Ik had geluk
.
Mijn merrie stond op een pensionsstal, waar ze veel ervaring met veulens en geboortes hadden.
Ik had dat weekend een clinic (2 km daar vandaan), maar mocht het "zover" zijn, zouden ze meteen bellen.
Toen ik naar huis wilde gaan na de clinic, belde ze me op: "ga je spullen maar halen, Ynskje kegeld!"
Ik heb een VW Sharan en daar had ik de achterstoelen al uit gehaald en het luchtbed er in gelegd.
Jaike is in juli geboren en toen was het vreselijk warm. Ik kon dus lekker met een drankje en een boek buiten zitten, voordat ik de auto in kroop
. De auto stond op zo´n manier voor de openstal, dat ik het vanuit mijn "bed" ook mooi in de gaten kon houden. Ik hoefde Ynskje op die manier dan ook ´s nachts niet steeds te storen om te kijken of "het" al begon.
De eerste nacht ging voorbij, zonder veulen. Volgens de eigenaresse van de stal, Lisa, kon ik ´s ochtends wel even naar huis rijden om te douchen. Dat heb ik gedaan en daarna ben ik meteen weer terug gegaan naar de stal.
De volgende avond kwam een stalgenootje mij gezellig met een glaasje wijn gezelschap houden, Lisa was er en even later kwam mijn man ook.
Tegen een uur of 11, wilde mijn man & stalgenootje naar huis gaan en ging Lisa nog even bij de andere moeders met veulens kijken. Ik keek bij Yns of alles okay was. Ik bemerkte dat ze zweette en dat d´r rug omhoog ging
. Mijn man en stalgenootje, waren na mijn melding dat Yns zweette, natuurlijk niet naar huis gegaan
.
Ik Lisa meteen geroepen! We hebben de deur van de openstal dicht gedaan, Yns ging liggen en 15 min. later was Jaike er
.
Natuurlijk heb ik die nacht ook nog op stal geslapen
. Ik had dus 2 relaxte avonden toen ik zat te wachten op het veulen
.