bult onder de buik na dracht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

bult onder de buik na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 11:05

Hesther heeft op 19-03-2005 haar hengstveulen ter wereld gebracht rond een weekje daarvoor kreeg ze een bult onder haar buik... prima dit zal wel met de dracht te maken hebben op de een of andere manier omdat ze dit vorig jaar ook had... maar nu dik 2 weken later is die bult nog niet weg ...
Weet iemand ook wat dit is of is dit volkomen normaal moet heel eerlijk toegeven dat ik totaal niet op de hoogte ben van drachtigheid en alles wat daarom heen komt kijken ....

zal straks eens zien of ik nog een foto kan vinden waarop het duidelijk te zien is ...

Jokonootje

Re: bult onder de buik na dracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 11:11

Afbeelding
Hier lijkt het net een punt buik maar kon zosnel even geen betere foto vinden... Als je het in het echt ziet dat zie je duidelijk dat het er echt onder hangt en ook niet dezelfde vacht structuur heeft als de rest van haar buik .... maar meer bobbelig....
Beetje moeilijk uit te leggen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:12

Kan een oedeem zijn, maar ook slappe buikspieren. Dat trekt vanzelf wel weg, op zijn laatst als je weer met de merrie aan het werk gaat.

maudlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:14

ik denk dat het oedeem is, dat is gewoon vocht dat je merrie vasthoud.

Mijn merrie heeft 3 weken geleden 2 doogeboren veulentjes gekregen en zij had er ook last van. Bij mij is (natuurlijk) de dierenarts geweest, en ik had haar meteen ook even gevraagd wat ik eraan moest doen, het gaat op zich vanzelf weg, het beste was om het koel te houden, dus afspuiten. En als het echt lang blijft zou ik toch er even na laten kijken.
Bij mijn merrie heeft het er ook ruim een week gezeten, werd wel langzaam aan minder.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 11:18

hmmz ik was toch van plan om binnenkort haar weer op te pakken ...
Vorig jaar had ze het ook maar toen was het eigenlijk met een paar dagen na de geboorte weer weg ...
nu heeft ze het toch al weer dik twee weken