Waarom dekt Larino zo weinig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Waarom dekt Larino zo weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 13:38

Winnaar van de VHO-trofee, internationaal succesvol en toch maar zo weinig dekkingen, naar verluidt een 25 per jaar. Iemand hier een verklaring voor?

schaapje23

Re: Waarom dekt Larino zo weinig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:50

er moet wel genoeg vraag naar zijn en het mijn bij de merrie passen waarbij je hem wil laten doen misschien is het een moeilijke vererver

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 13:55

schaapje23 schreef:
er moet wel genoeg vraag naar zijn en het mijn bij de merrie passen waarbij je hem wil laten doen misschien is het een moeilijke vererver

ja ja...... wat bedoel je precies?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:57

Ik heb mij er ook al over verbaasd, heb hem ook overwogen voor mijn merrie vorig jaar. Hij heeft echt een aantal goede paarden gebracht, ondanks zijn beperkte kansen in de fokkerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:35

Mijn zus is ook fan van deze hengst en rijdt er een nakomeling van. Dat is een fijn springpaard. In de wandelgangen ging het praatje dat hij niet voldoende vermogen zou hebben voor het echte internationale werk. Maar hij kan nu ook nog wel populair worden...

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 14:54

Ja, dat is ook waarover Nijhof zich boos maakt. Hij stelt in de Hoefslag dat hij wel zijn hengsten in de sport inzet en dat men dan klaagt over dat ene balkje in die Grote Prijs, terwijl vele anderen nog nooit een Z hebben gelopen en veel meer dekken.

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:18

Vorige week vertelde Nijhof dat Larino geen mooie paarden fokt - hij had het over de kleur die vaak van vos naar schimmel gaat

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:04

cathy schreef:
Vorige week vertelde Nijhof dat Larino geen mooie paarden fokt - hij had het over de kleur die vaak van vos naar schimmel gaat

En wat is er mis met schimmels? Knipoog

Dit is mijn paard, je raadt het al: een Larino nakomeling (x Rossini voor de geïnteresseerden )

Trevor

Foto is oud, maargoed dit is even de eerste die ik vond waar hij helemaal op staat.

Ben zelf dol op schimmels, dus wat mij betreft gaat dat argument niet op.
Het halfbroertje (en vroeger speelmaatje) van mijn paard is bruinbont, en ik ken wel meer niet-schimmels van Larino, ook vossen en bruine paarden.
Klopt wel dat ik meer schimmels van hem zie, maar dat is ook niet zo gek natuurlijk.
Ik geloof trouwens dat er vorig jaar een Larino nakomeling voor 22.000 euries geveild werd... (maar ik kan ernaast zitten)

Ik vind Larino een geweldige hengst en ben hem heel dankbaar dat hij voor zo'n geweldige zoon heeft gezorgd Knipoog

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:28

Sorry Tralala dit is wat Nijhof zelf erover vertelde - hij voegde toe dat de afstammelingen zeer goed waren, alleen je moest door de kleur heenkijken (als je niet van schimmels houdt)

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:34

Ja snap ik wel cathy, vandaar ook de Knipoog achter mijn opmerking.
Zeg alleen dat ik wél van schimmels houd en dat argument dus niet voor mij geldt Lachen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:52

Tralala schreef:
cathy schreef:

En wat is er mis met schimmels? Knipoog

Dit is mijn paard, je raadt het al: een Larino nakomeling (x Rossini voor de geïnteresseerden )

Trevor

Foto is oud, maargoed dit is even de eerste die ik vond waar hij helemaal op staat.

Ben zelf dol op schimmels, dus wat mij betreft gaat dat argument niet op.
Het halfbroertje (en vroeger speelmaatje) van mijn paard is bruinbont, en ik ken wel meer niet-schimmels van Larino, ook vossen en bruine paarden.
Klopt wel dat ik meer schimmels van hem zie, maar dat is ook niet zo gek natuurlijk.
Ik geloof trouwens dat er vorig jaar een Larino nakomeling voor 22.000 euries geveild werd... (maar ik kan ernaast zitten)

Ik vind Larino een geweldige hengst en ben hem heel dankbaar dat hij voor zo'n geweldige zoon heeft gezorgd Knipoog

hee wat appart, toen ik destijds een paard zocht kwam ik trevor tegen op internet en vond het meteen een aansprekend dier, ik heb de desbetreffende persoon toen gebeld voor meer info, maar trevor was voor mij te klein, als hij groter was geweest dan had de kans er ingezeten dat ik hem toen gekocht had als hij bij bezichtiging ook naar mijn zin had geweest...

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:58

De reden waarom Larino niet veel dekt, is welllicht dat hij niet al te mooie paarden maakt. Maar springen kunnen ze wel!

Denk aan oud-IAN-kampioen Redefin met Peter Geerink. Is door Kevin van den Nieuwenhuijzen gereden en via Hendrix verkocht naar Amerika. Chris Kappler en Ian Millar hebben een nakomeling van Larino op stal, twee aparte paarden met toekomst. Denk dat het zeker een springpaardenmaker is. Dan maar een minder mooi hoofd of type.

