bashkircurly schreef:Hoihoi,
Het valt mij op dat de meeste mensen niet veel verder komen dan het KWPN, fjord, haflinger, shetlander, welsh rijtje komen.
Is dat zo? Als ik in mijn omgeving navaag kunnen de meeste toch wel veel meer rassen opnoemen.
Citaat:
Terwijl ze de allerleukste rassen nog niet eens kennen!
Voor deze mensen zijn waarschijnlijk de bovengenoemde rassen de allerleukste. Ieder ras heeft wel een "eigen specialiteit", en mensen die wedstrijden rijden komen vaak bij de KWPN, Welsh oid uit. Mensen die recreatief rijden hebben vaak haflingers of fjorden of zo. (Oke, ik weet dat er van de laatste ook in de sport lopen, maar toch meer in de recreatie). Het is een keuze die de mensen maken waar ze het paard voor gebruiken. De minder bekende rassen zijn vaak geen uitblinkers in de sport en vanwege de de zeldzaamheid vaak weer duurder, en dus eigenlijk te duur om als recreatiepaard te dienen. De meeste mensen kiezen bewust hun paard uit, en het is echt niet dat ze die minder bekende rassen niet kennen.
Overigens heb ik 2 rassen op stal staan, die beide niet in het rijtje thuishoren.
Hackney's, heel bewust, want met een niet-hackney mag je nu eenmaal geen hackneywedstrijden rijden, en een appaloosa.