Wie heeft er een afstammeling van Mermus R?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarlyParly

Wie heeft er een afstammeling van Mermus R?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:03

Ben even benieuwd. Ik heb een 6 jarige ruin van Mermus R, maar deze hengst kom je niet echt vaak tegen.

Ben benieuwd of er mensen zijn die ook een paard hebben die familie is van Mermus R en wat voor karaktertrekken jullie hierin zien?

Groetjes
Carlijne

xtvax

Re: Wie heeft er een afstammeling van Mermus R?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:08

ik had een Mermus ruintje, deze heb ik vorige jaar verkocht. Hij is nu 5 jaar en loopt al in het M springen. Is niet al te groot, denk nu 1.64m, maar kan super springen. Liep vorig jaar ook mee met de IAN met hele beste resultaten. Heel eerlijk paard met een heel goed karakter. Mermus zie je toch wel steeds meer hoor, de nakomelingen doen het behoorlijk goed. Qua type ben ik er niet helemaal weg van, maar springen kunnen ze wel!

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 10:37

He, ben blij dat er toch wel mensen zijn die een Mermus hebben of kennen.

Sir Luckido is ook maar 1.63 m, maar inderdaad heel eerlijk. In het rijden is ie lekker nuchter, alleen op stal kan ie behoorlijk drammerig zijn. Alleen kan ie af en toe echt als een duveltje uit een doosje komen en echt vanuit het niets af gaan. Dan slaat ie zo hoog uit van achter dat je echt bijna gelanceerd wordt!

Ik ben meer bezig met dressuur, maar heb ik het verleden wel regelmatig gesprongen, vind hij in ieder geval erg leuk.

Omdat hij al meerdere keren last heeft gehad van zijn knie die geirriteerd was waardoor hij met zijn been gaat slepen, ben ik nu nog erg voorzichtig met alles wat maar een beetje op springen lijkt. Hij is nu door de hoefsmid gecorrigeerd en krijgt extra supplementen om zijn spieren sterker te maken, zodat die knie ook sterker wordt en het probleem niet meer terug komt. Wellicht dat ik dan ook wel weer ga springen! Hij vind het in ieder geval erg leuk!!!

Heb je ook foto's? Ik ga in ieder geval proberen om van het weekend enkele foto's van Luck online te krijgen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:46

Kijk eens op de site van Stal Roelofs. http://www.stalroelofs.nl

Daar vind je niet alleen de hengst MERMUS R zelf: Haha!
Afbeelding

Maar ook de hengst SAM R (v. Mermus)
Afbeelding

En RUBERT R (v. Mermus)
Afbeelding

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:46

De mijne had ook slappe knieen, achter dan wel (weet niet of dat bij jou ook zo is?) Hij had er echter geen last van en kan er dus prima mee springen Haha! . Kon inderdaad best wel beetje drammen, maar is ook echt een knuffel. Hele dunne beentjes. Was wel heel lang heel slap en jeugdig.

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 11:11

Ja die van mij heeft ook slappe knieen achter. Vooral rechtsachter.
Op dit moment gaat het goed, maar zeker met longeren blijft ie toch slepen.

Luck heeft een beetje korte pezige pootjes, maar zijn pezen e.d zijn altijd wel mooi dun.

De info van stal roelofs had ik al, maar bedankt. Luck heeft in ieder geval wel veel weg van Mermus qua kleur, maar ook qua hoofd (zelfde aftekening). Heb ooit nog wel eens op het punt gestaan om naar de hengstenshow van Roelofs te gaan, maar het komt nooit goed uit en het is best ver rijden.

Je zegt dat die van jou nogal jeugdig was, als je bedoelt dat ie erg spelerig is en zijn aandacht, zeker op stal, moeilijk vast kan houden, dan ben ik dat helemaal met je eens! Moet ook zeggen dat Luck heel lang een puppy uitstraling had, hij kon dan ook echt ontzettend drommerig en dom kijken!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:18

Ikke!!!!!!! Haha!
Onze Rocky is Roelofs gefokt en een echt Mermus R. Hier in de omgeving zijn Mermus paarden best wel bekend.... Het is een inmiddels 7 jarige ruin en M-springen. Doordat ie bij Roelofs vandaan komt is ie echt springgericht opgevoed en ook echt geen dressuurpaard!! Bij interesse heb ik wel een foto.

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 11:25

He cool,
ben wel heel benieuwd naar foto's. Ga je vaak naar wedstrijden???? Anders wil ik wel een keertje kijken, je woont immers dicht bij mij in de buurt. Ga jij b.v. naar het concours op hemelvaarstdag van De Reigersburgh???

Die van mij komt niet van stal roelofs zelf vandaan, maar is gefokt door een echt boertje. Ik heb namelijk foto's van zijn moeder met de fokker op zijn klompies in het weiland.

Ik ga echt mijn best doen om morgen foto's van luck on line te krijgen.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:35

Nou ik rijd er zelf geen wedstrijd mee hij is niet de makkelijkste en aangezien die een stokmaat heeft van 1.77 m kan ik hem af en toe niet helemaal de baas! Mijn moeder springt ermee.... die is wat groter en zwaarder haha. Helaas is zij er rond kerst afgevallen en heeft daarbij dr bovenbeen gebroken.... op het moment loopt ie dus geen parcoursen meer. Ik woon vlakbij Reigersburgh dus je zou altijd een keertje langs kunnen komen als je dat wil en als je je mail adres even geeft stuur ik je wat foto's.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:25

Ik zit in het bestuur van de VHV fokvereniging en als vereniging hebben wij een jonge Mermus in eigendom. Deze is zéér interessant gefokt want hij komt uit de Nimmerdor-keurmerrie Jelzerina. Zij bracht ook het veelbelovende springpaard Obelix (Herve Godignon), een 9-jarige zoon van Burggraaf. Deze Obelix werd laatst nog 5e in Palm Beach en stond beschreven in de IDS.
De Mermus is nu een jaarling, ik heb hem vorig jaar voor het laatst gezien. Hij kon heel goed bewegen en mooi van type. Hij wordt nu opgefokt met oog op de hengstenkeuring. Ik ben benieuwd. Hij komt dus uit de Sina-stam.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:59

Waar ik stage loop bij lauw van vliet hebben we nu een 3 jarige van mermus R staan dit is een mermus R x Consul hij is echt super lief het is wel een ruin van 1,67 als hengst was niet zo heel erg leuk maar nu die ruin is echt wel.

