Hoe achter de afstamming van mijn KWPN ruin te komen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

khorizon

Hoe achter de afstamming van mijn KWPN ruin te komen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 13:19

Ik heb een ruin van 16 jaar. Hij is 1.83m. Vos
Mijn vader heeft hem 10 jaar geleden gekocht op de veemarkt (verwaarloosd). Helaas heeft mijn vader zijn papieren toen mee gekregen. We hebben er verder nooit meer over nagedacht. Tot ik mijn paard liet chippen. Bij stamboek werd onbekend ingevuld. Ondanks zijn brandmerk mag hij niet als KWPN op het paspoort zonder papieren. Toen heb ik gehoort dat je alleen erachter kan komen via een dna test maar dan moet je wel de vader weten Huilen En dat weet ik juist niet.
Nu wil ik met hem gaan starten en mag ik op de aanvraag weer geen KWPN zetten omdat ik zijn papieren niet heb.

Ik wil echt graag zijn afstamming weten.

Wie weet hoe ik er achter kan komen of kent iemand die veel verstand heeft van het stamboek KWPN. Want ik heb begrepen dat die dan kan zien wat de afstamming ongeveer is.

Ik hoop op reacties

Sammie

Re: Hoe achter de afstamming van mijn KWPN ruin te komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:25

Waar heeft je vader die papieren dan gelaten?

Een ruin en een brandmerk? kan dat ? Dacht alleen merries.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 13:32

IK bedoel niet meegekregen. Anders had ik ze nog wel gehad of geweten wie zijn vader was. Dat weet ik ook nog van mijn vorige paard. En die is al 12 jaar geleden overleden Huilen .

Ruinen krijgen ook brandmerken. Want het is toch echt een ruin. En zijn brandmerk is duidelijk te zien.

Bedankt voor je reactie

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:07

Kun je het KWPN geen brief sturen of bellen? Zij weten vast wel wat je verder kunt doen... Weet je nog wie je het paard heeft verkocht? Hoe heette die man of waar kwam hij vandaan? Heb je nog iets van hem? Misschien kun je erachter komen wie het was, of plaats een foto met "Wie kent dit paard?" op een regionale site in de omgeving waar je het paard hebt gekocht.
Misschien is er iemand die hem herkend en je iets meer kan vertellen over hem...
Tot slot zou je misschien nog kunnen kijken wat in de tijd dat hij geboren werd een beetje populaire hengsten waren, misschien herken je iets van die hengsten in je eigen paard...

Succes iig!!!

Probeer anders wat foto's van je paard op bokt te krijgen, mijn trainer is 62 en helemaal KWPN-fan, erg goed met afstammingen en al jaren een goede fokker. Wellicht herkend hij iets in je paard?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:17

Sammie schreef:
Waar heeft je vader die papieren dan gelaten?

Een ruin en een brandmerk? kan dat ? Dacht alleen merries.

nee hoor, die krijgen ruinen ook Ja

en misschien idd een oproepje plaatsen, misschien bij vraag-maar-raak?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:37

khorizon schreef:
Bedankt voor je reactie
Ik was nog niet klaar Lachen Wilde eerst de papieren kwestie weten.

Ik denk dat ik je met 80% zeker kan zeggen dat je het niet te weten zal komen. Zeker niet bij het kwpn. Dan moet je minstens een levensnummer, en misschien een geboortedatum. Ik vind het raar dat je papieren niet heb meegekregen, of bent vergeten. Heb je ze destijd wel gezien? Dat je zeker weet dat het een kwpn is, of hebben ze dat gezegd en niet de papieren gezien.
Een aantal dingen die je imo kunt doen, kijken of je nog iets kunt traceren op die markt. Als dat nog wordt georganiseerd, naar de organisatie gaan. Die verkoper omschrijven, of kijken of hij daar nog rond loopt of iemand die hem kent. Foto's plaatsen op zoveel mogelijk websites. Fokkers (oude) in de buurt vragen of zij iets weten.
Maar besef wel dat je hier zeer lang mee bezig zult zijn, zonder dat je misschien ooit resultaat zal krijgen. En met een ruin in de wedstrijden vraag ik me af hoe belangrijk het daarvoor is. Ik snap dat je het wel wilt weten, maar het is een ruin, met hem kun je niet voorplanten.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 08:23

Alina

Ik heb volgende week een scaner en dan zal ik een foto van mijn paard plaatsen op Bokt. Ik zou graag hengsten op willen zoeken die toen polulair waren maar ik weet niet hoe.

Sammie

De handelaar had zijn papieren niet. Mijn vader intreseerde zich niet in zijn papieren. Maar in het paard zelf. Hij was zwaar ondervoed en mishandeld.
En op de markt ruilen de handelaren vaak de papieren onderling. Heb jij een schimmel ik heb hier een stamboek bewijs voor een schimmel. Een schande maar zo gaat het wel.

Ik weet dat het een KWPN is vanwege zijn brandmerk. Dit is de bekende leeuw.
Bij de veemarkt hallen in Utrecht valt helaas niks te achterhalen. De handelaar was al op leeftijd en we hebben hem nooit meer gezien.
Ik weet ook niet waar hij uit de buurt komt. Handelaren komen uit het hele land naar de veemarkt in Utrecht.

Ik realiseer me als geen ander dat ik er mischien nooit achter zal komen. Maar wie niet waagt wie niet wint.

Voor wedstrijden is zijn afstamming ook niet belangrijk. Maar het type paard bevalt me zo goed dat ik er een uit dezelfde bloedlijn erbij zou willen hebben. En omdat hij zich niet kan voortplanten zoals je al zei. Is dit de enige manier.
En het is altijd leuk om het te weten.

Bedankt voor de reacties