IBOP test ot EPTM test?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanini

IBOP test ot EPTM test?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:13

HOI,

Ik heb een 3-jarige merrie met register A papieren. Aangezien ik met haar naar de keuring wil,moet ik aan alledrie de voorwaarden voldoen.PROK,cornage en verrichtingstest. Nu wil ik mijn merrie liever niet voor EPTM laten gaan,aangezien ze dan een paar weken weg is en door anderen wordt bereden. IK wil haar dus eventueel zelf voorbrengen op een IBOP test,maar heb hier geen ervaring mee(ben wel een z-amazone en heb zeer veel wedstrijdervaring,ook met jonge paarde) Kan iemand mij wat meer vertellen en weet iemand wanneer deze zijn,want ik heb zelf geen data kunnen vinden(op KWPN site).

TequilaRos

Re: IBOP test ot EPTM test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:34

Ik weet niet waar je woont, maar meestal zijn de IBOP testen in het Noorden in Oktober/November van het jaar.
Heb zelf een aantal IBOP proeven gereden, op zich stelt het niet zoveel voor. Je rijd je proefje en dan daarna moet je springen.

Ik zelf geef de voorkeur aan de IBOP, omdat je zelf je merrie toch het beste kent.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:23

Hangt van de merrie af, als ze vrij stabiel is met rijden, dan IBOP, is wel een momentopname , maar bij de EPTM bekijken en rijden ze het paard over een aantal weken en dan krijg je toch een reeeler beeld.
Alleen kan je het bij de EPTM ook slecht treffen, als je een beetje mindere ruiter treft, maar daar prikt de keuringscommisie meestal wel doorheen en bij de EPTM kun je ook gelijk voor stamboek opname gaan, scheelt weer een ritje. Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:40

ik zou nooit voor EPTM test kiezen

er gaan vreemde mensen op je paard rijden
ook nog met eigen zadels
die waarschijnlijk voor geen meter passen
en dat alles zonder dat je er zelf bij ben Verward
ben je zelf zeer zuinig op je paard doen zij er dingen mee die je zelf nooit zou doen
een IBOP is dan voor mij een makkelijke keuze
zelf je paard rijden (of laten rijden door een ruiter die jij kiest)
lijkt mij een betere keuze Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:50

Als je de tijd en de mogelijkheden hebt om je merrie zelf te trainen dan zou ik voor de IBOP gaan. Is in dat geval ook aanzienlijk goedkoper en je houdt zelf de controle over je paard.

Moet je haar in training doen voor de IBOP dan kun je haar net zo goed voor de EPTM-test wegbrengen.

IBOP is in het najaar. Noord-Holland was geloof ik in november afgelopen jaar. Heb eens een paard op de IBOP in Brabant gereden en dat was ook oktober/november ofzo.
De data en locaties van afgelopen jaren kun je terugvinden bij de uitslagen op de site van het kwpn. Dan heb je iig een beetje een indicatie.