenuwachtig).Rhea beschikt over drie zeer ruime, regelmatige gangen dus dat zit bij haar wel goed.
Omdat Rhea 'maar' 1.47,5 zou een wat grotere hengst niet zoveel kwaad kunnen, maar kleiner dan 1.47 wil ik niet. Liever een iets grotere hengst dan een kleinere.
Tja, kwa kleur vind ik bont, zwart, valk of een schimmel erg mooi (lekker apart), maar de vraag is natuurlijk of deze hengst daadwerkelijk wel zijn kleur doorgeeft
Bouw is uiteraard belangrijker dan de kleur
Mijn voorkeur gaat uit naar 'Le Arendsoog' of 'Neron' maar het is natuurlijk maar de vraag of die volgend jaar nog dekhengst zijn en wie weet is het wel een heel dom idee van mijzelf
Ohja, last but no least: Rhea is een afstammeling van
Frisky ox x Ismaël ox
Hier nog wat foto's van Rhea, meer foto's zijn te zien via mijn onderschrift.

)
Ik kan mij verder niet iets bedenken wat zwak bij haar is. Ze heeft geen dakvormig kruis, een te korte hals, te korte rug oid. Maar.. ik heb er wat dat betreft ook niet echt oog voor..