Eerste dag naar buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Eerste dag naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 12:22

mijn merrie is gisterenavond bevallen, en nu zitten we te twijfelen of we mams en haar kroost even buiten zullen zetten of niet. Hij staat wel goed, maar loopt nog niet goed op z'n hoefjes, moet allemaal nog eventjes bijtrekken Haha!
Is het juist wel of niet verstandig om ze even een frisse neus te laten halen (dus even een uurtje naar buiten)?

En met hoeveel dagen doen jullie je veulen voor het eerste een halstertje om?

Vajramani

Re: Eerste dag naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:30

Ik denk dat hier de meningen verschillend over zullen zijn.
Als het goed weer was deed ik ze de eerste dag al naar buiten. Niet te lang half uurtje ongeveer. Wel opletten dat het veulen niet gaat liggen, de grond is nog nat en koud.
Beter kan je dan het veulen weer binnenhalen en evt later op de dag nog even buitenzetten.
Als het mooi zonnig weer is kunnen ze best langer buiten blijven.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:47

Ik doe ze meteen de eerste dag al naar buiten.
Is goed voor ze... eerste dag doe ik meestal een uurtje en later op de dag nog een uurtje.
Nu is ze 5 dagen en loopt ze al de hele dag buiten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:16

volg het verhaal eens van mariska_28 en d'r tinkerhengstje. die stond ook erg doorgezakt maar heeft hem ook lekker buiten gezet. schijnt dat het dan het beste bijtrekt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:35

in het wild staan de veulens ook niet binnen Knipoog
Ikzelf zet ze vanaf dag 1 de hele dag buiten. niets is beter dan frisse lucht en ruimte voor zo'n kleine wurm.
alleen als het slecht weer is zet ik ze weer binnen, maar gewoon met een zonnetje en rond de 10/15 graden? lekker buiten laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:50

Ik laat het veulen buiten geboren worden als het droog is. Die gaat dus in principe helemaal niet naar binnen. Beweging is alleen maar goed voor een veulen. Ik doe het halster al heel snel om, eerste of 2e dag, maar wel heel even dan kan je ze daarna lekker met rust laten.