Dekadvies gevraagd voor voorlopig keurmerrie ElmshornxCalato

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Dekadvies gevraagd voor voorlopig keurmerrie ElmshornxCalato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 12:53

Wij hebben een 5 jarige voorlopig keurmerrie van ElmshornxCalatoxLandgraf1. Het is een kleine merrie van 1.60m; haar 1 jaar jongere volle broer is wel groot. Misschien is ze klein, omdat het het 1e veulen was van de moeder.
Ze heeft een heet karakter, is moeilijk te rijden, maar kan goed springen. Verder is ze nergens bang voor en wil ze overal over.
Op de keuring had ze 68 pt voor exterieur; 67 voor bewegen(64,70,66) en 78 voor springen.
We zoeken het liefst een jonge hengst, "die het helemaal gaat maken". Hij moet wel een makkelijker karakter hebben en in ieder geval niet klein fokken.
Afbeelding
Afbeelding
We zouden het heel leuk vinden als jullie een beetje met ons meedenken
groetjes Rosanne en Yvonne

yvonnepuntnl

Re: Dekadvies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:35

Zal ik jullie vast een beetje op weg helpen: Sir Corland leek ons wel wat vanwege zijn karakter, maar verder vinden we m niet zo veel uitstraling hebben. Zou Salvatore(Cavalier) een geschikte partner zijn of lever je dan teveel op beweging in?

silloouuhh

Re: Dekadvies gevraagd voor voorlopig keurmerrie ElmshornxCa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:44

Wat ik een ontzettend goed jong springpaard vind is Balou du Rouet. Dit is een 6 jarige bruine hengst van Baloubet du Rouet x continuex domino van 1.71
dit paard heeft vreselijk veel vermogen en ik denk dat hij op het hoogste niveau kan springen. Hij is echter niet in Nederland gekeurd maar in oldenburg. Ik weet niet of dit een probleem is. Hij staat op deze site
www.schockemohle.com

Sir Corland is een hengst met veel vermogen maar mist inderdaad wat uitstraling. Ik ken geen nakomelingen van hem.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 22:30

Zou Contendro 2 misschien geschikt zijn?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 06:59

silloouuhh schreef:
Wat ik een ontzettend goed jong springpaard vind is Balou du Rouet. Dit is een 6 jarige bruine hengst van Baloubet du Rouet x continuex domino van 1.71
dit paard heeft vreselijk veel vermogen en ik denk dat hij op het hoogste niveau kan springen. Hij is echter niet in Nederland gekeurd maar in oldenburg. Ik weet niet of dit een probleem is. Hij staat op deze site
www.schockemohle.com

Sir Corland is een hengst met veel vermogen maar mist inderdaad wat uitstraling. Ik ken geen nakomelingen van hem.

Ja, vind ik ook ik heb balou op de dvd gezien en het is echt een super paard! Welke ik ook erg goed vind ( heb zelf een jaarling van hem) is de hengst Caricello. Deze is te zien op www.jboeve.nl de foto is niet zo mooi maar de hengst zelf is echt super!

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 08:26

Misschien de Numero Uno x Voltaire x Jasper bij Lauw van Vliet, maat en een fraaie hals-partij (mis ik bij jouw merrie een beetje) het karakter is afwachten (het is een Uno!), Quidam's Rubin is een fraaie Duitser dei aan jouw eisen voldoet lijken mij betere suggesties als ContendroII want die fokt klein ,Balou is smal en iel en moeilijk sperma te verkrijgen. Sir Corland een lamme trapzak die het zeker niet gaat maken...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:47

De veulens van quidams rubin hebben voor een mooi model echter wel een langgelijnde merrie nodig en bij een dekgeld van 1600 zou ik m laten staan, over de vereving van de stokmaat van Contendro 2 is niets bekend, dus hoe kom je daarbij?
Bij sprehe staan wel 3 andere hengsten, Chicos boy, stakkato gold en stalypso, beiden zonen van stakkato. Stakkato Gold had hele hoge cijfers voor de springonderdelen en is een grootramig paard die het zeker gaat maken.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:55

pukpaleis schreef:
Misschien de Numero Uno x Voltaire x Jasper bij Lauw van Vliet, maat en een fraaie hals-partij (mis ik bij jouw merrie een beetje) het karakter is afwachten (het is een Uno!), Quidam's Rubin is een fraaie Duitser dei aan jouw eisen voldoet lijken mij betere suggesties als ContendroII want die fokt klein ,Balou is smal en iel en moeilijk sperma te verkrijgen. Sir Corland een lamme trapzak die het zeker niet gaat maken...

Ik heb de moeder gezien van deze en die heeft ook weinig halsbespiering, maar goed dat was dan ook een fokmerrie met een flinke buik. Verder zag ze er goed uit!

Verder als je 'meer' garantie wilt op 'dat die het helemaal' gaat maken dan adviezeer ik je om een (meer) bewezen hengst te nemen. Je bent dan wel wat duurder uit qua dekgeld, maar je hebt wel meer zekerheid.

Indorado keurhengst van 1.72 corrado x ahorn x caletto 1 ?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 09:02

Wat vinden jullie van Cartano? Ik vond hem er wel uitspringen, maar zou hij ook bij deze merrie passen?

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:07

Is er nou niemand die even kan helpen?? =S

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:00

helpen waarmee?