Wie heeft een tinker afkomstig van John-Boy of st-patrick

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bontebles

Wie heeft een tinker afkomstig van John-Boy of st-patrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 16:10

Wie heeft een tinker van 1 van deze 2 hengsten, maar dan wel voor het jaar 2002 .

bontebles

Re: Wie heeft een tinker afkomstig van John-Boy of st-patric

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 17:37

Andere vraag, WIE weet een afstammeling van John-Boy of st-Patrick van voor het jaar 2002, er moeten er toch vele zijn.
Bij het stamboek begint het vanaf 2002.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:47

St. Patrick dekte volgens mij voor 2002 niet !! Tenminste, dat heb ik van de huidige eigenaar begrepen. Mijn merrie wordt namelijk over een paar weken door St. Patrick gedekt. Voor de veulens van John-Boy zou je op de site van Stoeterij de Ierse Tinker kunnen kijken, of hun even mailen. Zijn super aardige mensen, mijn merrie komt er vandaan !! www.destoeterij.nl

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:16

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de mensen van stoeterij de ierse tinker gesproken,en ik ben het met je eens, ze zijn heel aardig.
Maar ze konden mij niet verder helpen.
John-Boy en st-patrick en glen king hill zijn van "het bonte paard geweest uit Dwingelo.
Toen die tijd werden de dekkingen niet geregistreerd of in ieder geval minder goed.
Mijn merry komt daar ook vandaan.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:23

bontebles schreef:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de mensen van stoeterij de ierse tinker gesproken,en ik ben het met je eens, ze zijn heel aardig.
Maar ze konden mij niet verder helpen.
John-Boy en st-patrick en glen king hill zijn van "het bonte paard geweest uit Dwingelo.
Toen die tijd werden de dekkingen niet geregistreerd of in ieder geval minder goed.
Mijn merry komt daar ook vandaan.

bedoel je misschien: Glen King Hill van Tinkerhoeve De Bonte Parels?? Verward (die zit niet in Dwingelo maar in Zenderen) Pling

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:35

JohnBoy komt vanuit Wapserveen, die komt zeker niet bij de Bonte Parels vandaan.
Ik ga donderdag mijn merrie naar Ellikom (Belgie) brengen waar St. Patrick "woont" Haha! , die twee mogen een tijdje met elkaar gaan stoeien Bloos . Ik wil dan wel voor je vragen naar nakomelingen van St. Patrick voor 2002, als die er al zijn.

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 17:57

John-boy, en Glen king Hil,en St-patrick komen bij "het bonte paard"uit Dwingelo vandaan niet de Bonte parels, daarvoor kwam John-boy uit Wapserveen,nu is Glen king hil van de Bonte Parels en John-Boy bij stoeterij de ierse tinker en st-patrick komt nu uit Ellicom .Maar in 2000 en 2001 niet.
Zoek maar de oude hengstenkeuringen van het Tinkerstamboek op.
De nakomelingen van St-patrick had ik al naar gevraagt maar de mensen in België wisten het jammergenoeg niet.

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:12

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:18

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:35

bontebles schreef:
John-boy, en Glen king Hil,en St-patrick komen bij "het bonte paard"uit Dwingelo vandaan niet de Bonte parels, daarvoor kwam John-boy uit Wapserveen,nu is Glen king hil van de Bonte Parels en John-Boy bij stoeterij de ierse tinker en st-patrick komt nu uit Ellicom .Maar in 2000 en 2001 niet.
Zoek maar de oude hengstenkeuringen van het Tinkerstamboek op.
De nakomelingen van St-patrick had ik al naar gevraagt maar de mensen in België wisten het jammergenoeg niet.

oke,sorry,dat wist ik niet. succes verder met zoeken. Pling

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:40

Grappig om te zien, al die oude info. Ik wist niet dat St. Patrick voorheen in Nederland gestaan heeft, het enige wat ik gehoord heb is dat hij ergens stond waar hij eigenlijk stond weg te kwijnen. Maarja, in hoeverre dat waar is ... heb je Miranda Sauter zelf al 'ns gevraagd, misschien heeft zij nog oude info ?

Waarom wil je het eigenlijk zo graag weten, die "oude" veulens van JohnBoy en St. Patrick ?

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 21:08

Maakt niks uit Tinkerloos, ben er ook achter gekomen door die oude papieren door te lezen en veel te vragen.Maar weet je niemand die een afstammeling heeft van deze hengsten.In ieder geval bedankt.
En keevagirl ik heb Miranda ook gevraagt maar zij weet van voor die tijd ook niet veel meer over wat de vorige eigenaar met deze tinkers heeft gedekt.Het werd veel gedaan zonder papieren.
En ik vind het leuk om te weten omdat ik opzoek ben naar afstammelingen van mijn tinker,zij is hier al vanaf 1994 en heeft al veel veulens gehad,en ik weet dat ze verschillende keren is gedekt door John-boy in ieder geval.
Ik vind het eigelijk gewoon leuk om te kijken wat voor een afstammelingen er zijn.
Maar ik moet je wel zeggen dat het niet mee valt om ergens achter te komen.Of de mensen hebben hun tinkertje een andere naam gegeven dus is het moeilijk terug te vinden.
Chippen deden ze toen nog niet veel.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:22

Bontebles, Hoe heet jouw Tinker. Ik kwam vroeger ook wel bij de Bonte Tinker. Is ze opgenomen in het NST? Misschien heb ik nog wel een foto daarvan. Heb jij ook een foto van haar??

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 09:49

Sorry dat ik niet direct antwoorde,maar Tinka zoals mijn tinker heet, heeft op 3 mei een merryveulen gekregen.
En ik heb wel een foto (wel 100) maar hoe krijg ik er één op. Ze is ook opgenomen in het NTS.
Maar de bonte tinker is dat niet anders dan "het bonte paard."Je maakt me wel nieuwsgierig naar de foto.