Oldenburger hengst Rosier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsie

Oldenburger hengst Rosier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 07:52

Ik ben op zoek naar wat meer info over de hengst uit 1991 Rosier (v.Rubinstein). Ik heb al wel wat gevonden dat Lisa Wilcox hem rijd of reed. Wie weet waar hij nu staat? Alle info en foto's zijn welkom. Heeft iemand hier op Bokt toevallig ook een Rosier?

Marsie

Re: Oldenburger hengst Rosier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 09:53

*skupie* niemand?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:36

Hoi,

Ik ken Rosier niet, maar kijk eens op onderstaande link:

http://www.allbreedpedigree.com/rosier2

De foto doet het jammer genoeg niet. Kun je via hengstenboekjes of het stamboek niet achter meer info komen?

Groetjes!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:32

Ik kende een merrie van Rosier uit een wat klassieke, eigenlijk bijna oud-oldenburgse, moeder. Als veulen werd ze linea recta naar huis gestuurd op de keuring omdat ze een lichte vos met véél wit was en volgens de keurmeesters eerst eens op dna gecontrolleerd moest worden of ze wel van Rosier was. Hij zou enkel donkere paarden vererven, dat terwijl deze merrie uit zijn eerste jaargang kwam... Verward

In ieder geval was de merrie gedurende haar eerste drie levensjaren een erg aansprekend paard; groot met veel front en fijn bewegen, wel wat grof beenwerk zo. Daarna heb ik haar helaas nooit meer gezien.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 15:07

Beedankt voor het reageren Divine en Aimee! Die link had ik idd al gevonden Tong uitsteken , maar geeft niet. En Aimee, was die merrie van jou dan? Heb je er toevallig een fototje van? En waar is ze daarna heen gegaan dan? Ik heb namelijk sinds pas ook zelf een Rosier (die van mij is trouwens wel gewoon een bruine met 3 kleine witte voetjes). Dus wil ik graag iets meer van hem te weten komen. Heeft -ie eigenlijk veel gedekt? Ik vind niet eens zoveel nakomelingen van hem. Weet iemand waar hij nu staat toevallig? Op het net heb ik nog wel een stukje gelezen (was van november 2003) dat hij verkocht was.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:04

Nee, niet van mij zelf. Werd geboren toen ik een tijdje op de stal rondliep waar m'n tante haar paard had staan, in Duitsland trouwens. De jaren daarna ben ik er verschillende keren terug geweest en zag de merrie zodoende opgroeien, maar de laatste keer dat ik haar heb gezien was ze drie en net aangereden.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 18:16

Aha ja, en was die merrie ook gefokt in Duitsland? Stond Rosier zelf ook in Duitsland toen?

parino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:02

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 15:38

Okee, bedankt voor de links parino, interessant Lachen !