nepal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

nepal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 11:15

wie heeft een idee wat nepal precies gedaan heeft in de sport en wat voor nakomelinge hij heeft en wat ze nu doen?

marjolein88

Re: nepal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:42

Bedoel je Nieuwmoeds Nepal?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:12

geen flauw idee, he tis i.i.g. erg oud bloed...volgens mij is de hengst er ook niet meer.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:24

Als je (de toen nog WPN) hengst Nepal bedoeld, die is meen ik in 1972 geboren als zoon van de toen bekende en populaire Volbloedhengst Pericles.
Over zijn moederlijn weet ik weinig, behalve dat zijn moeder Irigina een dochter van Dolman was.
Bij zijn goedkeuring had hij een goede verrichting.
Over zijn exterieur werd toen gesproken als het paard van de eeuw.
Ik denk dat we hem nu nogal beknopt zouden hebben gevonden.
Naar wat ik gehoord heb, zou hij jong gestorven zijn, maar ik weet dat niet zeker.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:00

idje schreef:
Als je (de toen nog WPN) hengst Nepal bedoeld, die is meen ik in 1972 geboren als zoon van de toen bekende en populaire Volbloedhengst Pericles.
Over zijn moederlijn weet ik weinig, behalve dat zijn moeder Irigina een dochter van Dolman was.
Bij zijn goedkeuring had hij een goede verrichting.
Over zijn exterieur werd toen gesproken als het paard van de eeuw.
Ik denk dat we hem nu nogal beknopt zouden hebben gevonden.
Naar wat ik gehoord heb, zou hij jong gestorven zijn, maar ik weet dat niet zeker.

Kom er nu net pas achter dat 1 van mijn oude merries uit een volle zus van Nepal komt, lekker slim he. Bloos

Nepal zelf stond destijds in Den Hoorn ( Delft ) ter dekking bij Tim Coomans ( de eigenaar van Nepal). Hij heeft in ieder geval op nationaal niveau gedressuurd.
Ik heb als kind zijnde nog een paar natuurlijke dekkingen meegemaakt, gewoon zo tijdens de manegeles, achter de manege.
Als je meer info. over deze hengst wilt, dan kun je ook contact opnemen met Tim Coomans in Oud beyerland ( van Hippisch Centrum de Hoeksche waard), hij weet er alles van.