Hulpmiddelen bij de bevalling (namens LindaLinda)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Hulpmiddelen bij de bevalling (namens LindaLinda)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 09:53

Ik heb net de stommiteit begaan om ipv een topic te verplaatsen het te verwijderen. Gelukkig kon ik nog met Backspace terug naar de oude pagina, vandaar dat ik hier maar alle reactie plaats.

Oorspronkelijke vraag
LindaLinda schreef:

welke hulpmiddelen zijn er om je paard bij de geboorte te helpen, hoe werken ze?
en waar kan k hier informatie over vinden? b.v. internetsite's?

wie kan mij helpen?

alvast bedankt!!

Reacties
Annegti schreef:
Bedoel je nou dingen als een birthalarm? Of voor tijdens de geboorte zelf. In dat laatste geval kom ik niet verder dan wat glijmiddel voor je arm, een paar knuppeltjes met touwtjes, emmers water, (warm en koud), zeep, schone handdoek, klemmetje voor de navel en jodiumtinctuur voor de navel van het veulen. Verder moet je weten waar je snel aan een S.O.S kit kan komen mocht je merrie geen biest hebben. etc.

Zucchero schreef:
Advies: niet trekken aan het veulen bij de geboorte. Een paard is geen koe of schaap en je maakt snel meer kapot dan je zou willen!!! Eventueel een achterblijvend beentje er voorzichtig bijtrekken kan natuurlijk wel.
Verder ben ik het met Annegti eens.
Zorg dat je het nummer van je eigen DA bij de hand hebt en eventueel het nummer van een andere DA voor het geval je je eigen niet bereiken kunt!! In paniek, kun je vaak dit soort noodnummers ineens niet meer vinden.
Zorg, als je het redden kan, dat je iemand op kunt roepen (kennis, vriend) die voldoende ervaring heeft met verloskunde. Ik had het geluk dat ik mijn zus achter de hand had (en dat mijn pa zelf DA is )

Succes met deze spannende tijd!!

LindaLinda

Re: Hulpmiddelen bij de bevalling (namens LindaLinda)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:08

k bedoelde dus eigenlijk meer dingen zoals birthalarm enz.. maar hier heb ik ook wat aan!!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:59

Een Birthalarm kan je ook huren bij (bijvoorbeeld) Divoza. Daar kunnen ze je ook vast meer vertellen over de werking.

Dit is de site van birthalarm, wel in het engels, maar misschien heb je er iets aan.

http://www.birthalarm.com/eng/home.shtm

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 00:34

TequilaRos schreef:
Een Birthalarm kan je ook huren bij (bijvoorbeeld) Divoza. Daar kunnen ze je ook vast meer vertellen over de werking.

Dit is de site van birthalarm, wel in het engels, maar misschien heb je er iets aan.

http://www.birthalarm.com/eng/home.shtm

Hou er wel rekening mee dat het behoorlijk wat kost. (huren)
Je bataald vaak per dag of 2 dagen ofzo en als je 2 weken voor de uitteldatum begint en het veulen is 2 weken over tijd en dat doe je 3 jaar achter elkaar kan je er bijna zelf een kopen.
Vaak is het goedkoper om zoiets te regelen met bekenden!
Bijv een kennis in de paarden, die zijn vaak goedkoper!
Maak dan wel duidelijk afspraken i.v.b. met schade of zoiets dergelijks.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:24

TequilaRos: Bedankt voor de site hier heb ik zeker wat aan!!

daantjuhhh: Ik heb zelf geen birthalarm of iets dergelijks nodig maar wil er graag meer over weten dus zocht naar informatie en vooral of er nog meer methodes zijn als birthalarm of birthalarm met gsm...

bedankt alvast!!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:17

niemand meer Huilen
weeten julli mischien iets over viedeobewaking of het inbrengen van een magneet bij de merrie?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:23

Videobewaking is altijd een goed idee. Zo hoef je de merrie niet te storen en kun je goed de veranderingen in haar gedrag opmerken.

Die apparaatjes in de vulva schijnen wel perfect te werken, maar ik heb er geen ervaring mee.