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:07

Oke, als het goed is moet het gaan lukken, hierbij alvast 1 foto van vorig jaar zomer

[img]http://www.mijnalbum.nl/Album=FX6FGLUU[img]

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:13

Nogmaals proberen

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 01:36

vriend van me heeft een Mermus merrie. Leuk diertje, maar nu met 7 jaar nog steeds heel jeugdig. Als dresuurpaard is ze echt niet geschikt (veel te veel naar voren gebouwd) maar springen doet ze wel leuk. Ze is alleen nog nooit gestart.

en die pony (Maxima?) waar Hendrik Jan Schuttert het Z mee won in Ermelo (indoorkampioenschappen) das ook een Mermus (x Amethist als ik het goed heb)

Dat dier kan echt zo gigantisch springen!
(josfoto heeft foto's van die in Ermelo)

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 09:40

Ja, in de Paard en Sport had ik inderdaad al gezien dat die pony ook van Mermus is.

Vind het wel grappig dat ik nu al van meerdere mensen gehoord heb dat hun Mermussen erg lang jeugdig blijven!!!

Die van mij is trouwens een Mermus R x Dutchboy (xx Luckyboy).

Heeft iemand ook nog foto's van hun mermussen? Ben wel benieuwd namelijk!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:46

wauw Carlijne wat een mooie foto van Luck. Wanneer komen er meer? Nu je toch al weet hoe je ze moet uploaden..... (hint hint)

Ow wel een beetje off-topic heb geen afstamming van Mermus R, maar Luck was de buurman van Quibus, vandaar mijn reactie

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:11

Zie mijn site voor foto's van mijn vroegere Mermus, is trouwens een Mermus R x Derrick.

http://members.lycos.nl/xtvax/links.html
wel even naar beneden scrollen!

Afbeelding

Deze mermus was meest jeugdig in uitstraling (ook wel qua karakter), best nog beetje slungelig als 4 jarige.

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 11:23

He thanx, voor de foto. Ik ga zeker je site checken!

Heb al meerdere foto's gezien van Mermus kinders die aan het springen waren. Gezien de blessures die ik gehad heb met die van mij spring ik momenteel niet. Bovendien durf ik echt niet zo hoog te springen.

nee dan maar liever dressuur.

Ik heb meer foto´s van Luckido geplaatst onder horses at work, toppic Sir Luckido at work.

Dus Kiran, op verzoek meer foto´s geplaatst. Koste wel wat moeite, maar wordt er steeds handiger in.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:02

Ik heb een Mermus jaarling (moeders is een stermerrie van zortin). Het is een mooi veulen met een hele aparte kleur bruin met een geel/witte staart, ze staat echt in het springtype.

Qua karakter is het een brutaal type, staat altijd voorop (breekt graag uit --talentje?--), ze kan lekker bokken, goed losspringen. Af en toe is ze echter wel 'ezelachtig' koppig; weigeren de stal uit te gaan, of weigeren de stal in te gaan etc....weigeren mee te lopen.....

Ze is nu verder wel 100% eerlijk en betrouwbaar en super braaf.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:04

Op marktplaats staat trouwens een 3,5 jarig Mermus aangeboden voor 12000 euro!!!!!!!! Sigaar

CarlyParly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 12:06

Ik weet helaas niet hoe Luck als veulen was, volgens de fokker was ie erg lief, maar ja........

Het enige dat ik wel weet is dat Luck erg hoog kan bokken! (Springen doe ik niet zo graag). Heb je misschien een foto van je jaarling. ben wel benieuwd naar de kleurencombinatie.

Jij hebt er waarschijnlijk meer verstand van dan ik, maar in wel model staat mijn paardje. Zie foto.

Tjee, dat is een hoop geld voor een paard. Zal die wel goede papieren hebben en erg goed kunnen springen. Ga zo even marktplaats checken. Ben benieuwd.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:39

Ik rijd voor een kennis een jonge Mermus.
Ze komt uit een Lagos x Laroche merrie.
Beestje kan echt heel fijn springen en de gangen zijn ook nog niet zo verkeerd, maar kent voor haar leeftijd (6 jaar) gewoon eigenlijk nog te weinig, nog geen parcourservaring enzo.

Zit echt een heel eerlijk karakter in, en ze is ook heel braaf alleen wat schieterig met opstappen en in de rijerij komt dat ook wel terug.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:15

Hoi askazita,

Als je gaat Googlen op Mermus komt je toch heel wat afstammelingen tegen :D

Ik heb zelf een 4,5 jarige ster-merrie van Mermus R. Moeder is FerroxVoltaire.
Ze is erg lief, eerlijk en braaf maar wel een bloedje die weet wat ze wil. Ze is nu zo'n 30x onder het zadel geweest en ben haar dressuurmatig aan het opbouwen.
Groetjes Tafje.. (Hieronder de foto's van m'n meisje).

Afbeelding
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:27

Slotje. Topic is 4 jaar oud.