Info over Neckar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowan17

Info over Neckar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 17:17

Wie o wie kan mij iets meer vertellen over de (ik denk dat het KWPN oid is) hengst Neckar?
Info, foto's of iets over nakomelingen van hem?

Maayke

Re: Info over Neckar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:19

als ik me niet vergis staat hij bij Van de lageweg...toen ik naar een paard op zoek was ben ik ook naar een Neckar geweest....
heel groot
en erg grof gebouwd

niet mijn type paard

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:59

Ik ken wel een deutsches reitpony die neckar heet.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:05

Neckar (Alexis Z x Ukase x Oférista xx)
Geb datum: 22 jan 1995
Kleur: bruin
Stokmaat: 167

Verrichting Ermelo 1998 (10-09 t/m 18-11)
Eerlijke, betrouwbare hengst. Voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. Aanvankelijk was Neckar iets zwaarmoedig; dit is in de loop van het onderzoek sterk verbeterd.
De stap is voldoende ruim, maar enigszins stug. In draf voldoende ruimte, maar het achterbeen zou actiever ondergebracht moeten worden. In galop ruim voldoende kracht en ruimte. Hij houdt het kruis hoog. Zowel in draf als in galop loopt hij op de voorhand. Als dressuurpaard onvoldoende aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Als springpaard ruim voldoende afdruk. Hij zou meer met de schoft naar boven moeten springen. Hij vouwt het voorbeen iets onder het lichaam. Toont voldoende bascule en opent de achterhand daarbij ruim voldoende. Hij lijkt voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
In het begin van het onderzoek werden de haken aan de kiezen geraspt.

Stap 6
Draf 6
Galop 7.5
Aanleg dressuur 5
Subtotaal dressuur 24.5
Plaatsing dressuur 11e
Afdruk 7
Techniek 7
Vermogen 8
Aanleg springen 7.5
Subtotaal springen 29.5
Plaatsing springen 8e
Puntentotaal 54.00
Plaatsing 9e van 13 (11)
Jaar verrichting 1998
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 2000 (veulens)
Een uniforme collectie voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde veulens toonde de hengst Neckar. Ze zijn rijtypisch en staan voldoende tot ruim voldoende in het rechthoeksmodel. De veulens zijn overbouwd.
Het hoofd is doorgaans sprekend. De nek heeft voldoende lengte. De hals heeft voldoende lengte, maar is horizontaal. De bespiering van de hals is voldoende. De schoft is goed ontwikkeld en loopt ver door. De schouder is doorgaans ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is ruim voldoende van lengte en af en toe iets gezonken. De bespiering van de rug is goed. De lendenen zijn breed, goed bespierd en goed aangesloten. In enkele gevallen zijn de lendenen strak. De croupe zou meer lengte moeten hebben. De croupe is goed bespierd en voldoende van ligging. De broekspier heeft voldoende lengte. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld. Er is meermalen sprake van een franse stand. Het achterbeen is wisselend van gebogen tot recht. Het fundament is doorgaans fors ontwikkeld en straalt kwaliteit uit. De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. De draf heeft een goede ruimte. Er is sprake van voldoende souplesse. De veulens draven doorgaans met een goed voorbeengebruik en ruim voldoende houding. De veulens springen makkelijk in galop. De galop heeft voldoende ruimte en balans.
Geen veterinaire bijzonderheden.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 15 veulens uit 45 dekkingen.

Afstammelingen 2004 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Neckar wordt één jaar uitgesteld vanwege onvoldoende (minder dan 10) nakomelingen op de keuringen.

Bloedgroepenonderzoek 1994
Het bloedgroepenlaboratorium van dr H. van Haeringen te Wageningen heeft boven water gebracht dat de hengst Alexis-Z geen zoon kan zijn van Almé-Z. Het uit Duitsland ontvangen bloedpatroon van Alexis-Z omvatte slechts twee factoren, zodat opnieuw bloed moest worden getrokken. Daarbij is geconstateerd dat op basis van drie factoren die heel typerend zijn voor de nakomelingen van Almé-Z, Alexis-Z geen zoon van hem kon zijn. Een herhaald onderzoek heeft de uitslag bevestigd (publ. 14-04-1994). Het is tot op heden (publ. 11-05-1994) nog niet duidelijk hoe deze situatie zich voor heeft kunnen doen. Stoeterij Zangersheide, waar Alexis-Z is geboren, heeft aan de hand van de beschikbare administratie getracht aan te tonen dat de fout dáár niet is gemaakt. Nagegaan is - en nog verder nagegaan wordt - of mogelijkerwijs toch een andere te achterhalen vader in het spel is. Door middel van bloedgroepenonderzoek kan een zekerheidspercentage worden verkregen van 98%. De hengstenkeuringscommissie is echter van mening dat dit bloedgroepenonderzoek niet het laatste antwoord kan zijn.

HK KWPN Den Bosch 1998 (07-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Een met vermogen springende hengst met ruim voldoende basisgangen, die vooral achter de sprong zeer goed afmaakt. Alexis is ditmaal gecombineerd met één van de betere moederlijnen uit Frankrijk. Zowel moeder als grootmoeder brachten meerdere goed springende nakomelingen.

Afbeelding
Hij staat inderdaad ter dekking bij Van der Lageweg.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:01

Ik was er inmiddels ook achter voor je, bedacht in de auto ineens dat de hengst bij vdl stond Clown

Maar de info hierboven lijkt me wel volledig genoeg Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 05:04

Volgens mij is ie ie niet meer in nederland..

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:54

sigrid1182 schreef:
Volgens mij is ie ie niet meer in nederland..

Klopt, Neckar is inderdaad geemigreerd

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:21

Maar nog wel sperma verkrijgbaar via VDL of ook dat niet meer. Aangezien hij nog wel steeds op de site staat.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:13

TequilaRos schreef:
Maar nog wel sperma verkrijgbaar via VDL of ook dat niet meer. Aangezien hij nog wel steeds op de site staat.

Ja ik denk dat er nog wel sperma beschikbaar is, vraag t even na.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:39

Orame schreef:
TequilaRos schreef:

Ja ik denk dat er nog wel sperma beschikbaar is, vraag t even na.

Neckar is geemigreerd naar Frankrijk, hij vond het weer daar beter Clown

Diepvriessperma is verkrijgbaar via VDL Stud!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:40

volgens mij is neckar via Hans Dings naar Frankrijk gegaan, als ik het goede paard voor me heb.
Daar presteerd ie nu goed onder een jonge ruiter...