Info gezocht: Gelderse Bazuin, Volbloed Katouchon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frankinero

Info gezocht: Gelderse Bazuin, Volbloed Katouchon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:38

Sinds een maand of iets heb ik een nieuwe crack op stal staan.

En zo veel informatie over zijn vader Bazuin en over de vader van zijn mams Katouchon kon ik niet vonden op bokt dus nu wilde ik jullie vragen of jullie iets meer weten over deze hengsten enof nakomelingen hiervan hebben.

Ik weet dat achter Ed King Hill en Samber volgens mij ook Katouchon zit maar meer ook niet.

Foto van zijn V en VM zijn ook welkom.

Ik heb een schat van een paard, 14 jaar en Z2 dressuur. Hij is donkerbruin en ongeveer 1.72. Ik ben benieuwd naar familie van mijn Joop.

TequilaRos

Re: Info gezocht: Gelderse Bazuin, Volbloed Katouchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:13

Bazuin (Sateliet x Gloriant x Belami)
Geb. datum: 10 feb 1983
Kleur: vos
Stokmaat: 165

Verrichting Ermelo 1987
Speels, brutaal, vriendelijk, gehoorzaam, attent en eerlijk met goed humeur. Bij begin onderzoek bitwijs. Onder het zadel heeft hij er moeite mee om de hals op lengte te brengen. Maakt achter zijn passen niet erg af en zou meer schoudervrijheid mogen hebben. Voor de kar speelser dan onder het zadel, onder het zadel flegmatiek.
Stap ruim en regelmatig. In draf tact en regelmaat maar hij zou meer souplesse mogen tonen. Galop goed gedragen. Presteert bij springen voldoende. Trekt voor de slede gemakkelijk met opvallend ruime stap. In menproef goed bestuurbaar. Gaat in terrein braaf en eerlijk. Ruim voldoende bereidheid om te werken. Looplustig, ervaart werk als zeer licht. Als basispaard veel aanleg voor verrichtingen onder het zadel, ruim voldoende aanleg als aangespannen paard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Kreeg minder voer dan normaal.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.
Rapportage afgesloten op 05-06.

Stap 8.5
Draf 7.5
Galop 7
Rijproef 7.5
Menproef 8
Trekproef 9.5
Springen ohz 7.5
Terreinproef 9
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 90.50
Max punten 110
Plaatsing 1e van 2 (2)
Jaar verrichting 1987
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1989 (veulens)
Deze basishengst presenteerde royaal ontwikkelde, langgelijnde veulens met ras en kwaliteit. Ze beschikken over diepe en brede rompen. De collectie bleek uniform te zijn met nauwelijks enig verschil tussen de geprikte en uitgezochte veulens.
Het hoofd is sprekend, goed gevormd met voldoende expressie. De halzen hebben een goede vorm en lengte en zijn goed aangesloten en vertonen een mooie ronding in de bovenlijn. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder heeft voldoende lengte, maar ligt er dikwijls nog wat recht in. De rug is lang, maar voldoende gespierd en de lendenpartij sluit goed aan. De croupe is goed van vorm en lengte. Het voorbeen is in doorsnee goed gesteld met voldoende zwaarte; in enkele gevallen is een Franse voorstand waargenomen. Het achterbeen is goed gesteld met een goed ontwikkeld spronggewricht.
De stap is wel voldoende, maar zou meer ruimte mogen vertonen. De draf is gemakkelijk, laat ook balans zien, maar er zou even meer schoudervrijheid getoond kunnen worden, terwijl het achterbeen wat na komt.

Kort samengevat: royaal ontwikkelde, langgelijnde veulens met ruime bewegingen.
Getoond: 11 veulens uit 37 dekkingen.

Afstammelingen 1993 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Bazuin voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 1997 (januari; 7-jarigen)
De beoordeling van de 7-jarige nakomelingen van Bazuin is één jaar uitgesteld omdat de sportresultaten niet tijdig beschikbaar waren.

Afstammelingen 1998 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Bazuin voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Goedgekeurde KWPN-zonen
LAURENTZ

Exterieuromschrijving 1987
De hengst heeft een aansprekend type met een mooi front. De stand van het voorbeen kan correcter. De croupe is wat kort.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:36

Over de Bazuin zelf weet ik niks, wel over een zoon van hem (halfbroertje van jouw paard dus). Misschien vindt je dat ook wel leuk.
Het is een lief en groot paard, beetje lomp af en toe, maar wel een schat.
http://home.planet.nl/~es000836/images/ ... 005_02.JPG
Foto van hem (nard).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 08:23

Er zijn meerder topics geweest over mensen met een Bazuin nakomeling. Ik heb een zoon van hem en zover ik weet hebben Jantina en Obelix bazuin merries.

Hier een foto

Afbeelding

en dit een is een foto van Owen, mijn paard
Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 10:11

Wel mooie hengst die bazuin, nog niet eerder gezien.
Maar wel een lange rug Bloos

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:42

Als ik zoek op Bazuin krijg ik niet zo heel veel. Leuk om half broertjes te zien. Ik heb toevallig een bruine maar jullie allebei een vos.

Bazuin heeft idd een wat lange rug. Mijn paard heeft dit ook.

Ik had fotoos gemaakt maar ze zijn nogal donker geworden, ik zal vragen of ze morgen nog een paar fotoos wil maken.

Daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:39

Hallo,

Ik heb een broer van laurentz en een zoon van bazuin thuis staan zijn vader heet dus Bazuin en moeder Hanover. Hij heet mister en ken super dresuuren ook veel dressur vermogen. sterke achterhand en hij heeft ook een lange rug en smal hoofdje.Hij ken ook goed springen ook veel spring vermogen. Hij is kastanjebruin en is 1.60 dus net een paard.

Groetjes, [img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:41

Katouchon is een angloarabier die enkele jaren in Nederland heeft gedekt. .

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 07:58

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:51

Ik heb een jazz x Katouchon merrie. Deze hengst heeft ter dekking gestaan bij de nieuwe heuvel vandaar dat het ook in ed king hill zit. wellicht dat zij je iets meer kunnen vertellen over de aa hengst.