Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
unamie schreef:dus als ik het goed begrijp mag een Duitse hengst klasse 3 hebben?
ceasario schreef:En bij het KWPN weet ik ook niet,wordt niet gepubliceerd.
Misschien in het hengstenboek ofzo. unamie schreef:dus als ik het goed begrijp mag een Duitse hengst klasse 3 hebben?
unamie schreef:toch heb ik wel eens 3-tjes zien staan bij goedgekeurde kwpn hengsten
maar dat waren volgens mij dan wel de sesambeentjes
CGJ12 schreef:unamie schreef:Pas later gign men over naar maximaal 2.
unamie schreef:aan de andere kant: bij een paard tussen de 5 en 8 jaar openbaren zich de meeste problemen
dus een hengst kan met 3 jarige leeftijd goed zijn (dus een 2 hebben) en met 8 jaar kan dezelfde hengst een 4 hebben
zeker als ze erg zwaar belast geweest zijn zou dit zomaar kunnen
CGJ12 schreef:Een aantal Nederlandse hengstenhouders die adverteert met hengsten van onze oosterburen, vermeldt expliciet dat de hengst WEL voldoet aan de Nederlandsde röntgen eisen.
Ze beseffen dan ook drommels goed dat een aantal Nederlandse fokkers specifiek Duitse hengsten mijdt omdat er over de röntgens niks bekend is.
Je kunt er dus gevoegelijk vanuit gaan, dat indien er NIET vermeld staat dat de hengst aan de Nederlandse eisen voldoet, het merrieveulen van de hengst later CRA achter zijn naam in het keuringsboekje ziet staan........