Wie kan mij dit alsjeblieft vertellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mabel_Lover

Wie kan mij dit alsjeblieft vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 08:59

Hoi hoi,

Mabel zit nu op ongeveer 286 dagen dracht. 25 Mei is ze uitgeteld. Dracht is niet zeker maar ze krijgt uier en word al aardig dik! Bloos
Maar ik voel heel vaak aan de buik en tot nu toe heb ik nog helemaal niks gevoeld??!! Of ik prik zachtjes in haar flanken, maar nog steeds niks gevoeld... Ze heeft ook best wel een gespierde buik maar ik dacht dat ik nou toch zo langerzamerhand iets zou moeten kunne voelen... Verdrietig
Is dit normaal? Kan het zijn dat je het veulen tijdens de hele dracht niet voelt bewegen in de buik? Of is het dan zeker dat er niks in zit???
Dit zou ik heel graag willen weten! Ik ben zo benieuwd of dit kan en normaal is!!!!!!!

Liefs,
Jessica &
Mabeltje Clown

Faniek

Re: Wie kan mij dit alsjeblieft vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:01

Het is wel normaal.

Meestal zeggen we het is gen drukvoetballertje Knipoog

Mijn eerste veulen heb ik nooit gevoeld en die loopt nu als 2 jarige in de wei.

Nu is mijn merrie weer drachtig en ik heb het 2 keer zien bewegen/gevoeld en dat was beide keren onder haar buik bij haar uier. Daar bewegen veulens vaker dan bij de flanken o.d.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:06

Bij mijn merrie voelde ik ook pas de laatste 4 weken van haar dracht (en ze heeft 12 maanden gedragen) het veulen...

Wat je ook kan proberen is om je oor tegen haar buik te leggen en dan met je handen er langs gaan (beetje kijken hoe het veulen ligt om de juiste plek te zoeken) en te luisteren.
Je waarschijnlijk voel/hoor je het dan beter Knipoog

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:06

mijn verzorgpony heeft ook de hele dracht niets laten merken. ze was ook niet veel dikker geworden maa rheb veulen heb ik nooit gevoelt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:26

Bij mijn merrie (322 dagen drachtig) heb ik het veulen een paar keer gevoeld, maar ook pas vanaf de laatste maand ofzo..
Volgens mij is het gewoon niet zo'n druktemakertje! Lachen