Hengstenkeuze voor shetmerrie (deskundige gezocht)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Hengstenkeuze voor shetmerrie (deskundige gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 13:21

De merrie is een volle zus van onderstaande hengst Kroonster. Zwart 86 cm. Wie weet een goede hengst voor haar?: (Fabian van Stal Brammelo x Chadet v/d Gathe)

Wij zijn bijzonder trots u ook in 2005 een hengst uit de allerbeste merriestam van Stal de Gathe te kunnen aanbieden. Kroonster van de Gathe is een zoon van de definitief goedgekeurde 1e premie vos Fabian van Stal Brammelo. Een zoon van de keur-preferente Adam van Spuitjesdom en extra fokkende kroon-preferente Baukje van Vries (v. Tempo van de Zandkamp). De moeder van Kroonster, Chadett van de Gathe is een zwarte 1e premie kroon-preferente. Zij is ook de moeder van de 1e premie hengst Fanster van de Gathe.

Chadett is een dochter van de bestfokkende en vreemd bloed voerende Nick van de Ruif. De moeder van Chadett is de superpreferente vos Violette van de Gathe. Deze 5-voudig hengstenmoeder staat momenteel op de eerste plaats van de ranglijst fokmerries. Violet is op haar beurt een dochter van de kroon-superpreferente Punette van de Gathe.

Kroonster heeft een hoge index en zijn nafok presteert in de breedte bijzonder sterk. Op de hengstenkeuring 2005 werd zijn schitterende isabel-zoon Stef van Dekema met premie goedgekeurd en hoog geplaatst!

Annechien

Re: Hengstenkeuze voor shetmerrie (deskundige gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:33

sja das lastig een keuze maken zo..... ik heb namelijk geen foto van de merrie. Maar goed ik heb wel een aantal gevonden:
Edern Harfi Huws, vosbont, 96 cm, 1e premie hengst, Engels gefokt, staat bij Kramp
Kovin van Malang, zwartbont, 96 cm, 1e premie hengst, kampioen middenmaat geweest, Zenith van stal Noord Zuid x Daisy van Malang, wederom bij Kramp
Oniel LH, vos, 97 cm, 1e premie hengst, Grandioso van Wegdam x Daniella LH, wederom bij Kramp
Rodney van Vries, vos 90 cm, 1e premie hengst, Manuel LH x Jackelien van Vries, wederom bij Kramp
Kotonofico van stal Brammelo, zwart 91 cm, 1e premie, kampioen kleinen maat, Fanster van de Gathe x Givenchi van stal Brammelo, wederom Kramp
Nelantinus van de Groote Woerd, zwart 104 cm, 1e premie hengst, ere kampioen 2004 en 2005, Amice van de Amstelhof x Helantina van de Groote Woerd, wederom Kramp

Dit zijn dan hengsten bij 1 houderij vandaan, maar er zijn nog veel meer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 07:56

denk je niet dat deze hengsten te groot voor dr zijn (ze is 86 cm) Of maakt dat niet zo veel uit?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:26

in principe kan dat wel, maar lijkt me niet de bedoeling, neem aan dat je mini/kleine maat fokt? kovin is wel een heel mooi paardje , we hebben al een 6 jarige dochter van hem en 2 van onze merries zijn door hem gedekt toen hij nog bij de heer groeneveld stond. 1 van die merries heeft ene miskraam gehad, en op het andere veulen wachten we al een paar dagen. eerlijk gezegd zit ik niet echt in die kleine maat. hier heben we wel ene leuke hengst staan. harrald va wadzicht. eerst ston norton vcan de heuvelshof hier ook maar die is verhuurd. weet zo niet waarheen. dat is ook een mooi pony'tje harrald is wat sjieker gebouwd.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:26

zal nog even rondkijken voor je Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:29

Zonder foto vind ik het zelf ook heel moeilijk. Zeker omdat ik zelf meer van de grote maatse pony's ben dan van de kleintjes/mini's.

Mijn eerste ingeving was Fanster, maar die zit veel te dicht bij.
Zelf ben ik ook gek van de 1e premie hengst Ollie van de Eickenwal. Een mini moorkop. Hij staat bij stal Ace in Starnmeer.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:33

Bij Kramp hebben ze idd zeer leuke hengsten staan! Heb ze pas allemaal gezien.. Zal daar eens gaan kijken als ik jou was!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 14:44

al de leuke staan zover weg!

lijkt me niet zo'n goed plan om 2 uur in de vrachtwagen te gaan met een shet die nooit zijn weitje uitkomt nl!

Ik heb wel een foto trouwens (niet zo'n beste) zal hem effe optrommelen.

merrie heeft een 2e premie trouwens.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 06:32

ik las 96 cm Frusty (ik ben ook zo blond af en toe hahaha)