heb een vraagje,mijn merry zit nu op 320 dagen,maar ze begint nu een klein beetje te bloeden uit haar schede,het is niet veel (hoort dat er bij??)
groetjes r&h
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maaikietje schreef:Ja dat kan best, het kan zijn dat er een adertje gesprongen is binnenin.
Maar als je het echt zeker wil weten zou ik de dierenarts maar langs laten komen, dan weetje het zeker...
Veel succes
paars schreef:Zie je wel vaker, meestal bij wat oudere merries en in de 2e helft van de draagtijd. Idd gesprongen adertjes. Ze kunnen een soort spataderen ontwikkelen in de schede door de veranderde druk.
ik heb dus meteen aardig wat telefoontjes gepleegd, uiteindelijk met Utrecht en via hen met Bleeker in Midden-Beemster. Kon me meteen vertellen wat het was en dat ik me geen zorgen moest maken zolang het bij maximaal 200 ml per dag bleef. Baal tot op de dag van vavdaag dat de DA zelf niet iets had van: dit weet ik even niet, ik ga eens rondbellen. Mutsen. Ze was toen al 7 maanden drachtig en we schrokken ons een hoedje! paars schreef:Mijn DA had geen idee wat het was. "als het erger wordt maar weer even bellen..". Moet je net tegen mij zeggenik heb dus meteen aardig wat telefoontjes gepleegd, uiteindelijk met Utrecht en via hen met Bleeker in Midden-Beemster. Kon me meteen vertellen wat het was en dat ik me geen zorgen moest maken zolang het bij maximaal 200 ml per dag bleef. Baal tot op de dag van vavdaag dat de DA zelf niet iets had van: dit weet ik even niet, ik ga eens rondbellen. Mutsen. Ze was toen al 7 maanden drachtig en we schrokken ons een hoedje!
Peterina schreef:Het is een normale teken van het voorbereiding van de vulva en baarmoeder hals op het veulenen. De bloed komt hoogst waarschijnlijk van het loslaten van het propje dat op/over de baarmoederhals is gekomen. Een 5-10-tal dagen voor het veulenen komt dit propje los en kan er een zeer klein beetje rode vocht (bloed) in de schede komen. De vulva (kling) gaat zich ook geleidelijk aan verslappen (van binnen naar buiten uit !) en dit loopt sporadisch - de ene dag 'zie' je niets eraan, de volgende dag een 'opening' - tot dichterbij de actuele geboorte dag wanneer het heel slap en vervormd wordt.
Als u merrie echt bloed (lopend afscheiding of veel maal druppelen) bel ONMIDDELIJK je dierenarts en EIS dat hij komt kijken !!!!!!!! Het zou een teken kunnen zijn dat de moederkoek zich aan het loslaten is met al de gevolgen van dien.
Horse Pleasure schreef:zal vast en zeker de slijmprop zijn geweest. zat er geen troep in haar staart? mijn merrie zit dan altijd helemaal onder hihi