concorde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RedFlame

concorde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 13:46

ik had een vraagje mijn paardje is een elcaro x concorde en ik zie heel veel paarden/pony's die van elcaro afstammen maar eigenlijk geen van concorde, is hier een rede voor? karakter, slechte nakomelingen ofzo?
want ik heb altijd gedacht dat concorde bekender is (paard van het jaar 2003). dus heeft iemand een paard/pony van concorde of weet eimand waarom er niet zoveel nakomelingen van zijn?
alvast bedankt

svans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:53

Van concorde zijn wel veel nakomelingen en er zijn ook al meerdere topic's over geweest zover ik weet....

Nicole288

Re: concorde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:16

Joh, Concorde staat al jaren in de top vijf van hengsten met de meeste nakomelingen, zijn er wrs al rond de 2500 van!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:33

Ik zou net zeggen, dan heb je zeker met je ogen dicht gekeken want het stikt van de Concorde's Haha!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:49

ooh oke want ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen ook toen ik een topic op bokt had geopent over elcaro x concorde kreeg ik alleen maar reacties over elcaro.

maar dan de vraag heeft iemand hier ervaringen met een nakomeling van concorde?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:08

Nicole288 schreef:
Joh, Concorde staat al jaren in de top vijf van hengsten met de meeste nakomelingen, zijn er wrs al rond de 2500 van!

Is dat niet een beetje overdreven?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:22

tot en met 2003

waren er volgens het KWPN 2383 geregistreerd, uit ong 3187 dekkingen.. ......

Dus dat overdrijven valt mee Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:25

117 teveel iig Tong uitsteken

Trouwens zo'n aantal had ik ook echt niet verwacht. Ik zie er eigenlijk echt zelden op keuringen en wedstrijden, en het lijkt me sterk dat ze allemaal naar het buitenland verdwijnen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:37

hier in de omgeving lopen er echt een hoop van Concorde.
in Ermelo tijdens de KNHS kampioenschappen liepen er geloof ik al 6 in het Z mee en de M kampioen was een nakomeling van Concorde.

Wij hebben er zelf ook 1 gehad, maar heb nu even geen zin dat hele verhaal te gaan vertellen. Was een heel fijn beest iig.
en er zijn idd al meerdere topics van geweest... dochter van de fokker van Concorde (als ik het goed zeg?) zit ook op bokt, dus die zal binnenkort ook wel met een reactie komen Haha!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:49

waarschijnlijk zit ie nu wel op de 2500 stuks...... Bloos Haha!

de veulens van 2004 er nog bij en dan denk ik dat NICOLE288 zeker niet voor haar beurt heeft gesproken met haar 2500 stuks.....

Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie ze hier in de buurt ook niet veel....Hebben er 1 op stal staan.....een "echte" met zon overbouwde reet er op..... Gestoord

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:50

Sammie schreef:
117 teveel iig Tong uitsteken

idd waren er in 2003 al 2383. in 2003 alleen al zijn er 119 concordes geboren, dus leek me veilige gok Haha!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:39

Noukie schreef:
hier in de omgeving lopen er echt een hoop van Concorde.
in Ermelo tijdens de KNHS kampioenschappen liepen er geloof ik al 6 in het Z mee en de M kampioen was een nakomeling van Concorde.

Wij hebben er zelf ook 1 gehad, maar heb nu even geen zin dat hele verhaal te gaan vertellen. Was een heel fijn beest iig.
en er zijn idd al meerdere topics van geweest... dochter van de fokker van Concorde (als ik het goed zeg?) zit ook op bokt, dus die zal binnenkort ook wel met een reactie komen

Goh over wie zou je het hebben? Schijnheilig Ben trouwens de kleindochter van de fokker maar dat maakt ook niet veel uit want mijn opa woonde gewoon bij ons. In Ermelo was ik zelf 6e in het M met natuurlijk ook een Concorde.

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:45

Wij hebben er ook een aantal van...2 volle zussen met als vader Concorde, een 3 jarige Quasimodo x Concorde en een 4 jarige Chellano x Concorde. Allemaal fijne dieren in de omgang, maar wel karakters!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:54

Kennissen van ons hebben een Concorde gefokt die zeer goed springt en ook naar Las Vegas gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:56

Biebel schreef:
Wij hebben er ook een aantal van...2 volle zussen met als vader Concorde, een 3 jarige Quasimodo x Concorde en een 4 jarige Chellano x Concorde. Allemaal fijne dieren in de omgang, maar wel karakters!

Die ervaring heb ik ook met de concordes die ik gereden heb.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:58

Miss87 schreef:

Goh over wie zou je het hebben? Schijnheilig Ben trouwens de kleindochter van de fokker maar dat maakt ook niet veel uit want mijn opa woonde gewoon bij ons. In Ermelo was ik zelf 6e in het M met natuurlijk ook een Concorde.

hehe, had ik het bijna goed iig! Lachen

zijn inderdaad wel vaak karakter paarden, maar oh zo fijn als ruiter en paard elkaar begrijpen! Lachen En dat duikboot achtige wat een aantal hebben, ach ja. Die van ons had dat ook, maar heb weinig paarden gereden die een uitgestrekte draf hadden met zoveel kracht en takt als dat paard.
en goed springen natuurlijk Haha!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:02

Ik heb veel concordes gereden. Van de zomer was ik NL kampioen bij de 6-jarige in Ermelo met een Concorde x Calypso. En in de 4-jarige was ik 7e met een Jumbo-Jet (v. Concorde).
Op dit moment heb ik 2 Concordes, en 1 Larino (v. Concorde) te rijden.
Het zijn over het algemeen werkwillige paarden, die voorzichtig springen. Ze hebben wel bijna allemaal een beetje een speciaal mondje er op. Ze zijn ook vaak op de voorhand gebouwd en springen er ook naar, maar er is vaak wel goed mee te rijden na een beetje training.
Als je foto's wilt zien, dan PB me maar...

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:08

Concorde rocks!!!!

Mijn jaarling is van Cool Cracker S. En cool Cracker S is een zoon van Concorde..

Ik vind het echt een onwijs stoere hengst!! Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:21

LuvdaTossa schreef:
Kennissen van ons hebben een Concorde gefokt die zeer goed springt en ook naar Las Vegas gaat!

Ik wist dat ik ergens nog een foto had....

Afbeelding

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:32

ik rijd nu, sinds een klein jaar, een concorde van iemand anders; triston genaamd; een ruin van 5 jaar; 1.65 m
ik ben nu net l1 met hem gestart en heb 3 winstpunten
dit paard heeft een HEEL EIGEN karakter en wat in zijn kop zit, zit nog niet in zijn kont!!
verder heeft hij een heel gevoelig mondje en heb ik er dan ook reuze veel werk mee gehad om een beetje aanleuning te krijgen.
verder kan hij soms best hevig zijn, dat zal wel komen door het voltaire-bloed
maar nu een klein jaar later doet hij het ook super!!
hier ff 2 fototjes;

Afbeelding

Afbeelding

(het karakter van het paard zit hem niet alleen in de vader)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:27

jap...ik heb er een...een 15 jarige die goed fokt. ze paarden die we er van krijgen die springen allemaal goed..en nakomeling van ons springt internationaal. en we hebben momenteel een 5 jarige die hoge verwachtingen heeft in de springsport

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:35

adnil35 schreef:
hier ff 2 fototjes;
Maakt daar maar foto's van.

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:37

Volgens mij bracht Concorde altijd wel fijn te rijden paarden.
Wij hebben een tijdje een zwart/witte bonte Concorde gehad. Super braaf beest had alleen een beetje een shetlander galopje.