Op internet kan ik daar weinig over vinden. (Ben ook wel een leek wat dat betreft, maar dat buitenwege
.)Ik ben, na menig uren op internet gesurft te hebben, uitgekomen op een site van Paardencentrum De Dalhoeve. (www.dalhoeve.nl)
Daar staat bij diepvriessperma, Damiro bij.
Ik heb hun gisteren gebeld en na informatie gevraagd betrefende het "dekgeld" van Damiro.
De meneer die ik aan de telefoon had verwees mij door na dhr van Dam (volgens mij de eigenaar van Damiro) ook al staat Damiro's sperma wel bij hun op de site.
Ok.
Ik meneer van Dam gebeld maar die verwees mij door naar dhr L. Zandwijk.
Ok.
Ik dhr Zandwijk gebeld. Die verwees mij weer door naar dhr van Dam, en zei dat ik toch echt bij hem moest wezen voor het bedrag van het dekgeld.
Toen ik zei dat ik van Dam net aan de telefoon had gehad en dat hij zei dat ik bij hem moest wezen moest hij lachen.
Dhr Zandwijk heeft mij toen het telefoonnummer gegeven van de dochter van dhr van Dam, mevr I. Schotamus.
Dat bleek het verkeerde nummer te zijn dus ik heb dhr Zandwijk terug gebeld.
Hij zou mij 's avonds terug bellen en jullie raden het al... ik wacht nog.
Dit word voor mij de eerste keer dat ik een merrie wil laten insemineren dus ik weet nog niet zo héél veel. (Ik ben wel druk aan het lezen.)
Misschien kunnen sommige van jullie me verder helpen met hoe ik het nu het beste aan kan pakken.
Ik heb gisteren Fresco van bokt aan de bel aangehad en die heeft me een hoop kunnen vertellen maar eerijk gezegt ben ik ook al weer een hoop vergeten.
Ten eerste heb ik mijn merrie pas 3 weken dus ik weet niet precies aan haar hoe ik kan zien dat ze hengstig is.
Ten tweede waar haal ik nu het diepvriessperma van Damiro vandaan.
Ten derde door wie moet ik dat laten inbrengen en hoe zit het me de na controle.
Ten vierde waar moet ik op letten, aan denken en vooral niet vergeten.
Kortom, ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
) Maar ja ook dat kan niet zomaar met ieder paard!