camera op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maartje88

camera op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 14:11

Hallo allemaal,

Even een vraagje over cameratoezicht. Onze buren hebben twee merries een heeft al een veulen en dat is allemaal goed verlopen (had ook al eerder veulens gehad dus redelijk ervaren.) Nu hebben ze nog een jonge merrie die over een week of twee een veulen moet krijgen. Deze merrie heeft nog geen veulens gehad en ze zouden haar dan ook graag iets extra in de gaten willen houden. Ze denken nu over cameratoezicht maar ze hebben geen idee hoe het allemaal werkt en vandaar dat ik dacht ik zal de ervaren bokkers eens even om raad vragen. De merrie staat overdag in de wei en 's nachts op stal. De stal ligt ongeveer op 15 meter van het woonhuis en ze willen graag een camera in de stal voor 's nachts voor overdag is er volgens mij geen beginnen aan aangezien de wei vrij groot is. Er is een labtop beschikbaar en het zou handig zijn als je daar de merrie op kan zien ivm makkelijk mee te nemen. Verder momenteel geen server of website beschikbaar. Het is dus verder niet de bedoeling dat iedereen dit via internet kan zien of zo . Wat is de makkelijkste manier om de merrie in de gaten te houden voor redelijk geld.

Groeten Maartje

Faniek

Re: camera op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:14

Ik zelf heb het zo:

Netwerkkabel vanaf huis naar stal.
Laptop bij stal en daar een gewone webcam hangen en gewoon licht aan.

Ik heb het dan wel op internet, maar kan ook via lan.

Simpele oplossing, maar beetje lastig in elkaar te zetten.

Voor de rest zijn er nog veel meer bokkers met cameratoezich, maar die zullen zo wel hier kijken Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:18

Ik heb via de makro een bewakings camera en monitor gekocht voor 80 euro.
hier zit een infra rood camera op, dus ook in het donker goed te zien. Hij staat in de stal gericht, dus als de merrie in de wei staat, is er ( behalve als we kijken) geen toezicht.
Maar dat is niet echt erg, want iets van 90% van alle veulens worden s'nachts geboren.
de monitor heb ik op mijn kamer staan. is echt ideaal, je hoeft je bed er niet eens voor uit te komen om te kijken of er al wat komt.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:46

Ik heb een gewone beveiligingscamera van Trust was niet zo duur hoor en er zit een camera en scherm bij . De camera werkt prima in het donker (infra rood) en is heel handig.
Ik heb ook zo een cameratje in de trailer hangen en dan zet ik het scherm in de auto en heb ik ook daar bewaking als ik op pad ga.
veel succes ermee

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:59

.heb ook een trust gekocht ,draadloos met camera (infrarood ) en klein tv-tje die ik in de slaapkamer ga zetten en dan huur ik de birthalarm van mijn veearts .Als het alarm afgaat kan ik eerst kijken (de vorige jaren kon ik zo soms 3 weken ,5 keer per nacht in pyama het erf oplopen telkens er een vals alarm afging Haha! Haha! .Ze beweren altijd dat een hoogdrachtige merrie niet meer plat gaat slapen ,maar dat doen de mijne juist wel!!
De trust heb ik onlangs in een aanbieding van de Gamma gekocht aan 149€,maar ik denk toch dat het de moeite loont!!

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:56

Ik zette gewoon het geluid op en dan hoorde ik als er iets vreemd was. Toen ik dacht dat het wel zou moeten gebeuren zette ik mijn wekker gewoon om het uur ofzo en dan keek ik even. Ging goed hoor. Ik had om kwart voor 5 nog gekeken en om iets na 5 hoorde ik water lopen en werd wakker en dat water was dus Tache haar water dat gebroken was, ik ben naar onder gegaan en heb de hele bevalling meegemaakt Haha! . Geweldig systeem hoor. Kon ook geen birth alarm huren want mijn merrie lag gewoon altijd heel plat. Dat was ook het voordeel van die camera, je zet hem enkele weken ervoor op om het gedrag van je merrie te observeren en dan zie je dadelijk wanneer ze anders doet hoor.
veel succes ermee

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:14

Zou zelf voor beide gaan een Birth alarm en een camera,wanneer ze dan evt gaat liggen kan je via de camera alles lekker van uit je bed volgen.
Hoe vaak komt het niet voor dat het valsalarm is?

Veel suc6

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 08:09

Hoi allemaal bedankt voor jullie tips we gaan vandaag een camera halen bij de makro want daar is ie in de aanbieding en volgens iowara werkt ie goed. Laat het jullie nog wel weten. Alvast bedankt voor de tips. en iowara heb even op de website gekeken maar staat jouw paard niet in bit deze maand??

Groeten Maartje