Stamboekkeuring t.o.v woonplaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Stamboekkeuring t.o.v woonplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:13

Mag ik met mijn merrie ook naar de keuring in een andere provincie? Ik woon officieel in Zuid-Holland maar Alblasserdam is voor mij veel verder weg dan Houten (Utrecht).

Vajramani

Re: Stamboekkeuring t.o.v woonplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:35

dat wel mogelijk, ik weet niet of je ook een reden moet opgeven waarom je daar graag heen wilt.
Het is wel zo dat je niet mee mag doen aan de kampioenskeuring omdat je niet uit de provincie komt.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:06

Daar zit ik ook mee. Ik wilde erg graag ook naar Houten. Maar doordat ik in Gelderland woon ga ik toch maar naar Wamel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:50

Vajramani schreef:
dat wel mogelijk, ik weet niet of je ook een reden moet opgeven waarom je daar graag heen wilt.
Het is wel zo dat je niet mee mag doen aan de kampioenskeuring omdat je niet uit de provincie komt.

Dat vind ik toch zon ouderwetse achterhaalde enge regel. Het beste paard moet gewoon vooraan staan

En wat als de beste merrie uit een andere provincie komt, mag die dan niet naar de NK????

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:39

Sorry, je moet niet bij mij wezen voor de regel, heb hem ook niet bedacht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:51

Vajramani schreef:
Sorry, je moet niet bij mij wezen voor de regel, heb hem ook niet bedacht.

Lijkt me duidelijk dat ik het tegen degenen heb die de regels maken, of vergeten aan te passen Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:19

Je wilt als provincie toch graag dat "jouw" beste paarden de provincie vertegenwoordigen op het NMK. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar het is natuurlijk wel een nadeel voor deelnemers uit andere provincies, zonder meer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:25

MissHIS schreef:
Je wilt als provincie toch graag dat "jouw" beste paarden de provincie vertegenwoordigen op het NMK. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar het is natuurlijk wel een nadeel voor deelnemers uit andere provincies, zonder meer.

Wat is dat nu voor kul, het gaat toch om de beste merries. Die wil de fokkerij toch in Ermelo zien.

Het gaat niet over deelnemers, of het geweldige wij zijn de provincie gedoe, het gaat over een landelijk totaaloverzicht van de beste 3 jarige merries.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:19

sarabande schreef:

Wat is dat nu voor kul, het gaat toch om de beste merries. Die wil de fokkerij toch in Ermelo zien.

Het gaat niet over deelnemers, of het geweldige wij zijn de provincie gedoe, het gaat over een landelijk totaaloverzicht van de beste 3 jarige merries.

Dat is geen kul. Wat denk je, dat een provincie geen trots kent als de kampioen uit hun provincie komt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:31

Wat heeft de provincie aan die merrie bijgedragen????

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:34

sarabande schreef:
Wat heeft de provincie aan die merrie bijgedragen????

Nou reken maar dat ze bv. bij mij in de provincie (Groningen) trots zijn wanneer de kampioen of hooggeklasseerde door één van "hun" fokkers gefokt is hoor! Zoiets heet verenigingsgevoel. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:35

Dus voor een verenigingsgevoel (whatever) zou je een heel goede merrie niet afvaardigen. Lijkt me niet in het belang van de fokkerij.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 00:38

sarabande schreef:
Dus voor een verenigingsgevoel (whatever) zou je een heel goede merrie niet afvaardigen. Lijkt me niet in het belang van de fokkerij.

De provincie wil graag "hun" beste merries de kans geven om de provincie te vertegenwoordigen op de Nationale. Nogmaals, ik kan me dat wel voorstellen. Lachen Anders zou iedereen ze wel in Flevoland willen voorstellen Knipoog .

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 06:58

Ik ben het met sarabande eens. Het is Kul hier gaat duidelijk kwantiteit boven kwaliteit. Ik dacht dat een fokkerij er was om een fokdoel na te streven? maar het 'gevoel' van een fokker gaat boven de kwaliteit van de merries. jammer zeer jammer. valt me vies tegen. Zo zou ik niet eens WILLEN winnen met mijn merrie. Er bestaat ook nog zoiets als trots. Winnen terwijl ik weet dat er een betere merrie rondloopt. brrrrrrrrrr

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:13

MissHIS schreef:
Nou reken maar dat ze bv. bij mij in de provincie (Groningen) trots zijn wanneer de kampioen of hooggeklasseerde door één van "hun" fokkers gefokt is hoor!

Voor Groningen kan ik me dat ook wel voorstellen Clown

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:32

Vind ook dat ze het beter benaderen zoals de EU... Alle grenzen open. Alleen, zou het dan kunnen zijn dat bepaalde provincie's overstelpt geraken, en andere amper deelnemers hebben?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:52

Er is per provincie natuurlijk geen vast aantal doorverwijzingen naar het NMK. Dus de jury bepaald aan de hand van de kwaliteit op de centrale hoeveel paarden er in hun ogen "Ermelo-waardig" zijn. Wij in Groningen (er gaat niets boven... Tong uitsteken) hadden vorig jaar een kampioen uit een andere provincie. Deze jonge Gribaldi werd dus gewoon doorverwezen naar Ermelo maar werd officieel inderdaad geen "Gronings kampioen". Maar het gaat in de sport net zo, dus ik snap de hele discussie niet zo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:50

Bij het NSPS moet je bij je eigen fokvereniging te keuren. Ik had vorig jaar een merrie staan uit Cullemborg om in te rijden, betuigen en te laten dekken. Die mocht hier in Noord-Holland niet naar de keuring. Die hebben we toen over laten schrijven op mijn naam om niet voor de keuring het hele land door te moeten.

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:18

masja schreef:
Daar zit ik ook mee. Ik wilde erg graag ook naar Houten. Maar doordat ik in Gelderland woon ga ik toch maar naar Wamel.

Wamel is voor jou ook niet ver weg hoor Knipoog Haha!