beetje bloed uit haar schede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruurd

beetje bloed uit haar schede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 11:06

hallo allemaal
heb een vraagje,mijn merry zit nu op 320 dagen,maar ze begint nu een klein beetje te bloeden uit haar schede,het is niet veel (hoort dat er bij??) Verdrietig

groetjes r&h

Maaikietje

Re: beetje bloed uit haar schede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:57

Ja dat kan best, het kan zijn dat er een adertje gesprongen is binnenin.
Maar als je het echt zeker wil weten zou ik de dierenarts maar langs laten komen, dan weetje het zeker...
Veel succes

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:15

Maaikietje schreef:
Ja dat kan best, het kan zijn dat er een adertje gesprongen is binnenin.
Maar als je het echt zeker wil weten zou ik de dierenarts maar langs laten komen, dan weetje het zeker...
Veel succes

dank je wel

gr:r&h

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:47

Zie je wel vaker, meestal bij wat oudere merries en in de 2e helft van de draagtijd. Idd gesprongen adertjes. Ze kunnen een soort spataderen ontwikkelen in de schede door de veranderde druk.
Kon bij die van mij geen kwaad, bloedde niet heel erg veel. Bij twijfel even je DA bellen.

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:52

paars schreef:
Zie je wel vaker, meestal bij wat oudere merries en in de 2e helft van de draagtijd. Idd gesprongen adertjes. Ze kunnen een soort spataderen ontwikkelen in de schede door de veranderde druk.

hoi
heb er vandaag nog eens naar gekeken...en er zitten allemaal kleine open plekjes in haar schede,zat er gisteren nog niet ....nou ja morgen maar effe de dieren arts bellen..bedankt voor je antwoord...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:10

Mijn DA had geen idee wat het was. "als het erger wordt maar weer even bellen..". Moet je net tegen mij zeggen Boos! ik heb dus meteen aardig wat telefoontjes gepleegd, uiteindelijk met Utrecht en via hen met Bleeker in Midden-Beemster. Kon me meteen vertellen wat het was en dat ik me geen zorgen moest maken zolang het bij maximaal 200 ml per dag bleef. Baal tot op de dag van vavdaag dat de DA zelf niet iets had van: dit weet ik even niet, ik ga eens rondbellen. Mutsen. Ze was toen al 7 maanden drachtig en we schrokken ons een hoedje!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:55

Het is een normale teken van het voorbereiding van de vulva en baarmoeder hals op het veulenen. De bloed komt hoogst waarschijnlijk van het loslaten van het propje dat op/over de baarmoederhals is gekomen. Een 5-10-tal dagen voor het veulenen komt dit propje los en kan er een zeer klein beetje rode vocht (bloed) in de schede komen. De vulva (kling) gaat zich ook geleidelijk aan verslappen (van binnen naar buiten uit !) en dit loopt sporadisch - de ene dag 'zie' je niets eraan, de volgende dag een 'opening' - tot dichterbij de actuele geboorte dag wanneer het heel slap en vervormd wordt.

Als u merrie echt bloed (lopend afscheiding of veel maal druppelen) bel ONMIDDELIJK je dierenarts en EIS dat hij komt kijken !!!!!!!! Het zou een teken kunnen zijn dat de moederkoek zich aan het loslaten is met al de gevolgen van dien.

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 18:42

paars schreef:
Mijn DA had geen idee wat het was. "als het erger wordt maar weer even bellen..". Moet je net tegen mij zeggen Boos! ik heb dus meteen aardig wat telefoontjes gepleegd, uiteindelijk met Utrecht en via hen met Bleeker in Midden-Beemster. Kon me meteen vertellen wat het was en dat ik me geen zorgen moest maken zolang het bij maximaal 200 ml per dag bleef. Baal tot op de dag van vavdaag dat de DA zelf niet iets had van: dit weet ik even niet, ik ga eens rondbellen. Mutsen. Ze was toen al 7 maanden drachtig en we schrokken ons een hoedje!

vandaag hele kleine harde dopjes op haar uier dus het schiet op

gr r&h

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:20

Jaa dat schiet zeker op!!
Veel succes met alles!!

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 19:32

Peterina schreef:
Het is een normale teken van het voorbereiding van de vulva en baarmoeder hals op het veulenen. De bloed komt hoogst waarschijnlijk van het loslaten van het propje dat op/over de baarmoederhals is gekomen. Een 5-10-tal dagen voor het veulenen komt dit propje los en kan er een zeer klein beetje rode vocht (bloed) in de schede komen. De vulva (kling) gaat zich ook geleidelijk aan verslappen (van binnen naar buiten uit !) en dit loopt sporadisch - de ene dag 'zie' je niets eraan, de volgende dag een 'opening' - tot dichterbij de actuele geboorte dag wanneer het heel slap en vervormd wordt.

Als u merrie echt bloed (lopend afscheiding of veel maal druppelen) bel ONMIDDELIJK je dierenarts en EIS dat hij komt kijken !!!!!!!! Het zou een teken kunnen zijn dat de moederkoek zich aan het loslaten is met al de gevolgen van dien.

hallo
bedankt voor je uitleg...
nee het is niet veel meer dan een beetje... het druppeld er niet uit..het is wat korrelig...en sinds maardag is ze aan het kegelen...het wachten duurd wel lang...

gr.r&h

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 20:07

zal vast en zeker de slijmprop zijn geweest. zat er geen troep in haar staart? mijn merrie zit dan altijd helemaal onder hihi

ruurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 21:45

Horse Pleasure schreef:
zal vast en zeker de slijmprop zijn geweest. zat er geen troep in haar staart? mijn merrie zit dan altijd helemaal onder hihi

nee heb ik eigenlijk niet opgelet,en toch maak ik het iedere dag schoon.....

gr r&H