Merens vraagje :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Merens vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 10:26

Hi

Mijn vriendin heeft sinds kort een merens. Echt een schat van een beestje, maar ze zit met 1 probleem. De dekens die ze erbij gekregen heeft, vallen helemaal niet mooi. Zitten allemaal te krap zeg maar (terwijl het een vrij luxe merens is en ze is zeker niet te dik).

Nu vraagje me af welke dekens jullie als merens-houders hebben.
Welke dekens passen gewoon goed bij jullie merens?

Alvast bedankt. Knipoog

Ecudes

Re: Merens vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:32

Wat voor een deken ik heb weet ik niet precies (merk en type interesseerd me niet zoveel), maar ik heb een beetje hetzelfde probleem.

Mijn mérens is wel een ouderwets typje, dus behoorlijk breed. Ik heb maat 185 en die is op de rug aan de korte kant, maar ze kan er al bijna in zwemmen door haar korte beentjes.

(Ze staat trouwens zonder deken in de winter, maar ik heb wel 3 dekens voor haar... Clown)

Ze mérens is in bouw vaak aardig te vergelijken met een haflinger, dus als je in de winkel een beetje rondvraagt weten ze daar vaak wel wat waarschijnlijk goed zal liggen. Toevallig had mijn dekenverkoper zelf 2 mérensen, dus die wist mij wel te vertellen welke ik moest nemen (en hij past).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:44

Mijn Merens heeft geen dekens.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 07:48

Niemand?

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:59

Die van mij heeft ook geen dekens, dus kan je helaas niet vertellen welke passen. Maar ik denk idd als je vraagt naar een deken voor een stevige haf dat dat wel past. succes!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 10:13

Vraag Merens hier op Bokt eens!
Die heeft wel kijk op Merensen dacht ik zo Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 11:36

Merens op bokt heeft maat 185 dekens. Schijnheilig (ik heb een keer een zweetdeken aan haar verkocht *LOL* ) En die vallen wel goed, vind ik zo. Maar ze zal hier zelf vast ook nog wel wat neerzetten. Lachen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 11:49

haai Doei! (heb al aardig wat merens-topic-spotters op de been zie ik Tong uitsteken )

Ik heb altijd maat 185 van dekens. Soms vallen ze dan wat lang uit naar de knieen toe zeg maar.
Ik heb nu voor de ene van ons een BR deken 185. Die zit erg mooi. Voor de ander hebben we een merkloze deken ook maat 185. We hebben altijd maat 185 eigenlijk.

Het probleem zit em vaak in de borst. Daar is een deken vaak te krap. maar bij 185 zit het meestal goed.

Die van mij is een superluxe Merens. Bijna nog nooit zo'n smalle gezien. En de ander is een wat ouder type en erg rond. Allebei passen ze dus in een 185.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 11:54

Myra1 schreef:
Ze mérens is in bouw vaak aardig te vergelijken met een haflinger, dus als je in de winkel een beetje rondvraagt weten ze daar vaak wel wat waarschijnlijk goed zal liggen. Toevallig had mijn dekenverkoper zelf 2 mérensen, dus die wist mij wel te vertellen welke ik moest nemen (en hij past).

Klopt!!! Zo doe ik het ook.

In winkels vragen ze vaak de stokmaat ivm de deken maar dan raden ze je wrs een 165 og 175 aan. Dat past denk ik niet
Ik zeg vaak "ik heb een Merens, dat is zeg maar een zwarte haflinger" Haha!
En ik zeg dat ik 185 wil hebben. Ze kijken me dan soms wel zo aan van "da's veeeeel te groot" maar het past wel!