wie heeft/kent er nakomelingen van Landwind IIB?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

wie heeft/kent er nakomelingen van Landwind IIB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 10:22

ik ben wel nieuwsgierig hoe ervaringen van anderen zijn hiermee.

foto's zijn altijd leuk, het valt me namelijk op dat er een beetje 2 verschillende types zijn.

Lielle

Re: wie heeft/kent er nakomelingen van Landwind IIB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:52

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:16

Toen wij op zoek waren naar een nieuwe pony hebben zijn we ook een paar keer bij een Landwind geweest.Het was een heel mooi chique paardje. Ze was wel wat schrikkerig, maar dat kwam waarschijnlijk door dat ze nog niets kende en op een vreemde omgeving was. Ze had hele makkelije gangen en was aan de hand heel voorzichtig met je. Het was een leuk paardje en we zouden hem in eerste instantie kopen. Maar de prijs zat niet mee en we hadden er nog 1 op het oog.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:22

Mijn merrie heeft bij vorige eigenaars twee veulens gehad van Landwind. Zijn beide helaas niet oud geworden (1 jaarling, andere 5 jr) Heb er foto's van gezien, konden goed bewegen met sterk ondertredend achterbeen. Springen hebben ze met de 5 jarige nooit gedaan, daarvan dus geen idee. Ze leken allebei sterk op de moeder, maar wel iets moderner.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:40

op een manege waar ik heb gereden stonden aan paar nakomelingen van hem.. leuke paardjes, maar allen zeer verschillend!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:59

Heb zelf nooit een Landwind gehad maar ken er wel verschillende.

Mijn ervaring is dat ze vaak een vrij moeilijk karakter hebben, als ze zin hebben doen ze alles voor je, en als ze geen zin hebben dan kan je ze maar beter sowieso laten staan Haha!
Ik heb ook wel een paar brave van Landwind gezien maar dat aantal was in verhouding zeer klein..

Heb er wel fijn springende paarden van gezien maar eigenlijk nooit een echte goeie.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:12

klopt, de nakomelingen die ik ken hebben ook zo hun eigen willetje..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:08

ik zou Niels als enorm braaf willen typeren en een erg goede springer.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:24

die van mij is dus eigenlijk ook superbraaf.
Tenzij hij energie teveel heeft of in een situatie is waarvan hij het idee heeft dat het stress betekend, dan is hij echt heel erg gek.
Maar verder, braaf langs de weg, supermak op concours enz.
en hij kan wel springen, maar ik doe het vrijwel nooit met m. Opzich maakt hij wel een hele mooie sprong, achter erg voorzichtig, maar wel wat traag nog. (goed, hij is ook 1.80 en niet een bloedtype)

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:01

Wij hebben ook een Landwind IIB op stal staan alleen heb ik helaas geen foto's van hem.
Het is idd ook een springer van 1.80 en is donkerbruin. Het is echt de liefheid zelf.. zo'n zachtaardig karakter!

Als je meer info zou willen over hem kan je hier op bokt Lupa een pb sturen.. zij is namelijk de eigenaresse.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:06

ik heb ook een landwind II B x Marconi ik rij met haar Z1 dressuur en dat gaat echt super goed. toen ik haar kreeg was ze heel kijkerig maar volgens mij zijn dat alle landwind's wel een beetje. ze kan ook wel springen maar dat doe ik alleen niet met haar omdat ik zelf een dressuurmiep ben Haha! maar ze kan wel goed springen. en waar ik nu stage loopt staat een landwind ook een leuk beestje maar die is meer springgericht Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:02

Hier wat foto's van mijn stalgenoot Lupa, dit is haar paard Palatijn (de Landwind IIB waar ik het 2 postings hierboven over had)

Afbeelding

Afbeelding

Een kanjer he? Haha!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:11

thanks thesam!
ik ben er namelijk zelf te stom voor om die dingen te doen!
blond he! Haha! Haha! Haha! Blond
an_j heeft ook al de fotos geplaatst bij het haarlem topic over lucky gamble!
maar goed dit is dus mijn kanjer een beetje uit de kluiten gewassen maar errug lief!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 08:40

leuk paard Lupa! lekker front ook Lachen

hier dan de mijne:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de rijfoto's zijn alweer oud, daar is hij respectievelijk 3 weken en 3 maanden onder het zadel. Nieuwere helaas niet op mijn computer.
Sinds die foto's is hij dus ook alweer bijna 10cm groter, al toont hij niet extreem vind ik (laatste foto is half jaar geleden ongeveer)

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:52

en ik zie dat die van jouw ook een echt landwind hoofd heeft!
lekker groot en lang Haha!
ik heb altijd problemen met halsters en hoofdstellen kopen, jij ook?
en qua bouw lijken ze ook wel op elkaar die van mij heeft net een iets kortere en brede hals maar exact dezelfde croup als de jouwe!
best grappig om te zien.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:00

inderdaad, toen ik de eerste keer zn hoofd over de staldeur zag dacht ik echt van "wegwezen". Maar gelukkig is zn hoofd wel sprekender geworden nu hij wat ouder is Lachen
halsters en hoofdstellen is inderdaad even zoeken. Hoewel hij van de meeste merken wel net nog in een gewone full past, gelukkig maar Haha!

en dat is inderdaad grappig! Valt me zowiezo op dat er veel in het stuk achter het zadel wel op elkaar lijken, Landwindjes hebben altijd wel vrij aparte billen Haha!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:07

alleen klagen de meeste erover dat ze niet snel genoeg zijn achter met springen en daar heb ik geen last van!
maar dat zal wel aan de merrie lijn liggen die is bij palatijn van legaat .en de legaat is wel snel achter. al met al vind ik het fijne paarden om te rijden!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:10

die van mij is inderdaad niet extreem snel achter op de sprong. misschien ook omdat hij achter nog vrolijk even een eind verder de lucht in gaat dan voor. Hij moet eigenlijk gewoon nog leren efficient te springen, alleen dan zal ik zelf toch ook echt moeten gaan springen met m Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:12

Ik vind Niels juist erg snel achter, hij kiept echt. Voor zou hij wat beter kunnen zijn, en met name wat meer front houden in de landing Bloos!

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:16

whahaha dat heb ik ook gehad dat ie zo basculeerde achter, dat ik best wel een paar keer op ze nek heb gezeten na de sprong!
maar dat is nu over hoor! oefening baart kunst Haha! Haha! OK dan!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:17

Lielle schreef:
Ik vind Niels juist erg snel achter, hij kiept echt. Voor zou hij wat beter kunnen zijn, en met name wat meer front houden in de landing Bloos!

dat komt me bekend voor! die van mij maakt achter echt wappers (zelfs op kruisjes van 30 cm nog) en dan bij de landing denk je echt van "waar is je voorkant dan?" Vond dat ook echt doodeng in het begin hoor, wist nooit helemaal zeker of hij ging snappen wat hij met zn voorbenen aanmoest. Maar het blijkt goed te gaan Lachen

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:21

en als ik naar de avatar van lielle kijk dan zit ik naar mijn eigen paard te kijken Haha!