heeft er hier iemand ervaring met veulentjes met kromme voorknieen? Ons hengstveulen heeft dit namelijk en ik was benieuwd of iemand hier iets meer over weet. Groeit dit vanzelf in de normale stand of zou ik er hulp bij moeten halen? Het is van de zijkant gezien een knikje naar voren zeg maar...
Waarom niet even je DA bellen en hem vragen wat hij ervan denkt! Hij weet het het beste!!
maessie
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-05 19:01
Goed idee, ik was alleen ook wel benieuwd naar jullie reactie!
Fleda
Geplaatst: 11-04-05 19:12
Mijn veulentje had ook kromme knietjes, en dit trekt vanzelf weg hoor! Hier een foto van hoe het bij mijn veulentje eruit zag! Ze knikte er vooral doorheen, als ze moe was!
Hier zie je het een beetje! Soms had ze het heel erg, maar met 4 maanden was het helemaal weg getrokken!
Hoef je je helemaal geen zorgen om te maken. Heel veel veulentjes staan niet helemaal recht of de benen. Kromme knietjes komen vaak voor en `t trekt vanzelf bij.
Beber
Geplaatst: 11-04-05 22:53
Kromme knieen, doorgezakte kogels en scheve heupen. Daar hoef je je geen zorgen om te maken, dit groeit allemaal wee recht, alleen gaat het bij de 1 wat sneller dan bij de ander. Kan soms wel een paar maanden duren.
Elinaa
Geplaatst: 12-04-05 08:55
wij hadden vorig jaar een shetlandveulentje met kromme knietjes. inmiddels is ze een mooie entermerrie en die knietjes waren behoorlijk snel recht.
Bella
Geplaatst: 12-04-05 15:05
Benz hier werd ook bokbenig geboren, maar dat staat na al het gespring en gedoe momenteel ook alweer redelijk recht, dusss...hoef je je niet al te veel zorgen over te maken, dat komt wel goed...