tinkers?!?!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjes

tinkers?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:52

Ik verzorg zomers een (s)tinker Bloos zins twee jaar doe ik dat:)) jammer genoeg alleen als ik op vakantie ben Ach gut

Maar jah zins de eertse keer dat ik er op heb gereden ben ik er helemaal gek van ik zou niet anders meer willen dat schommelige dat tinkers hebben het lieve karakter!!
Ik heb ook foto's van deze lieve tinker ik zou van jullie willen weten of jullie na de eerste keer tinker ook niks anders meer wouden?? mag ook gewoon je verhaal kwijt over tinkers hoor
nou hier een paar foto's van mij verzorg (s)tinker Pling

Afbeelding

Afbeelding
lieff ikke zit er hier op dit was de laaste keer dat ik er op zat de volgende dag zou ik weer naar huis gaan heb zelfs nog gehuilt bij het afscheid dat ik van lady deze tinker moest nemen!! Huilen Ach gut

rij foto van een hele tijd geleden:
Afbeelding
Afbeelding
haar hoeffiej:
Afbeelding

dit was het weer ik hoop dat jullie je tinker er ook op zetten met foto asl dat kan hoeft niet natuurlijk nou ik hoop op veel reacties

groetjes evelien Doei!

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:54

dit met die rij foto's ben ik trouwens niet

Angeliekje

Re: tinkers?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:43

Mijn eerste ponietje was een halfbloed arabier, dat vond ik vroeger echt een leuk ras, maar toen ik een paar jaar geleden met een vriendin naar een stamboekkeuring ging, was ik gelijk verkocht. Ik heb ongeveer een jaar later, mijn eigen tinkermerrie gekocht, toen werd ze bijna twee, nu is ze bijna vier, en ik ben sinds kort lekker op haar aan het rijden. Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:54

wow die is echt heel mooi joh die van jou Angeliekje!!! ik wil wel een eigen tinker maar kan het op het moment nog nie betalen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:42

De eerste Tinker die ik een levende lijve Knipoog zag was Snowdon, van leon (snowdon) op bokt.. en vanaf toen was ik helemaal verkocht.
Inmiddels heb ik 2 Tinkermerrie's, waarvan eentje hoogdrachtig.
Nee, ik zou echt nooit meer anders willen dan een Tinker!!

Foto's van m'n meiden:

Afbeelding
Shakyra, mijn 4-jarige, hoogdrachtige merrie

Afbeelding
En Kyra, mijn 2-jarige Tinkermerrie (foto is van vorig jaar)

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:21

Dit is mijn haarbal. Haha!
Ze is bijna 2 jaar dus rijervaring heb ik nog niet veel met tinkers, maar ze is wel heel lief in de omgang, echt een knuffelkont en erg nieuwsgierig.
Echt rasgebonden ben ik trouwens niet, ik houd wel van variatie, we hebben dus ook 3 verschillende rassen in 3 verschillende kleuren.

Afbeelding

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:26

heejj

ik heb geen eigen tinker maar wel een verzorgtinker

Dit is Panda een merrie van 8 jaar.

Afbeelding

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:30

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:54

Huh, mijn dochter wilde eerst een bruin paard (kwpn- brr)
Toen zag ze Blue op marktplaats staan (ze is vliegschimmel)
Deb,zei ik, die is wit en het is een tinker ( *o/* )
Ja mam dat weet ik maar ze is leuk.
We hebben haar gekocht en ze bleek hoogdrachtig te zijn.
Ze beviel van een prachtig veulen (bont)

Maar wat ik zeggen is sinds de aankoop van Blue is hier in het gezin algehele Tinker-itus uitgebroken in een vrijwel ongenezelijke vorm,waar we nog iedere dag van genieten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:07

El_vis schreef:
wow die is echt heel mooi joh die van jou Angeliekje!!! ik wil wel een eigen tinker maar kan het op het moment nog nie betalen

Dank je wel Haha!, en je zal vast ooit ook je eigen tinker hebben, als je het echt wilt, dan zal er ook wel eentje komen Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:22

De eerste tinker die ik in het echt zag viereneenhalf jaar geleden was Miss Mo, daarvoor alleen maar op plaatjes in de penny van m'n dochter of op internet.
Ze was zo anders als die tinkers op die plaatjes dat ik meteen verliefd was, maar toen had ik nog niet het geld en tijd om een tinker aan te schaffen.
Nadat ik naar Zeeland verhuisd was gingen we nog eens kijken op de manege waar we altijd hadden gelest en vertelden dat we een tinker zochten, de instructeur wist er misschien wel een te koop.
Het ging dus om Miss Mo.
Na twijfelen en eerst toch nog bij een ander paard te zijn geweest hebben we haar toch gekocht.
Daarna is mijn vriend ook besmet met het tinker virus en nu komt er dus nog eentje bij, uit Mo's buik Haha!
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:52

Even erop letten dat verzameltopics met foto's niet mogen!

Ik heb dus een Tinkerruin van 6 jaar oud. Snowdon. Het is niet de eerste Tinker die ik zag, maar wel op dezelfde dag dat ik bewust voor het eerst Tinkers in het echt zag. En heb hem toen dus gekocht. Later bleek ik er op de maneges wel eens een paar gezien te hebben.

Ik had op Internet veel opgezocht over de Tinkers, en dus veel foto's gezien. Ik ging dus op zoek naar een zwart effen hengst of een driekleurmerrie. Moest rond de 1.60m worden en zo min mogelijk wit... Ingereden en ouder dan 4 jaar.

En wat werd het? Een lelijk eendje wat nog eens arrogant was ook.. Een over het algemeen witte zwartbonte ruin van 2,5 jaar oud en 1.48 hoog... But I was in love!

Nu is ie de mooiste Tinker die ik ken en ong 1.55m hoog en ja.. nog steeds ruin en zo wit Tong uitsteken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:55

Ook ik was meteen verkocht toen ik van het ras tinkers hoorde!

Ik was vroeger altijd al gek van koudbloeden, met lange manen en lange sokken.
En ook bonte paarden vond ik toen al geweldig.
Maar een combinatie van die twee had ik nog nooit van gehoord tot een jaartje geleden.
Ik zag een foto en was meteen verliefd!
Toen heb ik alles opgezocht over het ras, boeken gekocht, en ben ik gaan sparen voor mijn eigen tink, want dit was zo geweldig, ik moest er een hebben!

En nu heb ik Mystic ongeveer een half jaar. En ik ben nog altijd heel blij met hem Haha!

Ik wil nooit meer een ander ras. (al vind ik andere koudbloeden als Shires ook geweldig! ) En ook mijn familie is al helemaal tinker-gek!

Ik denk als ik wat ouder ben, en een goede baan en wat meer tijd heb, er vast nog een tinkie bij zal komen Haha!

sassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:25

Hallo hier nog een tinker gek Clown
Ik heb Adon nu 3 jaar een ruin van 5 jaar nu.
hij is zo heerlijk koel in zijn hoofd echt super.
Het is een knuffel kont en heel lief met een mega snor Pling
AfbeeldingAfbeelding
dit is mijn aad Clown
Afbeelding
en dit is zijn snor haha Pling

groetjes sassie

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:00

er is een centraal tinkerpraat topic op de HK, verzameltopics zijn dus niet toegestaan Knipoog