Zelf had Larino vermogen genoeg, maar had inderdaad net steeds dat ene foutje. Vergeet niet dat hij dekken combineerde met topsport en als achtjarige al landenwedstrijden meeliep. Een toch niet misselijke combinatie.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:19

Ik heb een hele fijne 6-jarige Larino te rijden. Loopt nu Z, is zeer voorzichtig en is een winnaar. Vermogen lijkt nu nog geen probleem te zijn. Mijn baas heeft dit jaar ongeveer 10 dekkingen van Larino gekocht...

Afbeelding

Swingli: Larino x Wolfgang

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:50

Inmiddels bijna 3 weken oud ( op foto 1,5 week ) Albright ( Larino x Voltaire ).
Afbeelding
Een bruinschimmelmerrie en wat mij betreft een plaatje, mooi gebouwd, goed draven en galoperen ( doet de moeder ook ).
Ik ben DIK tevreden. Haha!
Dit jaar gaan wij met de merrie de sport in, maar als ik haar nog een keer laat dekken, dan komt Larino zeker nog een keer in mijn lijstje voor.

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:51

Misschien is hij gewoon niet bekend genoeg?
9 van de 10 mensen die mij vragen wat de afstamming van mijn paard is, heeft geen idee over wie ik het heb als ik Larino noem.

Erg leuk paard, schoentje!

*edit; die van jou is ook een plaatje, Beber! Ja *

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:34

Vanwege het ondergewaardeerde in deze hengst!
Nijhof heeft in elk geval gelijk 1 balkje in een grote prijs en hij is al minder mensen geloofde niet in eze hengst.....
Deze hengst gaat naam maken in de fokkerij er zijn meerdere hengsten die in het begin weinig dekten maar daarna.....de grote namen in de fokkerij hebben hebben echt wel een larino veulen lopen geloof me dat maar! heb afgelopen week een bloedmooi merrie veulen gezien van Larino, een larinoxcarthagox zeus }> en ook deze was een vos en het wordt een schimmel dus de verhaaltjes kloppen..denk ik?
ADVIES: Knipoog dek maar met larino als je er de merrie voor hebt want ik denk dat je meer kans maakt....in elk geval is het dekgeld echt niet al te duur vergeleken met andere dekkosten!

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:17

Wij hebben er dit jaar een merrie mee gedekt Lachen (kannan x pilot )

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:20

Nou dit is misschien helemaal apart maar ik heb een super afstammeling van Larino en rijd er M2 dressuur mee! En het gaat echt super! En wat een vermogen, ook gewoon in het lopen. Kracht en een super instelling... Meer kun je je toch niet wensen? Het is een appelschimmel, vos geboren. Binnen twee jaar helemaal wit denk ik.
Hij is nu 6 jaar en heb in 4 wedstrijden 8 winstpunten gehaald. Nog twee en we kunnen naar het Z! Iedere dag een plezier om mee te rijden. Hij is redelijk groot (1.75 ofzo?) maar wel lenig en snel. Ik heb er ooit eens mee gesprongen, gewoon voor de gein. Maar omdat hij er erg 'heet' van werd, heb ik dat eigenlijk nooit meer geprobeerd. Hij heeft enorm veel looplust, wil altijd werken, Hoe harder hoe liever. Moet hem dan ook regelmatig voor zichzelf beschermen Tong uitsteken. Ben er erg enthousiast over! Bij de index van t KWPN staat er dat er maar 1 nakomeling van Larino in de dressuur start, dat ben ik dus! Haha.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:20

ook bij ons op de vereniging loopt een leuke larino, deze mensen fokken uit de moeder elk jaar een veulen van verschillende vaders en dit is verrweg de knapste!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:06

Ik denk dat Larino als eerste prioriteit sport heeft en dat hij daarom niet zoveel dekt. Maar ik denk dat het wel mee valt ik zie best vaak afstammelingen op startlijsten staan. IK heb trouwens zelf ook een Larino ik ben er M1 dressuur mee en B springen. Hij is bruin en ik vind het een heel fijn paardje. Veel larino's hebben vaak wel een beetje grof hoofd zelf vind ik het niet lelijk maar als je van een chique arabieren hoofdje houd is het niet zo mooi.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:12

Mijn Larino heeft idd ook een iets grover hoofd.. Zeg maar gewoon een grote kop haha maar wel aansprekend...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:29

knolliepower schreef:
Ik denk dat Larino als eerste prioriteit sport heeft en dat hij daarom niet zoveel dekt. Maar ik denk dat het wel mee valt .

Dekte het laatste jaar 100 stuks.

Of wil men zien dat een hele fokkerij vol geduwd wordt met zoals bij Gribaldi,waar er inmiddels haast een 2500 van in omloop moeten zijn.