Warkant van het Gestelhof - zoon van Ferro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carri

Warkant van het Gestelhof - zoon van Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 13:54

Maandagavond zag ik Warkant van het Gestelhof lopen op een clinic te Oud Heverlee. Ik ben geen fan van Ferro, maar deze afstammeling viel toch zéér positief op. Hij mag dan wel in België geboren en gekeurd zijn, volgens mij is het één van de beste gekeurde hengsten van Ferro op dit moment. Wie heeft hem gezien en heeft een veulen van hem te verwachten?

petraaken

Re: Warkant van het Gestelhof - zoon van Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:56

contacteer Quirinake eens via pb. Hij heeft er van eind vorige of begin deze week een veulen van.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:59

Ik ben er ook geweest.
De clinic vond ik niet zo goed.Jan Nivele was te theoretisch en betrok te weinig de aanwezige paarden.
De aanwezige paarden vond ik niet zo goed en rosantica heb ik nooit goed gevonden en viel nu zwaar tegen, ze kan zelfs niet meer draven.
Gelukkig was er Warkant: het proto-type van een modern dressuurpaard. Warkant is nog enorm verbeterd de laatste tijd en heeft alles mee:groot, hoogbenig, zwart, langgelijnd, uitstraling en super rittig.
Bovendien werd hij in zijn werk nog mooier en kon alle werk probleemloos aan: wissels, appyementen, verruimingen en zelfs het begin van passage, waar hij enorme aanleg voor heeft.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:06

Vindt het een bijzonder aansprekend paard, heb hem vorig jaar gezien. Ik heb zitten twijfelen of ik hem op mijn merrie zou doen, maar aangezien het toch ietwat drukkere karakter als saros heb ik voor saros gekozen. Maar ik heb nog een merrie thuis staan en denk er hard over om die toch door warkant te laten dekken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:12

Carri schreef:
Maandagavond zag ik Warkant van het Gestelhof lopen op een clinic te Oud Heverlee. Ik ben geen fan van Ferro, maar deze afstammeling viel toch zéér positief op. Hij mag dan wel in België geboren en gekeurd zijn, volgens mij is het één van de beste gekeurde hengsten van Ferro op dit moment. Wie heeft hem gezien en heeft een veulen van hem te verwachten?

Hij is toch ook Westfalen gekeurd en zijn veulen worden ook aanvaarden door de KWPN en SBS? Of vergis ik me ?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:28

Peterina schreef:
Carri schreef:

Hij is toch ook Westfalen gekeurd en zijn veulen worden ook aanvaarden door de KWPN en SBS? Of vergis ik me ?

Je vergist je niet zowel kwpn als sbs.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:35

hey hier Quirinake Tong uitsteken Mijn veulen van Warkant is nu 7 dagen oud en is een schatje, ze heeft wel een karaktertje Clown Maar ze is zo leerzaam, echt waar...In één uur tijd (toen Quirina was bevallen) stond ze recht, was ze aan het drinken en huppelde ze al rond....Ze is super sociaal, komt naar alle mensen om haar te laten aaien. Haar kleurtje is bruin maar ze gaat waarschijnlijk naar heel donker bruin gaan.
Meer kan ik niet zeggen dan dat het een schatje is! Ik zal hierbij even een foto plaatsen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziezo Knipoog Afstamming is Warkant van 't Gestelhof x Velcome Fontaine x Wendekreis

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:37

geweldig, wat een gaaf veulen zeg

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:57

Heyz ,
warkant is die niet van stefan van ingelgem ?
vind het een heel mooi veuelen en warkant zelf loopt heel lekker
xxx
bessjedatje

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:19

Wij hebben vorig jaar voor een week een nakomeling van Warkant op stal gehad.
De moeder was overleden bij bevalling en ik had een veulenloze merrie.
Helaas heeft het veulen slechts 1 week oud mogen worden.

Mijn beeld toen van het dier: ontzettend intelligent en aanhankelijk. Maar wel met pit, geen saai karakter. Mooie beweging en zeer hoogbenig. Sjiek en sprekend hoofd.
Ik was er op slag verliefd op en heb zeer veel moeite gehad met het moment van inslapen.
Ik heb na dit veulen wat navraag gedaan over Warkant (ik zit zelf in de tinkers, kun je nagaan) en hoorde niks anders dan positieve berichten.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:03

Leonoor schreef:
Mijn beeld toen van het dier: ontzettend intelligent en aanhankelijk. Maar wel met pit, geen saai karakter. Mooie beweging en zeer hoogbenig. Sjiek en sprekend hoofd.

Wel bij mijn veulen vind ik dat ook zo ongeveer hetzelfde, héél erg intelligent en aanhankelijk zeker en vast, nog nooit zo'n aanhankelijk veulen gezien eigenlijk. Idd met pit, ééntje met een karakter, het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken Tong uitsteken Tong uitsteken Van de beweging valt nog niet zo heel veel te zien maar goeie knieactie heb ik wel al kunnen opmerken en een goeie achterhand ook. Staat ook redelijk hoog op haar benen en vind ze ook een sprekend hoofdje hebben!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:03

BessjeDatje schreef:
Heyz ,
xxx
bessjedatje

Nee Warkant is van Louis Van Gestel en de berijder is Wilfried Mondelaers Lachen

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:48

BessjeDatje schreef:
Heyz ,
xxx
bessjedatje

Saros (Ramoro x Pik Koenig) wordt gereden door Stefan.