Hengstenshow - Jan Boeve

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cathy

Hengstenshow - Jan Boeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 13:41

Is iemand bij de hengstenshow geweest? Wat vonden jullie van de hengsten?
Zelf was ik onder de indruk van Sandro Boy Junior maar het veulen viel een beetje tegen

Mansolein

Re: Hengstenshow - Jan Boeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:27

Ik kon er helaas niet heen. Ik heb er op het moment wel 4 merries staan en thuis heb ik nakomelingen van disconto, carland en caricello. Hoe liepen die paarden?

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 15:38

Alle paarden waren erg fris. De show was buiten en het was niet bepaald warm - af en toe ook een drupje regen.
Disconto is aan de hand getoond met 2 afstammelingen van hem - alle drie liepen goed en soepel
Carland werd zowel aan de hand als onder het zadel getoond - Marc Houtzagers bracht hem goed voor - kommentaar was dat hij zich goed ontwikkeld heeft en meer spieren gekregen heeft
Caricello was bijzonder fris maar liet zien dat hij ook goed kan springen onder de zoon van Jan Boeve die hem goed in de hand hield

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:50

en de pony hengsten? Hoe waren die?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:56

Ik heb mijn ponymerrie er wel staan op het moment, maar ik ben ziek dus kon helaas niet gaan.. Baalde er wel van. Waren er nog nakomelingen van Bodo?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:28

Ik ben vanmiddag ook geweest. Sandro Boy jr en Contendro II vielen mij positief op, evenals Utopie (Jacomar uit Pherna keur sport v. Calvados). Laatstgenoemde liet zich goed zien en rijden. Er werd van hem ook een veulen getoond, uit een Amethist-merrie. Een mooi, bloederig hengstveulen genaamd Arezzo, vernoemd naar het Italiaanse concours (Toscane Tour) waar afgelopen weken beide ouders heel goed presteerden.

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 16:32

Ricardo liet een mooie draf zien. Bodo zelf was fris. Het veulen van Bodo had een mooi voorbeen en de kleur van de staart was net die van zijn vader!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:49

Was het een veulen van dit jaar van Bodo??

cathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 18:52

ja, van dit jaar

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:53

Oh oke, leuk! Nu baal ik nog meer dat ik niet kon gaan Haha! Ach ja als het goed is heb ik zelf een kleine Bodo lopen volgend jaar!
Zijn er nog foto's gemaakt??

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:39

Miss Hiss een bloederig veulen van Utopie?? (lijkt mij zijn naam waardig)
blijft een aanrader voor die Koss,Bazuin en Elegant merrie's voor behoud van het type....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:45

pukpaleis schreef:
Miss Hiss een bloederig veulen van Utopie?? (lijkt mij zijn naam waardig)
blijft een aanrader voor die Koss,Bazuin en Elegant merrie's voor behoud van het type....

Ach, gezellige Pukpaleis ook weer van de partij. Wellicht een aanrader om je eerst beter te laten inlichten voordat je je grote mond weer open trekt. Dan zou je kunnen weten dat dit veulen veel van zijn oma heeft, de fantastische én bloederige Pherna.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:59

Zo laat op de avond nog zo heet-gebakerd relax!, wacht hoe die uitgroeit en je zult zien het wordt een gewone tinus...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:41

pukpaleis schreef:
Zo laat op de avond nog zo heet-gebakerd relax!, wacht hoe die uitgroeit en je zult zien het wordt een gewone tinus...

Inderdaad...we zullen zien! Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:44

pukpaleis schreef:

Geldt ook voor verschillende Bokkers ............ Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 06:57

Maar nu weer even over het onderwerp!!!! Hoe liepen de paarden verder?

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:43

Utopie viel mij idd ook zeer positief op! Terwijl zijn vader Jacomar mij tegen viel. Misschien vermoeid na 3 weken italie???
Het oudere veulen van Contendro II sprak mij ook erg aan, terwijl het jongste veulen erg propperig was.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:59

xJustMe schreef:
Utopie viel mij idd ook zeer positief op! Terwijl zijn vader Jacomar mij tegen viel. Misschien vermoeid na 3 weken italie???
Het oudere veulen van Contendro II sprak mij ook erg aan, terwijl het jongste veulen erg propperig was.

Ik vond juist dat Jacomar zich zeer goed toonde ondanks die zware weken in Italië Ja.

En inderdaad een heel propperig veulen van Contendro II.

_Piet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:42

Ik ben zaterdag ook geweest. Ik vond het jammer dat de show niet binnen was, zodat ze de hengsten ook los hadden kunnen laten springen.
Contendro II en Colandro vielen me in positieve zin op. Ik zag Contendro II echter graag nog iets flitsender aan de sprong. Colandro lijkt op dit punt wel snel genoeg. Wat betreft de getoonde veulens van Contendro II: het veulen uit de Indoctro moeder vond ik een mooi los goed bewegend veulen; het veulen uit de goodtimes moeder was inderdaad vrij popperig, maar leek qua beweging niet verkeerd.
Als we het over popperige veulens hebben, dan was het veulen van Sandro Boy Junior dit wel: wat een klein en beknopt ding zeg, en maar matig bewegen --> ik vond dit veulen geen reclame maken voor z'n vader. Sandro Boy Junior zelf viel me aan de hand zeker mee; met springen wist hij mij nog niet echt te overtuigen.
Jacomar heeft me als hengst eigenlijk nooit zo aangesproken; in beweging komt hij niet los van de grond vind ik. Maar ja, hij springt er wel over, alhoewel ook op z'n eigen manier. Qua type en beweging vind ik Utopie een duidelijk vooruitgang t.o.v. z'n vader Jacomar.
Carland vond ik onder de man best goed springen, maar is waarschijnlijk ook al wat verder in z'n opleiding.